Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nokia of .... ?? -- België of .... ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit even met enkele vraagjes... ik ben een Nokia-freak eigenlijk en zou normaal altijd bij Nokia zweren maar doordat de menu's nu bij Nokia toch ook ietwat veranderd zijn zou ik een overstap ergens nog zien zitten.

Wat wil ik in een mobieltje...
- FM radio
- MP3 speler
- geheugenkaartjes uitbreiding mogelijk tot 512 Mb of 1 Gb
- Profielen met timer
- Mogelijkheid om spraak op te nemen
- degelijke hands free

Prijs maakt mij niet zo veel uit (mijn vorige kosten 550 en 500 euro) maar als iemand weet waar ik goedkoop dezelfde kwaliteit (én garantie en firmware updates in Belgie kan doen) kan vinden dan zie ik t wel zitten om die daar te gaan halen.

Ik kan door het bos van Nokia de bomen niet zien en weet niet wat de interessantste mogelijkheid is die er is, van de andere merken heeft Sony ook een knap toestel maar ik weet het niet. Wat zijn de voordelen van welke?
Verder: als er een camera opzit dan liefst ééntje waar ik degelijke foto's mee kan maken en dus ook nog op pc kan bekijken. Is dan 1 Megapixels al goed of is 2 een minimum of moet ik naar Autofocus kijken?

• Fernoráto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-11 09:28
Je zou kunnen kijken naar de Nokia 6230i

1.3 megapixel camera also shoots video clips
High quality video streaming with sound
32 MB internal memory and support for MMC cards up to 512 MB - use the phone as a digital storage device
Active TFT display and new animated 3D menu graphics
Push to talk over cellular
Easy local and remote synchronization
Flexible connectivity: features Bluetooth technology, infrared, USB port, Pop-Port™, and GPRS/EDGE
XHTML browsing and email over TCP/IP
AAC/MP3/M4A stereo music player and FM radio
Visual Radio

Afbeeldingslocatie: http://www.nokia.com/BaseProject/Sites/NOKIA_MAIN_18022/CDA/Categories/Phones/PhoneModels/Nokia6230i/_Content/_Static_Files/6230i_bg_noflash.jpg

[ Voor 90% gewijzigd door Fernoráto op 02-09-2005 15:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Deze heb ik bekeken maar deze of zijn voorganger, zonder "i" is al een tijdje uit dus is deze dan ook niet verouderd?

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ben zelf overgestapt van Nokia naar Sony Ericsson (K700i) en ik wou dat ik dat eerder had gedaan! Staar je niet blind op Nokia, zo geweldig is het niet..

(dit is mijn ervaring dus, no flame intended)

Verwijderd

Topicstarter
Geen probleem, ik ben 'klaar' voor de overstap maar naar waar dan?

Bij welk toestel van welk merk heb ik de meeste kwaliteit voor de zaken die ik wil hebben?

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 21:46

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 16:06:
Geen probleem, ik ben 'klaar' voor de overstap maar naar waar dan?

Bij welk toestel van welk merk heb ik de meeste kwaliteit voor de zaken die ik wil hebben?
De SE K750i en W800 en hebben beiden een goede MP3-speler en goede FM-radio (met RDS) en regelmatige firmware-updates. :) Heb zelf al een tijd een SE K750i en ben er nog steeds heel tevreden over, kijk vooral daarvan even het grote topic door.
Ik kan je echter wel aanraden om als je echt veel muziek wilt gaan luisteren de W800 te kopen omdat die standaard al een 512MB memorystick heeft een veel betere oortelefoontjes. :)

Het Grote SonyEricsson W800, K750 en D750 Topic - Deel 1 dus.

[ Voor 6% gewijzigd door --MeAngry-- op 02-09-2005 16:15 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-11 12:58

ScSi

Belg.

Ben het eens meet --MeAngry-- Ga voor de k750i of de w800i.. Kost je iets van 339euro bij BelCompany of PhoneHouse..

Verwijderd

Topicstarter
Dus het is Sony, geen Nokia en helemaal geen Samsung wat hét beste is?

• Wortelsoep
  • Niet online
Er is geen hèt beste, dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Maar ik was in elk geval blij dat ik een Sony Ericsson heb genomen toen ik een nieuwe telefoon kocht, en geen Nokia meer.

Verwijderd

Topicstarter
Is het in de buurlanden eigenlijk goedkoper om een mobieltje te kopen?

Verwijderd

als ik nog een nieuwe zou moeten nemen, wordt het weer een Sagem. Heeft geen merkbekendheid, maar de toestellen ben ik echt wel tevreden van, na een jaar bijna heb ik nog niets van problemen gehad met mijn huidig toestel. Mijn vorige was een SE, die hoop en al 10 maand werkte. daarna spontane uitval, binnengestoken in garantie. was geen waterschade volgens hen, volgens mij ook niet, maar ze hebben hem hersteld. Als ik hem terug had was het direct weer hetzelfde probleem, maar hij kon niet meer hersteld worden omdat hij voor hetzelfde al eens binnen was.

sagem myX6v2 is misschien ook te overwegen...
http://www.sagem.com/mobi...au3.php?modeleType=mob21#

edit: is misschien goedkoper, maar als je garantie moet claimen is het wel handig dat je dicht bij huis zit...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2005 16:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Na een nachtje erover geslapen te hebben ben ik van plan niet de SonyEricson W800i te kopen. Eén reden is om estetische: dat oranje dat ben ik niet... past niet echt bij mij.

Een andere reden is dat mijn koptelefoon van mijn 8310 wss ook wel zal passen op de 6230i én de autolader en de lader op mijn werk.

Tenzij echt iemand me kan overtuigen dat de Sony beter zou zijn, maar in die speciale topics wordt ook over bugs gesproken dus tja. Het grootste nadeel is dat de camera niet al te denderend is tov de W800i. Qua geluid zal die van die Nokia wel kunnen tippen aan de W800i vermoed ik? Want in een koptelefoontje kan er niet zoveel misgaan vermoed ik.

Enkel zit ik nog met één ding: is de 6230i hét van Nokia??? Want dat toestel is ondertussen al maanden op de markt... .

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 11:30:
Na een nachtje erover geslapen te hebben ben ik van plan niet de SonyEricson W800i te kopen. Eén reden is om estetische: dat oranje dat ben ik niet... past niet echt bij mij.

Een andere reden is dat mijn koptelefoon van mijn 8310 wss ook wel zal passen op de 6230i én de autolader en de lader op mijn werk.

Tenzij echt iemand me kan overtuigen dat de Sony beter zou zijn, maar in die speciale topics wordt ook over bugs gesproken dus tja. Het grootste nadeel is dat de camera niet al te denderend is tov de W800i. Qua geluid zal die van die Nokia wel kunnen tippen aan de W800i vermoed ik? Want in een koptelefoontje kan er niet zoveel misgaan vermoed ik.

Enkel zit ik nog met één ding: is de 6230i hét van Nokia??? Want dat toestel is ondertussen al maanden op de markt... .
is een 6230 die wat vernieuwd is en ik vind het scherm echt onwijs lelijk, als er 1 krasje opkomt ziet het er gelijk heel raar uit zoals bij veel nokia's
als ik het scherm van een 6230i met mijn K700i vergelijk, dan is die 6230i net een 4096 kleuren scherm inplaats van 65K

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:23
Nou ik heb ook altijd nokia gehad, maar ik heb nu een samsun e730 en dat vind ik veel beter.
Die nokia's zijn vet lelijk en onhandig. Tot nu toe bevalt samsung me perfect, dus als hij goed blijft werken neem ik weer een samsung.
Een ander merk is veel leuker dan altijd diezelfde toestellen van nokia

Verwijderd

Topicstarter
Dat is wel minder dan... .

Die SonyEricsons hebben die ook profielen die je stil kan zetten trouwens?
(vb ik stel mijn gsm in dat ie niet rinkelt tot 6u, zo kan ik zien wie me voor 6u belde maar maakte die mij niet wakker en kan ik gebeld worden na 6u) ...

ps:een sagem koop ik zeker niet (zegt me écht niks)

Is er trouwens ergens een winkel waar je gsm's écht kan testen en even mee prullen vooraleer je je keuze maakt? (en dan bedoel ik niet de dummies die ze bij mediamarkt hebben hangen...)

Verwijderd

Topicstarter
ID-College schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 11:39:
Nou ik heb ook altijd nokia gehad, maar ik heb nu een samsun e730 en dat vind ik veel beter.
Die nokia's zijn vet lelijk en onhandig. Tot nu toe bevalt samsung me perfect, dus als hij goed blijft werken neem ik weer een samsung.
Een ander merk is veel leuker dan altijd diezelfde toestellen van nokia
Maar heeft Samsung een toestel met goede camera, MP3-speler, FM radio en geheugenkaart-uitbreiding?

Nog een vraagje voor de kenners: de zogenaamde smartphones waar ook tomtom op gedraaid kan worden... wat zijn hier voorbeelden van? En hoe zitten die qua prijs? Ik heb een pda al een kleine twee jaar maar zo een toestel heb ik misschien meer mogelijkheden mee? Wel liefst niet veel groter dan een gewone telefoon... .

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:14
Nou ik ben het niet mee eens dat mensen de Sony-ericsonn zoveel beter vinden als de Nokia.

Ik heb zelf de normale 6230 (al meer dan een jaar), hier zitten idd wat krassen op, maar ja komt ook omdat er mee gegooit wordt.

Een vriend van mij z'n 6230 is gejat, heeft dus een K750i aangeschaft, maar is dus helemaal niet tevreden. Het werkt gewoon niet zo "lekker" als de nokia.

De 6230i heeft gewoon de nokia functies (het menu is nog steeds onverandert) en ik vind dat het scherm niet echt veel onder doet. Verder past de headset van je 8310 niet op je 6230i. De lader gaat nog wel passen.

• ScSi

ScSi

Belg.

De mogelijkheden met een pda zijn toch net iets uitgebreider dan die van een mobiele telefoon.. Je stuurt waarschijnlijk aan op de reeksen met Symbian OS bijvoorbeeld. Daarop kan je ook TomTom draaien maar ik zou het toch verkiezen op mijn PDA.
Qua merk zal er altijd wel een je voorkeur wegdragen; ik heb een Nokia 3210, 6510, 6610 en 6230 gehad. Nu heb ik een K750i in mn handen gehad en er lijken weer heel wat meer dingen mogelijk (thema's, radio met rds, fototoestel met flits, 2MP,...) Wat mij die 750i niet doen kopen heeft was het feit dat hij met de ultradure memorysticks werkt (en het feit dat hij mij nog te duur was) Ik wacht nu normaal de Nokia 6280 af (die normaal Q4 van 2005 uitkomt) en vergelijkbare functies heeft als de K750i (en ook Symbian draait) Qua prijs betaal je voor een Symbian telefoon toch rond de 350/400 euro

Verwijderd

Topicstarter
Maeslant schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 11:50:Verder past de headset van je 8310 niet op je 6230i. De lader gaat nog wel passen.
De headset past niet meer? :?
Zit er dan een nieuwe bij of is dat bijbetalen?

Iets wat ik me trouwens al een tijdje afvraag: zo een BT oortje kan je daar ook muziek door beluisteren? (sorry, ben nog van de 6250 en 8310-generatie en om je radio dan op te zetten dan moet je eerst de koptelefoon insteken.

De handsfree van de 8230i is die goed?
En de foto's?? Weet iemand hier enkele voorbeelden van staan?
EN gaat het makkelijk om er muziek op te copieren? Bij de W800i las ik dat er een programmatje bijzit waar je gewoon de files van cd of een andere file naartoe sleept, die zet die automatisch om. Is dat bij Nokia ook?

Verwijderd

Topicstarter
ScSi_009 schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 11:53:Wat mij die 750i niet doen kopen heeft was het feit dat hij met de ultradure memorysticks werkt (en het feit dat hij mij nog te duur was) Ik wacht nu normaal de Nokia 6280 af (die normaal Q4 van 2005 uitkomt) en vergelijkbare functies heeft als de K750i (en ook Symbian draait) Qua prijs betaal je voor een Symbian telefoon toch rond de 350/400 euro
Vindt ik niet zo een probleem van die sticks, je koopt er zo geen vijf hé??!
Enkel voor mijn Nikon D70s heb ik vijf geheugenkaarten maar voor mijn pda doe ik het bv gewoon met mijn 512 Mb kaartje, voor mijn telefoon zal dat dan ook zo zijn.

De Nokia 6280 zegt me niet veel omdat het een schuifmodel is en doordat ik véél bel en sms zou dat veel te snel verslijten. Daarom dacht ik gewoon aan een nieuwe Nokia of een Samsung. (vindt ik wel knappe telefoontjes) -> dus een blokje of een plooimodel zoek ik
Maar Samsung heeft niet de zaken die ik zoek in een telefoon dus dan is ie afgeschreven.

400 euro zou 40 euro goedkoper zijn dan de W800i, dus dat valt wel mee vindt ik. Dus als ik in de specs van een telefoon Symbian zie staan dan kan ik er TomTom op draaien? Ach, laat anders die tomtom op mijn gsmpie maar ... .
Dus wordt het de 6230i of is er nog iets anders voor mij aan te bevelen?

Verwijderd

Kijk anders hier eens voor de laatste nokia's (met duidelijke specs): http://www.gsmarena.com/nokia-phones-1.php

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 12:36:
Kijk anders hier eens voor de laatste nokia's (met duidelijke specs): http://www.gsmarena.com/nokia-phones-1.php
Bedankt, ik ga strakjes eens even vragen om de N90 en N70 (als die tenminste al uitgekomen zijn) te mogen bekijken.

Verwijderd

Topicstarter
Heb me al bedacht, het zal de N91 worden ipv de 6230i maar als Q4 2005 wil zeggen december dan is dat te laat voor mij. Iemand enig idee van een exacte datum?

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:23
Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 11:47:
[...]

Maar heeft Samsung een toestel met goede camera, MP3-speler, FM radio en geheugenkaart-uitbreiding?
Om nog ff antwoord te geven.
De e730 heeft een 1,3 megapixel camera die lekker scherp is, heeft een mp3 speler en heeft een fm radio.
De geheugenkaart kan je geloof ik niet uitbreiden. Er zit standaard maar 90 MB in :)

• YozY
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

YozY

X

GoldenSample schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 11:33:
[...]

is een 6230 die wat vernieuwd is en ik vind het scherm echt onwijs lelijk, als er 1 krasje opkomt ziet het er gelijk heel raar uit zoals bij veel nokia's
als ik het scherm van een 6230i met mijn K700i vergelijk, dan is die 6230i net een 4096 kleuren scherm inplaats van 65K
dat vind ik echt niet hé, de scherm van de 6230i is zeker beter dan de d500 met 256k kleuren en zeker niet onderdoet t.o.v. de k750i (dit komt omdat de 6230i meer pixels per oppervlak heeft)
maar als ik u was zou ik wachte op de 6280 die binnen een paar maande zou moeten uitkomen

Verwijderd

ScSi_009 schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 11:53:
Ik wacht nu normaal de Nokia 6280 af (die normaal Q4 van 2005 uitkomt) en vergelijkbare functies heeft als de K750i (en ook Symbian draait) Qua prijs betaal je voor een Symbian telefoon toch rond de 350/400 euro
De 6280 is geen Symbian toestel.

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik ben vandaag in de Phone House geweest, en ik ga de Nokia 6230i kopen. Maar in the phone house zeiden ze tegen mij dat hier géén stereo-hoofdtelefoon voor bestaat. (conector is anders zoals iemand hier al zei)
In een 'mobistar-winkel' zei men mij dat er standaard een stereohoofdtelefoon bijzit... klopt dit?

Qua geheugen: daar zei men dat ik gerust 1 Gb erin bij steken... kan het toestel dat aan? Of wordt ie er tergend traag door?

Verder, waar moet ik nog op letten?
Welke firmwareversie?
nog speciale zaken?

prijs is 330 euro = normaal

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Als die Nokia een gewone POP-connector heeft dan zijn daar gewoon stereo headsets voor te krijgen (grote kans dat de standaard inderdaad stereo is).
Flexibele connectiviteit: uitgerust met Bluetooth-technologie, infrarood, USB-poort, Pop-Port™ en GPRS/EDGE
Btw, de 6230 (zonder i) heeft het, en een nieuwer model opeens niet :? Wat een onzin..
Qua geheugen: daar zei men dat ik gerust 1 Gb erin bij steken... kan het toestel dat aan? Of wordt ie er tergend traag door?
Als ik een 1GB in mijn telefoon steek (belg ? ;) ), dan wordt die trager ja (maar ik heb dan een symbian telefoon).

[ Voor 76% gewijzigd door Glashelder op 03-09-2005 22:46 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Lees het 6230i topic anders eens door, dan weet je welke firmwares welke problemen hebben en welk merken geheugen met welke groottes er op werken.

Het voordeel van een SE K750i is dat je gsm thuis met een nieuwe firmware kan voorzien, voor de nokia moet je naar een service centre gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal dat topic eens doornemen...

maar hoe zit het met de hoofdtelefoon? Zit er standaard ééntje bij? Is het een dubbele??

Waar kan ik verder info vinden over hoelang de batterij het uithoudt? vb hoelang je met een volle batt Mp3's kan afspelen enzovoort... . Net ben ik al tegengekomen dat je muziek ook via de speaker kan spelen... is dit mooi om aan tehoren of stil en niet echt kwalitatief?

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik kan je alleen dit zeggen; de I-loze 6230 had een stereo headset die er standaard bijgeleverd werd. Dat zal bij de I ook wel zo zijn.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Suepahfly
  • Laatst online: 16-10 13:42
Ik heb een 7710, die voldoet geheel aan de specificaties van TS.

Het is wel een toestel waar je goed over moet nadenken. Een plus punt is het enorme (voor telefoons dan) scherm. Daarintegen heb je geen numerieke toetsen meer, deze zijn onscreen.
Het apparaat ondersteund geen mp3 ringtones wel aac, mid, en wav. Er is niet bijzonder veel software voor te krijgen atm. Er zit een radio in alleen is mij ervaring dat de ontvangst niet altijd even goed is. Daarnaast krijg je o.a Realplayer en Opera er bij. Ook krijg je een aantal try-and-buy applicaties. Daarvan mag je een gratis installeren ik kreeg iig een applicatie code bij mijn telefoon.

Het is meer een toestel voor de zakelijke markt de verwacht niet al te franje zoals extra thema's ed.

Hij draait op Symbian Series 90 welke niet meer wordt ondersteund door Symbian zelf, wel door forum Nokia in de vorm van een apparte sdk (vandaar dat er weinig applicaties voor zijn)

De dictafoon funtie is te activeren met een knop op het toestel, als je die indruk begint het opnemen meteen. Het is ook een van de weinige Nokia's dat mp3's weergeeft in stereo (schijnt nog al een probleem te zijn met de 6310), heeft een cam van 1.3 mpx (wel met veel ruis, vooraal bij lage light sterktes zoals 's avonds), daarnaast kan de 7710 overweg met MMC en normale SD kaarten, hij heet 90Mb intern geheugen.

Een aantal gratis applicaties die ik heb draaien zijn PicoDrive (Sega emu) EEmame (arcade emulator), Wlirc (irc client) En Memory montior (eigenlijk voor de 9500).

Mocht je de telefoon kopen laat dan meteen een firmware upgrade uitvoeren, de nieuwe versie verhelpt een boel kinderiektes van de eerste modelen. Het toestel wordt ook sneller volgens sommigen in het 7710 topic
Sommige applicaties voor de 9300/9500 die geen specifieke functies gebruiken draaien ook op de 7710

In de doos vind je het volgende:
De telefoon
Een 128mb SD kaart
2 Stylus pennen
Een standaard daar kan je hem opzetten voor het kijken van films bijvoorbeeld
Een lederen hoes
Een lader
Een stereo headset

[ Voor 9% gewijzigd door Suepahfly op 03-09-2005 23:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Seupafly, bedankt voor de info maar ik dat is niet het model dat ik zoek. Zeker niet omdat mijn agenda en mails perfect worden bijgehouden door mijn Ipaq 5550.

Maar dus het geluid van de 6230i is niet in stereo of aan te horen??? :?

Sorry van mijn gezaag mensen maar bij mijn 8310 zat een stereo-koptelefoon en bij mijn 6510 zat niets, vandaar: zit er bij de 6230i iets of niets?

Verwijderd

Topicstarter
Vannacht heb ik trouwens honderden pagina's doorlezen en ben ik tot de conclusie gekomen dat ik best Mobymemory koop.

Nog één vraagje voor de kenners, waar kan ik een overzicht vinden van alle software versies die erop gezet kunnen worden. Wat de voor en eventueel ook nadelen zijn tov anderen. (groter in omvang -> minder geheugen beschikbaar)

• ScSi

ScSi

Belg.

Verwijderd schreef op zondag 04 september 2005 @ 11:39:
Vannacht heb ik trouwens honderden pagina's doorlezen en ben ik tot de conclusie gekomen dat ik best Mobymemory koop.

Nog één vraagje voor de kenners, waar kan ik een overzicht vinden van alle software versies die erop gezet kunnen worden. Wat de voor en eventueel ook nadelen zijn tov anderen. (groter in omvang -> minder geheugen beschikbaar)
In het grote Nokia 6230i topic..
@ATB: je hebt gelijk hoor wat die Symbian betreft, het is series 40..

[ Voor 8% gewijzigd door ScSi op 04-09-2005 14:52 ]

Pagina: 1