Toon posts:

[Sensor] In mn koeler of Onder mn koeler tegen de cpu aan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier met een probleem :/
Ik wil mn cpu temp goed afmeten maar laatst begon er een sensor te lekken?
Gewoon was kapot, leek doorgebrand maar goed.

Kan ik gewoon een sensor onder mn koeler plaatsen met zoveel kracht ertegenaan? Of gaat ie kapot?

Gaat over de sensors van Aerogate II
Don't wanna make the same mistake :D

Er zit wel een gaatje in en daar kan ie wel in passen (gaatje in de core, maar die heeft de fabrikant gemaakt)
Kan daar de sensor in?

Ik heb gezocht maar ik heb toch mn twijfels

Sjibb :9

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dude niet TUSSEN je koeler en de CPU! :) OMG.

Gaatje in de core?? :?

Het beste kun je hem dicht bij je core plakken maar dus niet tussen de heatsink en cpu!

Vaak geven fabrikanten van dit soort controllers ook tips over hoe de sensoren te plaatsen, volgens mij zag ik laats hierover wat op de site van Coolermaster.

[ Voor 22% gewijzigd door maratropa op 02-09-2005 15:53 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
Het is denk ik beter om foto's te maken denk ik :)
Overigens had ik een mooie frontpanel LCD met sensor die de temp gewoon prachtig weergaf.
Sens van 0,1 ipv 0,5 ;) (Heeft die Aerogate wel :/

Maar die sensors zijn echt mini :), zijn maar 1/4 dikker dan het plaatje waar ze in zitten.

Zou wel kunnen :)
Gewoon tegen het gaatje aan en klaar is kees :)

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-11-2025

Syngrow

Framerate is life

Gaatje in de core zal waarschijnlijk het gat in de IHS zijn die je op iedere PIV vind.

Overigens is het geen goed plan om hem daar in te doen, ook niet om hem tussen de koeler en de cpu te stoppen. Het best kun je hem denk ik tegen de zijkant van de IHS plakken zodat de heatsink niet geblokkeerd word door de tempsensor.

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Verwijderd

Topicstarter
WTF heb ik dan aan die sensors als ze niet eens de echte temp kunnen meten :D
Overigens was de vorige afgefikt en was ie zeker 2-3 keer zo dik en draaide ie ook een zwaar spel op 40 graden. Tevens had ie maar een houdbaarheid tot de 60 graden denk ik.

Deze kunnen dik de 90 aan en zijn zeker wat dunner, dus dat zijn al voordelen :P
En zowieso is deze proc brak dus als ie affikt zal et niet veel uitmaken want et heeft de snelheid van een P III 1800 MHz _/-\o_ (bestaat niet, maar goed :9 )

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-02 15:30

World Citizen

FreeReef.nl

Oke wat ik alteid doe maar waar ik na jullie reackties toch degenlijk over begin te twijvelen is, Met het bijgelverde plakband naast de core van mijn proc plakken. ofwel op het bruin/groen printplaat gedeelte. Echt net naast de core, de temps schelen dan echt maar 2 of 3 graden met de temps aangegeven in programma's of bios. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad en heb het al meer als 5x gedaan. Ik ben er alteid maar van uit gegaan dat de proc op dat punt niet zo heet word dat het papierplakband verbrand en dat temp sensor die met plastic is omhulst niet voor kortsluiting kan zorgen.

don't ask me maar dit werkt volgens mij. En waar wil je hem plaatsen niet op je proc beteken geen accurate weergave van de temps?!

FreeReef.nl

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-01 01:49

Sprite_tm

Semi-Chinees

Dit is meer een DOC-iets imo. Schopje die kant op dus :)

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Verwijderd

Klik hier om te zien waar je ze moet plaatsen volgens Cooler-Master zelf.

Ik heb die van mij er gewoon tegen het coolblok aangeplakt, had geen AC5 meer om de cpu opnieuw te monteren :)

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-02 07:31
Sensor moet aan de zijkant van je cpu of aan de zijkant van de bodem van je koeler. Dus niet aan de bovenkant waar de cooler met je cpu contact moet maken

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 17:52:
Klik hier om te zien waar je ze moet plaatsen volgens Cooler-Master zelf.

Ik heb die van mij er gewoon tegen het coolblok aangeplakt, had geen AC5 meer om de cpu opnieuw te monteren :)
Dat had ik nodig! :D

_/-\o_ martijn _/-\o_

Bedankt! :)
Ik weet genoeg :D (kan misschien ook gelijk in de FAQ? :9 )
Pagina: 1