Toon posts:

[XP] quick launch bar optie is grijs *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb even een vraag voor de gene die dit weet
ik kreeg laatst te horen van mede collega dat bij de gebruikers op ons netwerk de guick launch bar kwijt is rechts naast start
bij de eigenschappen is deze optie dus ook uitgeschakeld en is grijs krijg de guick launch bar niet meer terug
nu had ik gelezen dat het te maken heeft met een key in het register zogehete classicshel
even om duidelijk te zijn dat is niet het probleem die is er niet omdat ik met active directory werk en niet met fresh ui of iets dergelijks
het komt alleen voor bij de xp gebruikers bij de windows 2000 gebruikers is het probleem al verholpen en die hebben ook de quick launch alweer terug
en ik weet dus niet meer wat te doen
HELP kan iemand mij helpen met dit probleem

met vriendelijke groet,

Chris borman

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Met classicshel bedoel je
HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\ClassicShell neem ik aan. Die key bestaat niet bij jou?

Maak anders eerst even een directory 'C:\Documents and Settings\%user%\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch' aan.

Ik verplaats je topic even naar de buren omdat het puur om Windows gaat: Software Algemeen -> Windows Operating Systems. Ook pas ik trouwens je topictitel aan omdat je geen 'active directory probleem' hebt maar een niet bruikbare Quick launch ;)

offtopic:
Overigens leest je bericht zo zonder hoofdletters en leestekens wat lastig. Welkom trouwens!

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
ja hijs is niet bruikbaar maar het geval was dat het door active directory komt dat programma is de oorzaak van het niet kunnen activeren van mijn quick launch en dat classicshell key is het niet en heeft bij dit ook niks mee te maken omdat ik alles via active directory doe en niet via een fresh ui tweak programma
dus het moet gewoon een instelling in active directory zijn maar ik weet dus niet welke en het probleem is alleen bij xp gebruikers de 2000 gebruikers hebben er geen last van

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wat heeft een tweak tooltje als Fresh UI er mee te maken? Die doet iets anders dan het aanpassen van bestaande regkeys (keys die je ook middels een policy kunt zetten, AD is "maar een directory" en geen magisch iets). De manier waarop je ze aanpast maakt niets uit voor het resultaat.

Of ik zit er helemaal naast, in dat geval laat ik het over aan de experts O-)

Ik ben niet de slimste ( :+ ) dus even voor mijn duidelijkheid: heb je die regkey; hoe staat die; bestaat de directory en staat er wat in?
En gebruik dus ajb voortaan even hoofdletters en leestekens :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Nja het zat zo,
Ik las ergens dat fresh UI een .reg aanmaakt in je register die dus de quick launch weghaald.

En voordat er mensen komen met die oplossing omdat te verwijderen zeg ik het even.
Verder denk ik dat het gewoon een optie in het programma active directory moet zijn want daar hebben we het verkloot maar wij weten dus niet meer welke optie het was.

En je hoeft geen expert te zijn hoor :D als je de oplossing maar weet :D:D

Verwijderd

Topicstarter
Heeft niemand hier een idee hoe ik het kan oplossen,
Alle hulp is echter meer dan welkom. :*)

• hanhoo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-01 14:33
Heb je toevallig een gewijzigd Default User profile op de machines? Bij bepaalde versies XP (met name SP2) wordt de inhoud quick launch bar als hard pad opgeslagen en deze wijzigd niet mee zodra er een gebruiker voor de eerste maal inlogd.

De quick launch gegevens wijzen dus naar de gebruikersnaam waarmee het Default User profile is gemaakt. Pak een pc met default XP (dus niet een liggende image ofzo) en controleer dat er geen Default User map in de netlogon share van de server staat. Maak vervolgens deze pc lid van het domein en check of probleem zich dan nog voordoet. Indien dat zo is, is er een policy instelling in Group Policy of een .reg script in de loginscripts.

Doe deze tests met nieuwe, schone useraccounts zonder roaming profile. Het is ff werk, maar dan weet je het.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is me inderdaad eventjes werk zeg,
Nou ik ga het proberen als ik tijd heb ben nu even druk op werk.
Ik post vervolg als ik meer weer of het heeft geholpen

Alvast bedankt

• hanhoo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-01 14:33
Valt wel mee. Pak een eenvoudige pc. Je hoeft geen drivers en patches te installeren ofzo, alleen voor de NIC. Je slaat hiermee meerdere vliegen:

1) Je weet de oplossing
2) Zo niet, kun je een hoop uitsluiten.

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik weet nu dat er een policy veranderd is,
Maar ik weet dus niet welke.

Ik hoorde dat het de ''Force classic start menu'' het probleem kon zijn,
Maar als ik die enable dan werkt het alleen bij de win2000 gebruikers en niet bij de xp gebruikers.

Ik weet dus nu niet meer wat ik moet doen of welke policy het is om het bij de xp gebruikers terug te krijgen.

Wie helpt me.
Pagina: 1