Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

plexi rookglas

Pagina: 1
Acties:
  • 465 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-11 22:47

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Ik ben bezig een htPC te ontwerpen en wil in het frontpaneel een strook rookglas zetten waar dvd en lcd achter komen te zitten.
Het glas moet donker genoeg zijn om lcd en dvd te verbergen als de pc uit is, maar ook weer niet te donker, want de backlight van de lcd moet er wel doorheen kunnen schijnen.

Nu zit ik alleen met de vraag hoe dik dit stuk glas kan zijn (het moet in een aluminium plaat komen van bij voorkeur 2mm dik) en waar is het te koop?

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-10 22:13

ScSi

Belg.

hier kan je volgens mij het hele assortiment fumé plexiglas vinden en volgens mij is 3mm ideaal..

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

A.C. Ryan heeft het ook, gewoon zwart plexi waardoor eigenlijk je kast alleen zichtbaar is indien hij van binnen verlicht is. Ik kan wel een foto'tje maken met een stukje 3mm voor een lcd'tje bijv?

Tada:
Afbeeldingslocatie: http://img356.imageshack.us/img356/2328/dscf2159small5od.th.jpg
3 of 5mm maakt niet zoveel verschil eigenlijk.

[ Voor 37% gewijzigd door _ferry_ op 02-09-2005 12:41 ]

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
mail is naar atro computers laatst hadden ze nog 3 en 5 mm geloof ik

1337

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

vink kunststofhandel...

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Ediejo
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

EB cardetailing tot aan uw huis

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-11 17:00
Waar ik wel eens aan gedacht heb (nooit uitgevoerd trouwens) om dit effect te krijgen is het volgende.
Koop gewoon normaal doorzichtig plexiglas.
Ga vervolgens op zoek naar een bedrijfje wat met folie autoruiten achteraf van getint glas voorziet (bij mij in de buurt bv Prologo in Roosendaal). Dit spul bestaat van (geloof ik) 20% verduisterend tot 70% verduisterend. Hiermee heb je dus nog keuze in de mate van 'verduistering'
Met een beetje geluk kun je misschien een afvalstuk(je) krijgen wat groot genoeg is voor onze casemod toestanden.
Zoals gezegd, t is een idee wat in mn hoofd zit, maar ik heb het iig nooit getest of uitgevoerd.

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-11 21:06

B-lennium

Volvo 164 1975!

stukje normaal plexi goed opscheuren aan 1 kant geeft toch ook het zelfde effect?

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:08

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Heb je wel eens aan verf gedacht? :*)

En ja, ik ben serieus... In de model-racerij gebruiken we vaak verf om ramen "half doorzichtig" te maken. Het voordeel is dat je de doorzichtigheid zelf kunt bepalen.

Een voorbeeld:
Tamiya PS-31 Smoke € 7.50
TRANSPARANTE DONKERE LAK, OM GETINTE RAMEN TE MAKEN. RAMEN WORDEN DUS DONKER, MAAR JE KUNT ER NOG WEL IETS DOOR ZIEN.Spuitbus speciale lexan verf. De meeste normale verfsoorten uit spuitbussen houden niet op een lexan body. Deze dus wel! 1 spuitbus is ruim voldoende voor een 1/10 body

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-11 22:47

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
tnx voor alle reacties. Ik ga voor 3mm plexi (dan wordt het allumium waar het inkomt ook niet te dik).

De lak wil ik eigenlijk niet aan beginnen, want het raam wordt speciaal op maat gemaakt en ik ben bang dat het lakken mislukt. Daarnaast ziet rookglas er mooier uit, omdat de kleur uit het glas komt, en niet van erachter. Hetzelfde geldt voor de folie.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1