Toon posts:

TV met ingebouwde DVB-tuner

Pagina: 1
Acties:
  • 375 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nu ik een nieuw huisje krijg wil ik eigenlijk ook een keer nieuwe AV equipment. De oude meuk die ik nu heb staan mag ondertussen wel een keer weg. Ik kijk tegenwoordig bijna alleen nog maar digitale televisie (gratis DVB-C kastje gehad van mijn kabelaar Caiway, goeie actie van Caiway) en dat bevalt me nogal goed. Nu ben ik alleen een beetje tegen allerlei soorten hardware onder mijn TV. Stuk voor stuk zien al die kastjes er allemaal best strak uit, maar bij elkaar is het gewoon een zooi. Maw: hoe meer het geïntegreerd kan, hoe beter.

Nu vroeg ik mij dus af, zijn er eigenlijk al TV's (of plasma's of LCD's) met een ingebouwde DVB-C tuner, of met uitbreidmogelijkheden voor een DVB-C tuner? Of zijn er misschien home-cinema systemen incl. DVB-C tuner?? Ik zou het leuk vinden als ik mijn nieuwe set niet al moet beginnen met een extra STB.

Ik heb al het nodige ge-googled, maar echt ver kom ik niet. Bestaat het nog niet? Of kan ik niet google-en?

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:20

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
je hebt nog geen tv's met DVB-C ingebouwd (voorzover ik weet), Philips heeft wel tv's met DVB-T (Digitenne)...

Home Assistant Configuratie V&A

Verwijderd

Topicstarter
Zonde... Het had zo mooi geweest.

Het enige wat ik dan kan bedenken is zelf een HTPC bouwen met een DVB-C kaart erin. Eigenlijk heb ik daar alleen geen zin in :| Met zo'n nieuw huis heb ik zat andere dingen te doen.

Verwijderd

Tijdens een eerdere zoektocht naar Sateliet onvangers ben ik dit tegengekomen.

http://www.metz.de/home_e...rweiterungsmodule.92.html

Verwijderd

Topicstarter
Ow, die lui van Metz hebben inderdaad wel DVB-C tv's. Zitten nog best mooie bij ook.

Iemand enige ervaring met Metz? Is het wat? Het zegt mij namelijk niets.

Verwijderd

Ik heb een paar weken geleden over zoiets met Loewe gemaild, dit was hun antwoord, ik hoop dat het wellicht helpt. mischien moet je gewoon even geduld hebben met het kopen van je TV

Geachte heer

Het probleem dat zich momenteel stelt is dat DVB-C (digitale ontvangst via de kabel) wordt afgeschermd door de kabelmaatschappijen. Dit houdt in dat ontvangst hiervan enkel mogelijk met bepaalde decoders.

Onze nieuwe LCD-toestellen zullen in de toekomst reeds uitgerust zijn met een ingebouwde DVB-T/C decoder. De Mimo 28 kan met dergelijke set niet worden uitgerust. U bent daarom genoodzaakt een losse decoder te gebruiken.

Wij hopen u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven en verblijven,

Met vriendelijke groet,

LOEWE OPTA BENELUX NV/SA

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2005 22:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oh, ik dacht toch echt dat DVB en al zijn varianten gewoon standaard waren. Het enige waarvan ik wist dat het enigszins 'restricted' was zijn de CA mogelijkheden. Maar daarvoor heb ik in STB's als PCMCIA oplossingen gezien. En daarnaast, alle kabelaars in Nederland hebben massaal Irdeto geadopteerd als standaard (ok, ik snap dat fabrikanten daar niet op willen gokken, ze produceren tenslotte niet alleen voor NL)

In ieder geval bedankt voor het posten van hun antwoord. Weet ik in ieder geval wat ik waarschijnlijk kan gaan verwachten :(

Verwijderd

Ultimora: waarom haal je die vent z'n naam niet weg.. beetje privacy kan geen kwaad.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2005 22:39 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:07
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 13:43:
...
Het probleem dat zich momenteel stelt is dat DVB-C (digitale ontvangst via de kabel) wordt afgeschermd door de kabelmaatschappijen. Dit houdt in dat ontvangst hiervan enkel mogelijk met bepaalde decoders.

...
Dat lijkt me (Enigszins) onzin. De Samsung STBjes die veel gebruikt worden (oa ook door Casema) zijn gewone normale DVB-C ontvangers. Nokia heeft ze ook, en nog wel meer merken.

@ work gaan ze miv 1 oktober ook over op DVB-C. De normale kanalen (50 stuks) zijn gewoon zonder smartcard te ontvangen, alleen voor t pluspakket heb je een card nodig. De standaard kanalen zijn gewoon FTC (Free-to-Cable)

Overigens krijgt iedereen hier een gratis decoder, de samsung. Maar ja, zoals je zegt: Weer een box erbij. Neem ook Versatel, nog eentje, dat vult dus leuk met allerlei kastjes...

Beste (allround) optie is, denk ik, een HTPC.Dan kun je ook goed een TFT/plasma/projector aansturen op native resolutie (gemiddelde scaler is lagere kwaliteit dan een goeie HTPC), goed overweg met HDTV content, en ook dingen als divx enz kijken.
Tenslotte kun je dan ook (digitaal) je TV uitzendingen opnemen en als DVD branden.

Verwijderd

Loewe heeft inmiddels de Spheros R26 met ingebouwde DVB-C/T module, je hebt alleen nog een CAM en smartcard nodig en je kan digitaal kijken. In october / november komen de onder andere de volgende modellen met ingebouwde DVB-C/T module:
-Concept L26
-Concept L32
-Xelos A26
-Xelos A32
-Xelos A37
-Spheros R32
-Spheros R37
-Spheros R37 masterpiece
Pagina: 1