Toon posts:

[Access 2002] Doorlopend form filteren

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in access 2002 een form emt een subform.
Via het form word het subform bedient (met een code word een order opgezocht)
Nu worden echter alle orders van deze klant weergegeven in het (doorlopende)subform.
met een manuele filter actie (rechermuisknop op de gewenste rij, de code invoeren) krijg ik het gewenst record.

Nu wil ik dit echter automatiseren.
Bij het selecteren van ordernr 10 wil ik alleen in het doorlopende subform de gegevens van order 10 dmv een filteractie. Dit zal dmv VBA moeten

via GOT en Google kwam ik op dit stukje code uit
code:
1
2
 Me.Filter = Me.varsearch.Column(0) & "=" & Me.vnr
Me.FilterOn = True

Echter werk dit niet
Iemand een suggestie hoe ik dit kan aanpakken?

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:09

Boss

+1 Overgewaardeerd

Als in het hoofdform al de orders staan (dus de hoofdgegevens van order 10), en je hebt een goede master/detail koppeling gemaakt tussen het hoofd- en subform dan heb je toch meteen al dat de sub-gegevens van order 10 in het subform komen :?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Twee vraagjes:
Wáár heb je die vba-code neergezet, in welk formulier e/o in welke procedure en hoe roep je hem aan?
Waarom maak je geen gebruik van een subformulier dat mede afhankelijk is van een dropdownbox met orders?

[ Voor 6% gewijzigd door Lustucru op 02-09-2005 13:59 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
In het hoofdform staan 3 dropdownboxen . (met verschillende id's waarop gezocht moet worden)
door een waarde in 1v/d 3 te zoeken wordt het subform geactiveerd. Het (lijkt) alsof bij elke id van a en c alle waarden van de daarbij behorende B worden getoond.

a=volgnr
b=zoekcode
c=factuurnr

Bij B moeten alle records van het bedrijf worden getoont in het subform
Bij A enkel het record dat dat volgnr bevat
Bij c idem
Nu krijg ik bij b en c echter ook alle records te zien.

De VBA code heb ik om even snel te testen onder een knop gezet.
Zowel getest onder het hoofd- als subform (met aanpassingen zoals me!form etc )

Omdat ik deze database overneem van een voorganger weet ik niet hoe de koppeling tussen het hoofd- en subveld zijn gemaakt, maar ik gok dus op B (zoekcode)

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 14:16:
[...]

Omdat ik deze database overneem van een voorganger weet ik niet hoe de koppeling tussen het hoofd- en subveld zijn gemaakt, maar ik gok dus op B (zoekcode)
Dan open je even het formulier in de ontwerpweergave en kijk je dat na.

Die code kan trouwens niet werken. [me] verwijst naar het formulier waarin de code staat.
Zte je hem in het hoofdformulier dan klopt het niet mbt me.filter, zet je hem in het subformulier dan zal hij piepen bij me.varsearch.column(0).
M.a.w. als je de code in hethoofdform plaatst moet je correct verwijzen naar het subformulier bij .filter en .fileron. zie ook: [rml]Niesje in "[ Access 2003] Formulier stress!"[/rml]

Je kunt ook in de event procedure van de verschillende dropdownbox de linkfield-eigenschappen van het subform instellen. Dat laatste is wat lastiger, kan voor foutmeldingen zorgen.

[ Voor 11% gewijzigd door Lustucru op 02-09-2005 14:43 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
Dan open je even het formulier in de ontwerpweergave en kijk je dat na
_/-\o_ Merci

Dat was eigenlijk alles. Het subForm was niet goed gekoppeld aan het hoofdForm (koppeling maar op 1 dropdownbox ipv op alle 3) na de andere 2 ook te hebben toegevoegd werkt dit perfect :)
Onderstaande tip uit het topic hierboven, gaf de doorslag 8)
Je verwijst naar een subform d.m.v. de form-eigenschap van het besturingselement waarin het subformulier staat.
Pagina: 1