Demon/ADSL probleem

Pagina: 1
Acties:

• nemesis09
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Ullo,

Ben nu al weer een paar dagen verder en word er een beetje moe van.

In eerste instantie splitter aangesloten (rood/blauw), ADSL modem eraan gehangen -> geen line sync
Telefoon eraf gehaald -> geen line sync
Splitter er tussen uit gehaald -> geen line sync

De situatie nu is dat het rode en blauwe draadje die mijn huis binnenkomen op een telefoon stekker doos aangesloten zitten. Hier zit het modem op ingeplugd dmv een telefoon stekker en het witte kabeltje wat bij mijn ADSL pakket zat, zonder splitter.

Demon riep dat ik dit zo moest doen en dan een half uur laten zitten.

Staat er nu een nacht. Nu roept die andere Demon meneer dat ik mijn modem eerst in router mode moet zetten, omdat ze anders de lijn niet kunnen meten, nevermind dat er nu een laptop achter het modem staat met werkende netwerk verbinding en ik ze het mac adres kan geven.

Ik vermoed eigenlijk dat KPN (BabyXL?) vergeten is de lijn om te zetten voor ADSL, maar Demon weigert iets door te geven voordat ik dat modem in router mode zet.

Waar kan ik naar toe om de lijn na te laten kijken op ADSL signaal?

Krijg hier echt nu zwaar de pest in. Aangezien ik nu op mijn werk zit kan ik niets doen en als ik tot vanavond moet wachten gaat het weer tot na het weekend wachten, want, tsja, KPN werkt niet in het weekend.

Iemand advies?

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:49

Wildfire

Joy to the world!

Of je modem nou bridged staat of als router, als er een ADSL signaal op de lijn zit en je hebt de boel goed aangesloten dan moet het modem een linesync aangeven.

Weet je 100% zeker dat je de splitter goed hebt aangesloten? Er zijn zo gruwelijk veel mensen die zweren 'm goed te hebben aangesloten, terwijl dat achteraf dus NIET zo blijkt te zijn.

Het is dus niet aan de ene kant de telefoonlijn erin, en aan de andere kant je telefoon en modem erop. Lijkt logisch, maar zo werkt het niet.

Let op de indicaties op de splitter. Line is je binnenkomende lijn, phone gaat je telefoon op en DSL daar gaat je modem op.

[ Voor 59% gewijzigd door Wildfire op 02-09-2005 11:25 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:33
nemesis09 schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 11:20:
[...]
In eerste instantie splitter aangesloten (rood/blauw), ADSL modem eraan gehangen -> geen line sync
Telefoon eraf gehaald -> geen line sync
Splitter er tussen uit gehaald -> geen line sync
Is de verbinding al eens actief geweest, aangezien als je de modem krijgt het niet meteen betekend dat de lijn is opgeleverd.
Demon riep dat ik dit zo moest doen en dan een half uur laten zitten.
Dat is voor het MAC adres, of het verkrijgen van een IP via de DHCP.
Staat er nu een nacht. Nu roept die andere Demon meneer dat ik mijn modem eerst in router mode moet zetten, omdat ze anders de lijn niet kunnen meten, nevermind dat er nu een laptop achter het modem staat met werkende netwerk verbinding en ik ze het mac adres kan geven.

Ik vermoed eigenlijk dat KPN (BabyXL?) vergeten is de lijn om te zetten voor ADSL, maar Demon weigert iets door te geven voordat ik dat modem in router mode zet.

Waar kan ik naar toe om de lijn na te laten kijken op ADSL signaal?
[...]
Naar demon bellen nadat je de modem in router stand hebt gezet. >:)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Als je wel een kiestoon van KPN hebt op die contactdoos met het juiste nummer (even toestel d'r op direct en testen/bellen) is dat inorde dus.

Als je dan je modem direct op die contactdoos aansluit zonder splitter even zou hij sowieso een linesync moeten geven, ongeacht instellingen in de modem.

Demon vraagt je hem in router in te stellen voor hun onderzoek naar de storing en hem aangesloten te laten staan en ingeschakeld netjes via de splitter.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• nemesis09
Splitter is er nu helemaal tussen uit. Het is nu echt alleen rood draadje, blauw draadje en dan het modem. Telefoon gebruik ik toch niet.

Splitter is overigens vrij duidelijk met aanduidingen als LINE, MODEM en PHONE, dus ik ben er eigenlijk wel van overtuigd dat hij echt goed zat toen die er nog wel tussen zat.

Maar goed, in deze opstelling, dus lijntjes in, modem eraan krijg ik op de stekkerdoos wel kiestoon via mijn telefoon. Zonder telefoon echter geen noch steeds geen line sync.

Waar ik nu een beetje van baal is dat ik iedere dag Demon bel en dan zeggen ze "doe dit dat en dat" maar ze zeggen niet wat ik moet proberen als het niet werkt. Het enige wat ik graag zou willen is dat ze die verdomde lijn door meten/nakijken. Ik snap niet zo goed waarom het ene moer uit zou maken of dat het modem in bridge of router stand staat om te meten of er uberhaupt een ADSL signaal op staat, of heeft dit met het uitpunt te maken ofzo?

Ik denk dat ik maar een halve middag vrij neem, anders moet ik vast weer tot maandag wachten tot ze het gaan meten.

Baal hier behoorlijk van. Ik ben volgens mij niet helemaal achterlijk mbt computers en dergelijke, maar dit is echt zwaat frustrerend. Ik zit hier echt te overwegen om maar die EUR90 neer te leggen om een monteur van hun langs te laten komen, zodat ik van dit gezeik af ben.

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:08
telefoon plugje erop zetten en telefoon aansluiten, kiestoon?

zo ja, telefoon eraf en modem erop. Als je geen DSL sync krijgt, kan het nog maar een aantal dingen zijn.
KPN heeft je lijn nog niet in orde gemaakt. (kpn bellen vragen of je lijn al is opgeleverd?)
Modem stuk/niet goed ingesteld. probeer een hardware reset of een andere modem.

denk dat je het beste kan beginnen met kijken of je een kiestoon krijgt zodat je zeker weet dat de lijn goed is.
Daarna KPN bellen om te vragen of je dsl lijn is opgeleverd.

is je lijn opgeleverd en nog geen verbinding, Modem resetten, andere modem proberen, KPN bellen voor een test.
Let op: Als kpn niks vind en de lijn blijkt achteraf in orde te zijn, ea het probleem lag bij jou.. (kapotte modem/niet goed aangesloten) dan sturen ze de rekening voor het testen gewoon door naar jou.

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• nemesis09
Kiestoon - yep
Ander modem - gechecked, werkt ook niet (dat andere modem is zeker okay, heeft het 4 jaar zonder problemen gedaan met zelfde provider)
KPN - Doet geen check, moet vanaf Demon aangevraagd worden

Dus vroeg naar huis dan maar en Demon nog een keer bellen.

De status pagina op Demon bevestigd dat de lijn is opgeleverd en ik heb ook een activeringsbrief van ze gekregen.

Verwijderd

@nemesis09

Mijn moeder heeft hetzelfde probleem met haar Demon aansluiting.
In Juni is de lijn opgeleverd en heeft het zo'n 2 weken zonder problemen gedaan en daarna was het tot nu toe over en uit.
Geen linesync ! DSL lampje op dat ornaje modem brand niet.
We zitten nu flink in conclaaf met Demon hierover. Ze hebben een linecheck uitgevoerd en volgens hun zijn de resultataten daarvan OK. Maar nogsteeds geen linesync.
Vorig weekend nog deed hij het ineens weer voor 15 minuten en daarna was het weer over.

Demon beweerd nu dat het probleem bij mijn moeder in huis ligt.
Ik heb zelf (7 jaar IT ervaring) het ISRA punt nagekeken, haar PC herinstalleerd (geen firewalls actief) en allerlei andere basic zaken die die helpdesker's van Demon gevraagd hebben, zoals het modem rechtstreeks aansluiten op ISRA punt etc.

Mijn moeder wil nu het contract beeindigen omdat in feite Demon in gebreke is. Zij betaald keurig iedere maand, maar krijgt er helemaal niets voor terug.
Maar Demon beweert dat als ze onder het contract uit wilt, ze dat moet afkopen. Dus de resterende maanden t/m juni 2006 betalen !
Je wilt niet weten hoeveel tijd mij dit tot nu toe gekost heeft !

Status nu:
Nogsteeds geen linesync.

Edit:
Overigens heb ik ook een andere modem aangesloten Zyxel Prestige 650R-31, maar ook dit mocht niet baten.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2005 14:55 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Is er iets verander aan telefoonaansluiting bij KPN? Ander nummer? Storing geweest? Iets?

Gewoon met Demon in conclaaf gaan en hun aanwijzingen volgen, ook al heb je het al geprobeerd. Ze willen het uitsluiten allemaal en aangesloten laten op hun aanwijzingen zodat ze storing kunnen aanmelden bij Tiscali of BBned voor je lijn.

[ Voor 58% gewijzigd door bjck op 02-09-2005 15:11 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

@bjck

Het modem staat al langer dan een maand volgens de wensen van Demon aangesloten en nogsteeds hebben ze geen clue !!!
Mijn moeder heeft al iets van 10 jaar de zelfde telefoonaansluiting en sindsdien is er helemaal niets aan de lijn veranderd.

@nemesis09

Misschien is het een idee om even demon systeemnamen uit te wisselen en ticketnummers waaronder onze problemen bij Demon bekend staan.
Op deze manier kunnen we verwijzen naar onze problemen. Minimaal 2 klanten met hetzelfde probleem... wie weet zijn het er meer.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2005 15:17 ]

• Garfield_1
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-01-2022
Ik heb het zelfde probleem gehad met demon ik heb ff precies gedaan wat ze zeiden toen bleek dat bbnet het signaal niet goed had ingesteld, dag later was alles opgelost.

Mijn advies gewoon ff doen wat ze zeggen zodat ze de lijn kunnen meten

Verwijderd

Mijn moeder heeft zojuist een brief van Demon ontvangen met de mededeling dat ze een BBned monteur willen laten langssturen.
Ligt het probleem bij Demon, dan zijn de kosten van de monteur (305 euro EXCL BTW!!!) voor hun.
Ligt het probleem bij mijn moeder in huis dan moet zij voor de kosten opdraaien.

• Semper Fight
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08-2025

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 15:25:
Mijn moeder heeft zojuist een brief van Demon ontvangen met de mededeling dat ze een BBned monteur willen laten langssturen.
Ligt het probleem bij Demon, dan zijn de kosten van de monteur (305 euro EXCL BTW!!!) voor hun.
Ligt het probleem bij mijn moeder in huis dan moet zij voor de kosten opdraaien.
Damn dan zou ik alles toch nog een keer dubbelchecken....................
Success

Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen

Verwijderd

@Electra

Ja dat heb ik al 2 weekenden gedaan, maar ik vind die kosten van die BBned monteur echt te gek voor woorden.
Bij het modem van Demon zit toch een papiertje waarop staat dat als je hulp nodig hebt bij de installatie van je ADSL aansluiting, je een bedrijf kunt bellen ? Zij regelen het dan voor 90 euro.
Ik ga toch echt eerst 1 van die mannetjes laten langskomen voordat ik aan die oplichterij van BBned ga beginnen.

Verwijderd

@nemeis09

Wat is nu de status van je ADSL aansluiting ?

Ik heb inmiddels weer wat nieuws...
Gisteren is het ADSL installatie bedrijf langsgeweest bij mijn moeder. Dit bedrijf adverteert op de flyer die in de doos van je Demon ADSL modem zat. Dit is dus niet de 305 euro per uur kostende BBned monteur.
Ik kon er zelf helaas niet bij zijn, maar ik had van te voren alle details opgeschreven voor de monteur.

Zoals verwacht lag het probleem niet bij mijn moeder thuis. De monteur heeft na een analyse van het probleem naar Demon gebeld en daar bleek het ticket van het probleem inmiddels al afgesloten ! Goede zaak Demon ! :(
Ticket heeft hij weer laten openen en heeft aan de Demon medewerker exact verteld wat BBned moet doen om mijn moeder haar lijn weer werekend te krijgen (één en ander aan instellingen daar zit uiteraard niet goed). Het is eigenlijk te gek voor woorden als je bedenkt dat de lijnmeting volgens Demon OK was.
Volgens de monteur van het installatie bedrijf moet mijn moeder a.s. vrijdag weer een werkende ADSL verbinding hebben. Zo niet dan moet ze maandag weer bellen met Demon.

Een leuk detail is dat de monteur vertelde dat als mijn moeder op het aanbod was ingegaan om een BBned monteur langs te laten komen voor 305 euro EXCL BTW, de kans erg groot was dat dezelfde monteur zou zijn langsgekomen omdat dat bedrijf vaak wordt ingeschakeld door BBned zelf.
Nu kostte het bezoek echter 99 euro INCL BTW.
Zodra de ADSL verbinding weer werkt, gaan we die kosten uiteraard verhalen op Demon. :Y)

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-12-2025
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 08:06:
@nemeis09

Wat is nu de status van je ADSL aansluiting ?

Ik heb inmiddels weer wat nieuws...
Gisteren is het ADSL installatie bedrijf langsgeweest bij mijn moeder. Dit bedrijf adverteert op de flyer die in de doos van je Demon ADSL modem zat. Dit is dus niet de 305 euro per uur kostende BBned monteur.
Ik kon er zelf helaas niet bij zijn, maar ik had van te voren alle details opgeschreven voor de monteur.

Zoals verwacht lag het probleem niet bij mijn moeder thuis. De monteur heeft na een analyse van het probleem naar Demon gebeld en daar bleek het ticket van het probleem inmiddels al afgesloten ! Goede zaak Demon ! :(
Ticket heeft hij weer laten openen en heeft aan de Demon medewerker exact verteld wat BBned moet doen om mijn moeder haar lijn weer werekend te krijgen (één en ander aan instellingen daar zit uiteraard niet goed). Het is eigenlijk te gek voor woorden als je bedenkt dat de lijnmeting volgens Demon OK was.
Volgens de monteur van het installatie bedrijf moet mijn moeder a.s. vrijdag weer een werkende ADSL verbinding hebben. Zo niet dan moet ze maandag weer bellen met Demon.

Een leuk detail is dat de monteur vertelde dat als mijn moeder op het aanbod was ingegaan om een BBned monteur langs te laten komen voor 305 euro EXCL BTW, de kans erg groot was dat dezelfde monteur zou zijn langsgekomen omdat dat bedrijf vaak wordt ingeschakeld door BBned zelf.
Nu kostte het bezoek echter 99 euro INCL BTW.
Zodra de ADSL verbinding weer werkt, gaan we die kosten uiteraard verhalen op Demon. :Y)
Was die monteur niet toevallig van Cable1? (http://www.cable1.nl/)
Op hun site staat namelijk:

Cable1 heeft Cable1 grootschalige projecten uitgevoerd op het gebied van:
ADSL Internet installaties; de uitvoering van diverse landelijke acties met netwerk operators alsook internet service providers zoals Freeler, Wanadoo, XS4ALL, Versatel, BBned, InterNLnet, ConceptICT, Solcon en Scarlet One.

[ Voor 9% gewijzigd door Lekkere Loempia op 08-09-2005 14:49 ]

Verwijderd

Nee, de monteur die langs is gekomen was niet van Cable1.
Pagina: 1