Korte uitleg:
Ik ben bezig met het maken van een webshop. Deze bevat categorieen en subcategorieen en natuurlijk artikelen. Als ik in het admin menu een artikel ga toevoegen selecteer ik eerst dmv een query de categorie. Vervolgens wil ik de subcategorie kiezen ook dmv een query maar deze query moet alleen de subcategorieen laten zien die horen bij de categorie die ik daar boven heb geselecteerd.
Dit moet met het where command had ik opgezocht maar ik kom er niet helemaal uit
Mijn query's zijn de volgende;
in de tabel artikel heb ik onder andere de velden: arcode, arcat, arsubcat
in de tabel categorie heb ik de velden: cat_id(primary key), cat_naam en cat_omschr
in de tabel subcategorie heb ik de velden: sub_id (primary key), sub_naam, cat_naam en sub_omschr
Ik ben bezig met het maken van een webshop. Deze bevat categorieen en subcategorieen en natuurlijk artikelen. Als ik in het admin menu een artikel ga toevoegen selecteer ik eerst dmv een query de categorie. Vervolgens wil ik de subcategorie kiezen ook dmv een query maar deze query moet alleen de subcategorieen laten zien die horen bij de categorie die ik daar boven heb geselecteerd.
Dit moet met het where command had ik opgezocht maar ik kom er niet helemaal uit
Mijn query's zijn de volgende;
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| <select name="arcat" id="arcat" size="1"> <option selected></option> <?php $query1="SELECT * FROM categorie ORDER BY cat_naam"; $result1 = mysql_query($query1) or die (mysql_error()); while ($row1 = mysql_fetch_assoc($result1)) { print '<option value="' . $row1['cat_id'] . '">' . $row1['cat_naam'] . '</option>' . "\n"; } ?> </select> </span></td> </tr> <tr> <td bgcolor="#CCCCCC"> <p class="style3 style4">Kies een <b>subcategorie</b>: <BR> </p> </td> <td bgcolor="#CCCCCC"><span class="style5"> <select name="arsubcat" id="arsubcat" size="1"> <option selected></option> <?php $query="SELECT * FROM subcategorie WHERE cat_naam=' ". $query1 ." ' ORDER BY sub_naam"; $result = mysql_query($query) or die (mysql_error()); while ($row = mysql_fetch_assoc($result)) { print '<option value="' . $row['sub_id'] . '">' . $row['sub_naam'] . '</option>' . "\n"; } ?> </select> </span></td> </tr> |
in de tabel artikel heb ik onder andere de velden: arcode, arcat, arsubcat
in de tabel categorie heb ik de velden: cat_id(primary key), cat_naam en cat_omschr
in de tabel subcategorie heb ik de velden: sub_id (primary key), sub_naam, cat_naam en sub_omschr
TomPé