Toon posts:

[Wireless] Asus WL-138G PCI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus WL-500g router ism een Asus WL-138g PCI kaart. De verbinding hiermee is niet erg constant. De signaalsterkte schommelt tussen zeer goed en slecht, buiten dat valt af en toe de verbinding een seconde weg.

Ik dacht altijd dat dit er gewoon bijhoorde bij draadloze netwerken, tot ik een half jaar geleden een nieuwe laptop heb gekocht. Hiermee ontvang is het ontvangstsignaal altijd zeer goed, valt zelden tot nooit een seconde weg en buiten dat vind het buiten mijn eigen verbinding nog 4 andere verbindingen, deze zijn op de pc niet vindbaar.

Ik wil voor mijn PC nu ook een betere 'receiver' hebben. Ik heb naar verschillende sites gekeken maar verder dan een mening ben ik niet gekomen, misschien moet ik daarvoor naar een specifiek product zoeken. Wel las ik dat een Asus WL-138g niet altijd even goed gevonden wordt.

In mijn laptop zit een Broadcom WLAN-802.11g mini pc module.

Nou zie ik het merk Broadcom (als dit al een merk is) nergens terug in de pricewatch anders zou ik die natuurlijk aanschaffen.

Heeft een van jullie misschien een advies over welke 802.11g pci kaart stabiel en snel is met een Asus WL-500g? Of is het verstandiger een 'grotere' antenne op mijn Asus WL-138g te schroeven?

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-05 12:44
Ik heb zelf ook de WL-500g.

Ik heb gekozen voor een Belkin PCI kaart, goedkoop en ondersteund 'Afterburner', waarmee hogere snelheden/beter bereik zou kunnen worden gehaald (ook Broadcom chipset, net als de Linksys en andere Asus producten (behalve 138g en 107g, die gebruiken Ralink).

De WL-500g kan je upgraden naar Afterburner.
Als je recent een WL-500g heb gekocht hoef je nieteens te upgraden, zie post #53.

De Belkin Wireless PCI Netwerkkaart heeft als productnummer: 5D7001df
Zie hier voor meer info op de Belkin site, en check de pricewatch: pricewatch: Belkin Wireless PCI Netwerkkaart (125Mbps)

Ik wil nu ook de Asus WL100g-Deluxe halen voor mn laptop... is gelijk aan de non-Deluxe maar dan met Afterburner.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info, ik denk dat ik inderdaad ga voor een broadcom chip.

Klopt het dat er meer mensen slechte ervaringen hebben met de 138g?

• FRoSTy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-04 23:31

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

ik heb nu een wl-138g, niet echt goede ervaring, signaalsterkte low tot very low terwijl men laptop gewoon excelent heeft, snap er niks van, ben nu aan het zoeken naar een manier waarop ik men ontvangst misschien wat kan verbeteren

onbereikbaar.nl

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:14

franssie

Save the albatross

FRoSTy schreef op woensdag 07 september 2005 @ 13:50:
ik heb nu een wl-138g, niet echt goede ervaring, signaalsterkte low tot very low terwijl men laptop gewoon excelent heeft, snap er niks van, ben nu aan het zoeken naar een manier waarop ik men ontvangst misschien wat kan verbeteren
Andere antenne kan werken ... maar dan ben je denk ik al vrijk veel geld uit. Wel raar want op de laptops zet ik altijd asus kaartjes omdat die juist zo lekker stabiel werken en ontvangen ... merk zegt dus ook niet alles helaas.

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-05 12:44
het gaat erom wat er binnenin zit en hoe het met de software zit... de 138 en de 107 zijn kut omdat ze Ralink chipjes hebben... de overige producten zijn top... Broadcom chips en degelijke kwaliteit van Asus.

Bovendien heeft de wl100g een zeer slim gevormde antenne... erg handig dus.

de belkin (zie boven) is echt een aanrader voor PCI kaartje, gebruikt ook een broadcom chip dus dat zit wel goed.
Mocht je Afterburner producten hebben, kan de snelheid en bereik beter worden (ondersteund door deze belkin).
Pagina: 1