[HK] Inconsequentie beleid pollverneuking

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:55
Ik kan het heel kort maken :P

Waarom wordt een topic als Doen of niet doen.... gesloten, terwijl Tweakers vetste woord van het jaar 2005? open blijft?
Mij lijkt het beide onder pollverneuking te vallen, hoewel ik stiekem wel wat sympathie voor het tweede topic koester ;)

Vorig jaar Twee jaar geleden al, was er een soortgelijk topic en deze is onder het mom van pollverneuking gesloten: Zet GoT op de kaart ! Woord van het jaar

Ik vind het best hoor als het huidige topic open blijft, mij zul je daarover niet horen klagen, maar ik vroeg mij af waarop de keuze is gebaseerd het huidige topic open te laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:39

Nakebod

Nope.

Het verschil lijkt mij: met het eerste topic, niemand kent de persoon in kwestie, dus waarom stemmen op iets wat je niet kent?
En op Tweakers stemmen als vetste woord, daar hebben we allemaal wel wat mee.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
Nakebod schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 15:30:
Het verschil lijkt mij: met het eerste topic, niemand kent de persoon in kwestie, dus waarom stemmen op iets wat je niet kent?
Maar in 2003 is een soorgelijk topic (over het stemmen op het woord "GoT" als "Woord van het jaar") gesloten :? Komt op hetzelfde neer toch?

En, hoewel dat in veel gevallen niet hard te maken valt, er wordt echt niet maar éénmaal per dag gestemd door de meeste mensen. En in 2003 ook niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Exigence op 02-09-2005 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Nakebod schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 15:30:
Logische logica ;)

Wellicht even wachten wat de mods hierop te roepen hebben? :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik snap je punt ja :) Als je superconsequent bent, dan heb je gelijk.

Maar ik denk dat er toch een klein nuanceverschil is tussen die topics. Bij het vetste woord van het jaar gaat het om een woord vanuit de eigen community. Je ziet ook heel erg dat andere communities zich daar mengen in de strijd (weblogs, fora, etc).

In het geval van de Miss verkiezing ga je mensen oproepen om te stemmen op iets wat totaal niks met de community te maken heeft of in verbinding staat. Natuurlijk zullen de andere missen ook wel via minder eerlijke wegen stemmen krijgen, maar ik denk niet dat wij daar onze medewerking aan moeten geven. Vaak blijft dat ook in de kringen van het mailen van vrienden, familie, etc. Komen wij met onze 100.000+ userbase aan :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Exigence schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 15:31:
[...]

Maar in 2003 is een soorgelijk topic (over het stemmen op het woord "GoT" als "Woord van het jaar") gesloten :? Komt op hetzelfde neer toch?
Misschien omdat GoT direct in verband kan worden gebracht met dit forum (duh ;) ), en tweakers een algemeen begrip is.

Hoewel ik het wel met je eens ben dat het topic wel een bakermat voor pollverneuking is.

[ Voor 4% gewijzigd door Roamor op 02-09-2005 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

LuNaTiC schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 15:32:
Komen wij met onze 100.000+ userbase aan :P
Mwah HK is maar 4000 man, maar het punt blijft staan natuurlijk ;)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Precies, punt blijft staan :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
Blijft inderdaad het punt bestaan wat nou eigenlijk het verschil is tussen het topic uit 2003 en het huidige topic?
- in beide wordt gevraagd op een woord te stemmen (beiden hebben met Tweakers.net/GoT te maken)
- in beide is het notabene op dezelfde site als ik me niet vergis

Het enige verschil wat ik kan ontdekken is dat er nu gestemd word voor het "vetste woord van het jaar" en toen voor "woord van het jaar". Groot verschil? Neuh.

Oh, en dat overige communities zich er ook schuldig aan maken is toch geen argument?

edit:
Ik ben een beetje de moraalridder aan het spelen, dat weet ik :P

[ Voor 22% gewijzigd door Exigence op 02-09-2005 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Het enige verschil is dat het gesloten is door verschillende moderators :P

kortom, het is misschien cliché, maar het is echt waar: er is een policy, die geeft wat houvast maar is per geval per moderator aan interpretatie onderhevig. Mods zijn verschillend en kan daarom per geval weleens verschillen. Dat topic zou toentertijd van mij nog best mogen open blijven.

Daarnaast was Durden altijd maar een prutser dus zijn acties moet je sowieso niet serieus nemen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-09 13:54
Is het overigens geen idee om een dergelijk topic meteen te verwijderen of in ieder geval de link eruit te slopen. Anders is na het sluiten het topic toch nog te vinden in de active topics listing en zullen een groot aantal HK'ers hem alsnog tegenkomen....

Zomaar een suggestie hoor, ik weet niet wat jullie hierover denken :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000

Basszje

Reisvaap!]

Dat modellen stemmen is weldegelijk wel wat anders dan het normale pollstemmen.. Met dat woord van het jaar weet ik eigenlijk niet wat de motivatie toen was. Overigens blijft het huidige topic wmb open omdat ik niet verwacht dat er gigantisch misbruik van gemaakt wordt en dat het toch enigzins community gericht is en omdat het vrij normaal is om in die competitie 'stemmers' te verzamelen via allerlei forums en blogs. Dat is weldegelijk wat anders, want het valt in al die ruis veel minder op. Je benadeeld er niet heel hard andere mensen mee zoals bij modellen wel het geval is ...

En ook gezien de achtergrond van mensen die zich op andere sites niet konden gedragen met Polls. Dat was de voornaamste reden om een tijdje streng te zijn. Wat later kan je altijd nog weer een beetje kijken of het nu wel kan. Een beetje de teugels laten vieren oftewel. Maar dreigt het fout te gaan of onwenselijke effecten op te treden dan zijn we ook de eersten om er gewoon weer hard op te checken.

@morax bij gesloten polls of verneuken is dat wel de normale gang van zaken :)

[ Voor 6% gewijzigd door Basszje op 02-09-2005 16:22 ]

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
Basszje schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 16:22:
@morax bij gesloten polls of verneuken is dat wel de normale gang van zaken :)
Bij het topic dat vandaag gesloten is Doen of niet doen.... staat daarentegen nog gewoon de link + uitleg hoe je moet stemmen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 02:44

SmartDoDo

Woeptiedoe

Morax schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 19:22:
[...]

Bij het topic dat vandaag gesloten is Doen of niet doen.... staat daarentegen nog gewoon de link + uitleg hoe je moet stemmen :)
Is't zo? :)

Verder ben ik het eens met mijn voorgangers, ik had het topic ook gezien en om de redenen die al aangegeven worden laten staan. Je hebt pollverneuking en pollverneuking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Op deze manier is ook de Geen Stijl schips ontstaan :) En niemand die ze er voor aanklaagt hoor :)

Ik zou zeggen, stem lekker mee!

Daarnaast staat het in de HK, waar een toch wat selectieve groep rondhangt...

[ Voor 24% gewijzigd door Nik op 02-09-2005 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
Niet omdat ik nou mierenneukend wou zijn hoor, maar ik vroeg me gewoon af wat het beleid dan was omtrend de links en dergelijke in de gesloten topics. Omdat Basszje dus zei dat de link normaal weggesloopt word, haalde ik dat topic even aan om aan te geven dat hij er nog stond en ik daardoor dus niet zeker was wat de bedoeling daarvan was :)

Dus niet dat ik jullie nou met de zweep wou geven ofzo hoor :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Morax schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 19:29:
[...]

Dus niet dat ik jullie nou met de zweep wou geven ofzo hoor :>
Je hoeft je niet te verontschuldigen, die link heb ik er dan ook uitgehaald omdat dat ook de bedoeling is :) Verder ben ik banger voor de zweep van LuNa dan die van jou ;)
proller schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 19:26:
Ik zou zeggen, stem lekker mee!

Daarnaast staat het in de HK, waar een toch wat selectieve groep rondhangt...
Of we ervoor aangeklaagd worden is niet eens een issue. Het gaat erom dat je op een onsportieve manier bezig bent wanneer je massaal mensen op iemand laat stemmen. GoT wil daar gewoon niet aan. Stel dat jouw vriendin meedoet aan een badpakken wedstrijd en een hoop lui van een of ander forum gaan massaal op een andere meisje stemmen, dan lijkt me dat je dat niet erg eerlijk vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Oke, logic, maar, tja, er zullen vast wel andere "groepen" zijn die die andere woorden aangemaakt hebben, en net zo hard spammen. Ik vind het nog netjes dat het in de HK gezet wordt.

Het mes snijdt aan twee kanten he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

SmartDoDo schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 19:36:
Of we ervoor aangeklaagd worden is niet eens een issue. Het gaat erom dat je op een onsportieve manier bezig bent wanneer je massaal mensen op iemand laat stemmen. GoT wil daar gewoon niet aan. Stel dat jouw vriendin meedoet aan een badpakken wedstrijd en een hoop lui van een of ander forum gaan massaal op een andere meisje stemmen, dan lijkt me dat je dat niet erg eerlijk vind :)
Vervang 'jouw vriendin' eens door de vriendin van null_brain en 'badpakken' door ondergoed ;)
Volgens mij is het een kwestie van tolereren tot het uit de hand dreigt te lopen.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

justmental schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 19:45:
[...]

Vervang 'jouw vriendin' eens door de vriendin van null_brain en 'badpakken' door ondergoed ;)
Volgens mij is het een kwestie van tolereren tot het uit de hand dreigt te lopen.
Het hele null_brain verhaal heb ik amper meegekregen, toen zat ik net in de HK. Verder is het van geval tot geval verschillend en kun je, zoals hierboven al bleek, niet zeggen dat poll beïnvloeding nooit wordt toegestaan. Wat dat betreft maakt het inderdaad uit in hoeverre iets uit de hand loopt en welk effect dat we denken dat er bereikt gaat worden met een dergelijk topic.
Pagina: 1