Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop scherm hergebruiken

Pagina: 1
Acties:

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:25
Ik heb weer eens een ontplofte laptop hier liggen, ditmaal een 1GHz AMD'tje met een best chique schermpje. Afijn scherm van de laptop afgesloopt, en er lijkt een soort van universele aansluiting op te zitten.

Is er iemand die mij kan vertellen wat voor soort connector dit is?
Afbeeldingslocatie: http://img378.imageshack.us/img378/5316/img31066hy.jpg

Er gaat iig power + beeld door die connector want ik zie nergens een stroomsnoertje lopen.

Ik had btw ook het onderstaande topic al gelezen, alleen hier lijkt het zo'n bruin "stripje" te zijn waar de data doorheen gaat. Dit lijkt echt een connector.
Laptop LCD aan VGA-kaart

Het scherm waar het om gaat is trouwens een ChungHwa CLAA141XC01 14,1" scherm.

Edit: ik heb na wat zoekwerk ook de volgende connector gevonden:
Afbeeldingslocatie: http://i8.ebayimg.com/03/i/04/9e/2a/be_1.JPG

[ Voor 40% gewijzigd door Spixo op 02-09-2005 14:37 ]

• Arion Rufus
  • Laatst online: 04-04 16:37
Is er misschien een datasheet te krijgen?
Volgens mij zijn er speciale pci kaartjes te krijgen zijn met die aansluiting, not sure do..

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:23
Toevallig een HP/Compaq notebook? Tijdje terug zo'n ding open gehad, had ook zo'n stekker...

• Spixo
phYzar schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 15:06:
Toevallig een HP/Compaq notebook? Tijdje terug zo'n ding open gehad, had ook zo'n stekker...
Nee, een Sky notebook (van Dixons)

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-11 20:30

Stoney3K

Flatsehats!

Die JAE connectors zijn redelijk universeel, en die kom je op veel laptop LCD's tegen, op het LCD zit waarschijnlijk dan ook een LVDS aansluiting. Op de kabelstrip zitten zeker een viertal paar sporen waarvan elke keer één 'slingert'? (is in principe vervangbaar door een UTP kabel, als het lukt ga ik een dezer dagen een LCD aan de DVI knopen)... als iemand een pinout heeft van een LCD met deze JAE connector, dan hoor ik het graag, en dan ga ik eens proberen of die ook bij mij past.

Weet iemand waar ik die losse JAE's kan krijgen of zou een normale 'jumper' stijl connector ook passen?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Spixo
Stoney3K schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 15:20:
Die JAE connectors zijn redelijk universeel, en die kom je op veel laptop LCD's tegen, op het LCD zit waarschijnlijk dan ook een LVDS aansluiting. Op de kabelstrip zitten zeker een viertal paar sporen waarvan elke keer één 'slingert'? (is in principe vervangbaar door een UTP kabel, als het lukt ga ik een dezer dagen een LCD aan de DVI knopen)... als iemand een pinout heeft van een LCD met deze JAE connector, dan hoor ik het graag, en dan ga ik eens proberen of die ook bij mij past.

Weet iemand waar ik die losse JAE's kan krijgen of zou een normale 'jumper' stijl connector ook passen?
Er is geen converter zeker van JAE naar DVI? Tenminste ik neem aan dat het scherm digitaal werkt en geen analoog signaal pakt.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-11 20:30

Stoney3K

Flatsehats!

Die pins passen goed op elkaar qua signalen, DVI is in principe TMDS en die JAE connectors zijn LVDS, en TMDS is een variant van LVDS. Moet in principe geen problemen opleveren. Alleen zoek ik nog ergens die connectors, want ik heb hier nog een 12,1" laptop TFT liggen met precies dezelfde connector en een stukje CAT5 of CAT6 zou die frequenties makkelijk aankunnen.

Het enige probleem is dus het vinden van een passend plugje. Als ik dan een LCD zou slopen wat ik toch al gratis kreeg...

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Pagina: 1