Toon posts:

MovieMaker speelt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik stelde net fanatiek een vraag over het draaien van een filmpje voor ik hem zou gaan gebruiken in moviemaker.

Nu blijkt moviemaker op mijn pc niet eens te werken. Het probleem is het volgende: ik import een paar plaatjes en drag ze naar de timeline, achter elkaar. Dat is dus het simpelst van het simpelst. Vervolgens druk ik op play maar gebeurt er helemaal niks. In het filmpjesvenster aan de rechterkant blijft de play-button zelfs grijs, niet-aanklikbaar...

Op mijn eigen pc is het de eerste keer dat ik het programma gebruik, dus alle instellingen (zoveel zijn het er niet in dit programma) zouden nog goed horen te staan. Mis ik wat codecs/drivers :? Maar die kan ik volgens mij nergens importeren...

Hoop dat iemand me kan helpen, had me verheugd op 't vakantiefilmpje 8)

• MrLee
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-07 17:53
Gebruik je dan gewoon JPG, want dat zou inderdaad erg simpel moeten werken. :X

Als je 'alleen' een slideshow wil maken kun je ook het gratis Photostory proberen.

Verder heb ik dit nog gevonden in de FAQ ;
Some Microsoft DirectShow video filters are installed by non-Microsoft video and audio programs, and are known to cause issues in Windows Movie Maker when you try to import or preview audio and video, or save a movie in Windows Movie Maker. To prevent such issues, these filters are turned off by default in Windows Movie Maker 2.1, which is included in Microsoft Windows XP Service Pack 2 (SP2).

DivX AntiFreeze Filter
Kristal Studio
InterVideo Audio Decoder
Morgan Multimedia Stream Switcher
FFDShow MPEG-4 Video Decoder
DirectShow Subtitle Filter