Content op basis van weekdag

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• degoeroe
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-10-2019

degoeroe

Wat hep de goeroe nau gesegt !

Topicstarter
Ben een redelijke newbee op query gebied. Heb flink gegoogled op zoekwoorden als: +query +"ms access" +criteria +servertime en dit forum door gespit maar niet gevonden wat ik nodig heb:

Heb in MS Access een lijst met medewerkers staan die normaliter allemaal op vaste dagen afwezig zijn. Ik zou graag d.m.v. een query de juiste afwezige medekwerkers willen laten zien op de juiste weekdag. Dus ik wil vooraf invoeren dat dhr. Jansen afwezig is op maandag en donderdag. De output wordt getoond op een display systeem bij onze receptie maar dat systeem (Win XP SP2 werkstation) weet natuurlijk alleen via z'n systeem datum wat voor weekdag het is. Hoe krijg ik het nu voor elkaar dat m'n database ook echt op bijvoorbeeld vrijdag de afwezigen van vrijdag laat zien?

P IV 2,4 (533) ASUS P4B533, 640Mb PC-2100, 80Gb Maxtor 8Mb cache & 60Gb IBM, 2 x 17" IIyama Prolite X436S-S, Plextor PX-708A, Plextor 52/24/52A, Logitech Marble Mouse USB, GeForce 3 Ti200

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

SELECT * FROM werknemers WHERE afwezigdatum NOT $datumvanvandaag?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Volgens mij heeft Access op windows XP niks met non-windows operating systems te maken :)
Dit zou misschien in het programmeer-forum of het office-forum passen, kijk aldaar even of het binnen de policy past, want het lijkt me sterk dat het opvragen van de systeemtijd nergens gedocumenteerd staat.

Dit topic is gesloten.