AMD Phenom II X6 1090T | 2x 4GB Kingston | Geforce GTX 560TI | Creative I-Trigue L3450
Ik neem aan dat dat niet met dezelfde windows install is als de huidige en je dus gewoon met een nieuwe mobo ook windows hebt geherinstalleerd.(programmas die ook onder de athlon xp 2000+ draaiden)
AMD Phenom II X6 1090T | 2x 4GB Kingston | Geforce GTX 560TI | Creative I-Trigue L3450
doe effe een google.com op bijvoorbeeld explorer.exe en je komt erachter wat je cpu usage nu zo hoog doet oplopen
Verwijderd
my .02
Verwijderd
Verwijderd
Maar we kunnen natuurlijk sowieso verder niets als we niet weten welk proces de cpu time neemt, maar volgens mij hebben we het hier over het idle process en dat betekent gewoon dat je pc niets aan het doen is.
Het is hier half gezegd maar ik denk niet dat je je zorgen hoeft te makenTha Ertenal schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 12:06:
Ik heb net een nieuwe pc gekocht met een amd 64 3000 erin, en als ik helemaal niks doe, en op ctrl+alt+delete druk, zegt me taakbeheer dat de processor constant bezig is. Hij wordt rond de 75% steeds gebruikt. Daarvan gaat 99% naar niet-actieve systeem processen.
Verwijderd
Mijn PC: AMD 64 3000+ s939 venice
1024mb RAM
XFX 6600GT
Asus A8N-SLI
160GB WD HDD
Ook als ik gewoon aan het msn'en ben of internetten piekt de CPU-usage naar 50-70% ofzo. En hoor ik datzelfde geluid weer van dat lampje. Maar het loopt allemaal niet slomer dan voorheen.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2005 14:49 ]
Verwijderd
Het kan iets van spyware zijn, of je virusscanner die je hd scant?!
Verwijderd
Kun je mij vertellen hoe je dat moet doen? Ik kan het wel vinden in mijn BIOS ik weet alleen niet hoe het moet instellen. Er staat namelijk : PIO = auto, mode 0, mode 1, mode 2 etc .The__Virus schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 14:50:
Dit duidt op een hardware probleem. Check eens of al je hardeschijven en DVD-spelers/-branders wel op DMA staan en niet op PIO. Dit komt mij namelijk zeer bekend voor
UDMA= stond volgens mij het zelfde .
Verwijderd
Ook kan het zijn door een achterblijvend programmatje/.exe kijk eens waar die 75% cpu kracht heen gaat... Kill die task en zoek hem op en verwijder hem..
Het kan ook zijn dat windows gaat indexeren(bestanden van de hardeschijf voor optimalisaties) of iets dergelijks...
[ Voor 27% gewijzigd door ToFast op 02-09-2005 20:22 ]
Verwijderd
In die tijd zat ik alleen te internetten ( forums checken ) en had ik MSN aan.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2005 21:58 ]
Hier is toch niks vreemd aan? Forums gebruiken vrij veel cpu usage hoor. Al die banners en flash advertenties... Msn neemt ook vaak wel een paar % in. Snap niet wat het probleem zo is?Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 21:56:
Ik weet echt niet meer wat ik moet doenIk heb verschillende Spy-ware programma's gebruikt, hebben allemaal niks gevonden. Hetzelfde geldt voor de virusscanner. Heb de nieuwste chipsetdrivers geïnstalleerd, heeft geen enkel effect. De CPU-usage is gewoon echt niet normaal ik heb er even een screen-shot van gemaakt: [afbeelding]
Wat ik daar zie ik heel normaal hoor voor een beetje inetten en msnnen....Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 21:56:
Ik weet echt niet meer wat ik moet doenIk heb verschillende Spy-ware programma's gebruikt, hebben allemaal niks gevonden. Hetzelfde geldt voor de virusscanner. Heb de nieuwste chipsetdrivers geïnstalleerd, heeft geen enkel effect. De CPU-usage is gewoon echt niet normaal ik heb er even een screen-shot van gemaakt: http://img.photobucket.co...as/sigsandshiz/asdasd.jpg
Verwijderd
klikken (muisdriver), driver netwerkkaart op de harde schijf opslaan, inlzen, interpreteren weergeven en dan nog al dat flash gedoe... je pc heeft heus wel werk als je "alleen maar" wat surft.
dan heb ik het niet eens over antivirus ofzo!
Je moet voor de grap eens zo snel mogelijk scrollen en je cpu gebruik in het oog houden
Mensen vergeten vaak dat simpele diengen daarom niet uit het niks komen
With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!
Dat is een onterechte vergelijking. Zo'n dcc gebruikt alleen wat over is. Als je browser dus bijvoorbeeld processor kracht nodig heeft gaat dat dcc programma dus snel op een lager pitje. Als je echt continu 100% gebruikt met bijvoorbeeld prime95 zal die niet zo soepel meer lopenCold_Phoenix schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 22:08:
Als je pc goed werkt heb je niets te klagen denk ik. Mijn cpu usage is altijd 100%, maar dat komt omdat ik een distributed computing client aan heb staan. Ondanks die 100% werkt m'n pc toch nog heel snel, 'k merk er helemaal niets van. Merk jij die 75% usage dan echt in de reactietijd van je pc?
Maar verder, merk je echt serieus iets van die 75% usage tijdens het gamen, internetten etc?
With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!
Verwijderd
Had ook een tijdje geleden op een p4 2.8 ghz dat ie altijd tegen de 75-100 liep heb dan naar de taskmanager gegaan en dit proces gekilled was een proces dat zoveel % gebruikte kende het ook niet.
Nu is het ook weg. bleek achteraf een of ander ding te zijn voor netwerken.
Zet dus ff cool 'n quiet af, dan weten we ook weer of het daaraan lag.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Normaal gezien draait de cpu dan altijd op max speed.
Hoeft normaal niet, maar kan helpen als windows geen zin heeft.The__Virus schreef op zondag 04 september 2005 @ 11:38:
En natuurlijk C 'n Q in de BIOS uitzetten