Toon posts:

Probleem Hardeschijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn hardeschijf!
Het gaat om een Maxtor 60 GB hardeschijf, volgensmij een Diamondmax9 of 10

Hij heeft het 2 jaar heel goed gedaan en trouw gewerkt, maar de 60 GB bleek toch wat te weinig, waardoor ik een Diamanondmax10 200GB aangeschaft heb...

Ik dacht even simpel de nieuwe in te bouwen, die als master aan te wijzen en de andere als slave..
Dat ging ook allemaal best lekker, maar van het ene op het andere moment is de oude hardeschijf ineens dood....
Nog voordat ik dus al mijn belangrijke bestanden had over kunnen pompen (wat het hele doel was)

Ik heb de hardeschijf dus naar de computerzaak gestuurd, maar die konden er ook niet zowveel mee omdat ie hem niet herkend of opstart (openschroeven doen ze denk ik niet)
De PC is gekocht in November 2003...dus de garantie is ook alweer verstreken....

Zit ik mooi dan, al mijn school, me plaatjes...photoshop bestanden, me muziek en nog veeel meer staat op die hardeschijf... even simpel oversturen blijkt dus echt een ramp te zijn geworden...

Is er iemand die misschien weet waar of hoe ik dus toch nog aan die bestanden kan komen? Zijn er misschien bedrijven die het binnenwerk eruithalen...of kan ik hem misschien toch nog aan de praat krijgen???
Ik zit echt met me handen in het haar....wat een rotsituatie!

• ksmedts
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-12-2021
Weet niet in hoeverre je schijf niet meer herkend wordt.... als ie bv in de bios nog herkend wordt zou ik met onderstaand tooltje eens kijken wat er mis is.....

http://maxtor.com/portal/...%20Kits/ATA-SATA%20Family

en misschien een heel dom idee.... heb het zelf nooit geprobeerd maar je kunt misschien met norton ghost een image van je schijf te maken en deze weer proberen terug te zetten......

de schijf moet dan natuurlijk wel nog gevonden kunnen worden in de bios

• Obliterator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-02 16:34
Niet toevallig met het verhangen van de disk wat pootjes van de connector verbogen/afgebroken?

Verwijderd

Topicstarter
Nope....die bios pakt hem ook niet... ik heb hem ook in de pc van me vader nog geprobeerd...
Misschien hebbik wel met mijn vingers hem gesloopt...zou echt heel vervelend zijn...

De winkel waar ik hem naar teruggebracht heb is echt een ballenzaak...jah we hebben hem ingeplugt maar hij doet niets, wij beschouwen hem afgeschreven :S...
Jah duuuuh dat heb ik zelf ook al in 2 pc's geprobeerd...wordt je weer makkelijk geholpen

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Rotsituaties kun je op een relatief eenvoudig manier voorkomen maar dat is achteraf makkelijk vast te stellen.

Er staan een aantal tips in de FAQ van dit forum waar er zeker een of twee van een positief resultaat kan geven.

De eerste tip: De koelkastmethode
De tweede tip: Het vervangen van de printplaat.

Met een paar klikken had je dus mijn reactie overbodig kunnen laten zijn.

offtopic:
Verzin de volgende keer een betere topictitel. Niemand post iets als er geen probleem is en 'harde schijf' zegt nu ook niet echt veel

[ Voor 18% gewijzigd door Guardian Angel op 02-09-2005 14:15 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Obliterator schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 14:11:
Niet toevallig met het verhangen van de disk wat pootjes van de connector verbogen/afgebroken?
Van de stroomconnector zou ik misschien even naar kunnen kijken jah...goed idee...! Hij is nu nog bij de computerwinkel en heb even geen auto beschikbaar...als ik hem haal dan check ik het!

Verwijderd

Je hebt ook al geprobeerd om de dip switches op de HD weer in de oude positie te zetten op die oude hardeschijf zoals ze stonden dus als master? Heb je hem alleen om een IDE controller gehad of altijd met andere IDE apparaat erbij?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 14:14:
Je hebt ook al geprobeerd om de dip switches op de HD weer in de oude positie te zetten op die oude hardeschijf zoals ze stonden dus als master? Heb je hem alleen om een IDE controller gehad of altijd met andere IDE apparaat erbij?
Jep...heb hem al als master geprobeerd...als master én slave in meerdere pc's...
Ik ga ze nu bellen om even naar de connector v/d stroom te kijken en anders misschien of ze het aan durven om de printplaat te vervangen

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 14:13:
Rotsituaties kun je op een relatief eenvoudig manier voorkomen maar dat is achteraf makkelijk vast te stellen.

Er staan een aantal tips in de FAQ van dit forum waar er zeker een of twee van een positief resultaat kan geven.

De eerste tip: De koelkastmethode
De tweede tip: Het vervangen van de printplaat.

Met een paar klikken had je dus mijn reactie overbodig kunnen laten zijn.

offtopic:
Verzin de volgende keer een betere topictitel. Niemand post iets als er geen probleem is en 'harde schijf' zegt nu ook niet echt veel
Sorry...ik kan de topictitel niet meer veranderen...misschien een moderator...
Verder zal ik de koelkastmethode proberen, want ik heb toch niets te verliezen...
De firma waar ik hem heb gekocht durft niet de printplaat te vervangen, dus ik zal hier helaas waarschijnlijk iemand anders voor moeten zoeken die het wel aandurft...

Verder zal ik ook is op dat ding tikken...de zachte tik methode...
De computerwinkel heeft wel hem op meerdere posities geprobeerd te starten (zoals in de FAQ staat) maar geen resultaat...

Van buiten ziet het er allemaal nog goed uit (connectoren enzo ook) zit ook geen schrammetje op, maar hij start gewoon niet...de winkel kon me niet verder helpen zeiden ze...

Hij valt ook net buiten de maxtor garantie, aangezien die op dat type maar 1 jaar bleek te zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 14:14:
Hij was altijd als enige... in het begin was hij samen met de DVD-speler
Toen heb ik een dvd brander gekocht en die samen met de dvd-lezer op één kabel gezet en de hdd alleen op de andere IDE-kabel

Nu wilde ik dus 2 hardeschijven eraan hangen...het vreemde is gewoon dat hij het tot eergisterenavond nog perfect deed...er is dus iets gebeurt tijdens het wisselen/bijzetten van de nieuwe hardeschijf.

Ik hoop dat ik jullie nu voldoende informatie geef om me te helpen met dit vervelende probleem

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2005 14:32 ]

• secoh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-02-2025
Valt hij niet onder de nieuwe EU richtlijn? (Aanschafdatum> 1 jan 2002?)

http://www.euronorm.net/content/template2.php?itemID=1214

You are standing in an open field west of a white house, with a boarded front door. There is a small mailbox here.

Verwijderd

Topicstarter
secoh schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 14:32:
Valt hij niet onder de nieuwe EU richtlijn? (Aanschafdatum> 1 jan 2002?)

http://www.euronorm.net/content/template2.php?itemID=1214
De winkelier had gecheckt bij maxtor en zei dat de originele garantie liep tot Juni2004...dus als je deze regeling erop betrekt zou het Juni 2005 zijn... net paar maandjes te laat dan ben ik bang :S
Dat is het vervelende verschil tussen garantie op productiedatum en aankoopdatum denk ik...

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 14:26:
[...]
De firma waar ik hem heb gekocht durft niet de printplaat te vervangen, dus ik zal hier helaas waarschijnlijk iemand anders voor moeten zoeken die het wel aandurft...
Dat durf jij zelf vast wel. Zaak is uiteraard om een werkende gebruikte HD te vinden van exact hetzelde type. (alhoewel het vaak zo is dat een en dezelfde printplaat gebruikt worden bij meerdere HD's).

Paar schroefjes los maken overzetten schroefjes vastdraaien en klaar.

ARME AOW’er

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:26
Spint de hardeschijf nog wel op? Dus als je hem aansluit en de PC aanzet. Voel je hem dan draaien/trillen? Komt er geluid, van het opspinnen of de koppen, vanaf?

Heb je al geprobeerd om de BIOS handmatig in te stellen?

Mocht je hem aan de praat krijgen gelijk ghosten zonder weer uit te zetten iig.
Pagina: 1