[6600gt] goedkoop stil maken

Pagina: 1
Acties:

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Topicstarter
videokaarten maken vaag belachelijk veel herrie, net als mijn gainward 6600GT (golden sample).

Hier heb ik het volgende op gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.megadesigns.info/videoplank/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.megadesigns.info/videoplank/2.jpg

Ik heb het dunne metale plaatje + ventilator van de standaard koeler eraf geschroeft. Daarna een 90mm fan met een lijmpistool vastgelijmt aan zo'n backplate.

GPU draait idle op 47 graden, en bij half-life 2 is hij tot 77 graden geweest.
Nou weet ik niet wat de standaardtemps zijn :X Maar volgens mij is het wel aardig zo. Wat vinden jullie hiervan?

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Volgens mij hoort dit eerder in DOC thuis :). Maar het ziet er natuurlijk wel geinig uit.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Dat is een vrij nette temperatuur ja en inderdaad goedkoop.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
dreeke schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 12:29:
Dat is een vrij nette temperatuur ja en inderdaad goedkoop.
mwah, zo super vind ik die temperaturen eigenlijk niet, mijn 6600GT met zalman koeler (100% passief) zit stressed op 70, en dat is dan ook nog in een kast met nagenoeg geen airflow :)

Maar goedkoop (en origineel) is het zeker!

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hoe heb je hem nou precies vastgezet? En kan ie ook weer los?

Verwijderd

Panaflo? :)

Kan prima, is inderdaad erg goedkoop, maar houd er wel rekening mee dat een grote fan met een breed airflow-oppervlak natuurlijk het beste werkt met een omvangrijk koellichaam. Een 120 mm fan zomaar op een klein 40 mm koelblokje richten heeft minder zin. Plaats je er een adapter op, waardoor het stromingsvlak verkleind wordt en dus de stromingssnelheid omhoog gaat, dan werkt het al veel beter.

Maar zeker leuk en handig als je toch nog ergens zo'n oud 92mm beestje hebt liggen, ja. :)

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Topicstarter
Palomar schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 13:04:
Hoe heb je hem nou precies vastgezet? En kan ie ook weer los?
ik heb zo'n bracket gepakt, daar heb ik eerst met een lijmpistool een stukje plastic op gelijmt (zodat de fan iets meer richting de voorkant van de kast gaat) en toen de fan ertegenaan gemaakt. Als ik em deruit wil, kan ik zo het bracket compleet eruit halen :)

als hem dicht genoeg tegen de kaart aan plaatst, moet SLI ook nog passen btw :)
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 13:31:
Panaflo? :)

Kan prima, is inderdaad erg goedkoop, maar houd er wel rekening mee dat een grote fan met een breed airflow-oppervlak natuurlijk het beste werkt met een omvangrijk koellichaam. Een 120 mm fan zomaar op een klein 40 mm koelblokje richten heeft minder zin. Plaats je er een adapter op, waardoor het stromingsvlak verkleind wordt en dus de stromingssnelheid omhoog gaat, dan werkt het al veel beter.

Maar zeker leuk en handig als je toch nog ergens zo'n oud 92mm beestje hebt liggen, ja. :)
mjah 120mm moet ook passen, maar ik weet niet of SLI dan nog wel kan

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

Pagina: 1