[multi laser] welke printer

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-02 15:44

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Ik wil een all in one laserprinter aanschaffen, alleen zie ik door de bomen het bos niet meer. Heb al heel wat reviews gelezen en veel wijzer word ik er niet van want inderdaad een printer van 2000 euro is beter dan één van 200 :-)

Maar wat wil ik?
Ik zoek dus een laserprinter met scanner. Laser omdat ik dat veel mooie vind dat inkt en een scanner erbij in vanwege ruimte.

Nu is het zo dat ik niet echt een printer nodig heb, aangezien ik bijna nooit iets print privé en op mijn werk meerdere erg goede printers staan (oa kleuren laser). Maar omdat het wel erg handig is als je toch iets moet printen wil ik er toch één aanschaffen. Maar nu zul je dus zien waar ik heen wil... de prijs. Ik wil er natuurlijk niet al teveel geld aan uitgeven, maar ook niet het gevoel krijgen dat als ik nou die extra paar euro's uit had gegeven geen spijt had gehad van mijn aankoop.

Daarom de vraag hier aan (wellicht) gebruikers.

Zelf dacht ik aan de goedkope oplossing de Samsung SCX 4100, redelijke reviews, maar toch wat gemopper. Maar te verwachten voor deze 185 euro.

Optie twee is gelijk al een stuk duurder: HP Laserjet 3015 voor 350 euro. Hier zitten wat extra opties waar ik niet veel aan heb, zoals een fax en hij is wat sneller dan de Samsung. Maar aangezien het voor thuisgebruik zal zijn en ook nog heel weinig, staat snelheid niet bovenaan mijn prioriteiten.

Deze HP is toch max wat ik er aan uit wil geven.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Kijk ook eens naar de nieuwe canon laserbase, niet duur en natuurlijk prima kwal.
http://www.canon.nl/For_H...0130&SourcePageID=26009#2

het model met adf 5630 kost €230,-

[ Voor 9% gewijzigd door Pinin op 02-09-2005 12:18 ]

www.casarodriguillo.com

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Hey... die had ik nog niet gezien. Dat is zeker ook een optie... Ik zoek wat reviews op. Iemand gebruikerservaring?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Pinin

Pinin

www.casarodriguillo.com

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Die had ik al gelezen... Maar ik zocht naar gebruikerservaringen op GoT.

• Kleintje81
  • Laatst online: 07-02 16:14

Kleintje81

Blaat

Toevallig dat ik dit topic nu lees.

Ik was enige tijd ook aan het kijken naar zo'n all-in-one, daarbij is mijn oog ook gevallen op de Samsung SCX-4100. Wegens persoonlijke omstandigheden ben ik de koop aan het uitstellen.

Mijn bevindingen uit reviews die ik enige tijd geleden had bestudeerd:
1). Cartridge die erbij zit is goed voor 1000 pagina's, een normale cartridge kan 3000 pagina's mee voor een bedrag van +/- 70 euro.
2). Laser ipv inkjet zoals bij meeste all-in-one's, heb nu 2 HP printers (690 + 710) maar wil toch eens de stap overmaken naar laser zodat je niet later problemen hebt met opgedroogd inkt of vervagingen / uitschieters (vooral bij de HP 690 van toepassing hier). Tevens gebruik ik kleur amper, dus zw/w is goed genoeg.
3). Directe kopieerfunctie (hiervoor zal hij ook veel gebruikt worden), mijn moeder is a-technisch dus die zal hier ook goed gebruik van kunnen maken. Eerste pagina zou in max 30 seconden uit het apparaat rollen (gemeten vanaf het moment dat je hem net aanzet, dus incl. opwarmtijd).
4). Ruimte voor 250 A4 velletjes, dus daar kun je wel even mee vooruit.
5). Er zou ook een parallelle poort naast de USB poort opzitten, dus mocht je een printerserver willen gebruiken heb je daarbij ook nog keus, hoe het dan met scannen gaat weet ik niet.

Naast wat positieve dingen heb ik ook wat minpuntjes gezien:
6). Geluidsproductie zou hoog zijn tijdens printen; dit is voor mij geen probleem (kan helaas geen vergelijking maken, maar ik verwacht wel een soort kopieerapparaatgeluid).
7). Apparaat is USB 1.1, scannen zou dus wat langer kunnen duren dan USB 2.0, ook had ik gelezen dat de software onduidelijk zou zijn om te kunnen scannen. Heb hier nog een losse scanner staan op USB 1.1 die ik een enkele keer gebruik, dus die keer maakt dat niet uit. Wat betreft de scanner software verwacht ik dat dit een persoonlijke kwestie van wennen is.
8 ). Het 'uitvoer bakje' had ruimte voor 50 pagina's meen ik te herinneren, dus dat kan eventueel problemen geven als je hele boekwerken wilt uitprinten met jouw afwezigheid.

Een paar dingen die ik nog zelf afvroeg maar niet kan vinden:
-Zal dit apparaat een losse drum hebben of is dit samen met de toner? Bij sommige apparaten moet je om b.v. de 20.000 pagina's de drum vervangen, andere hebben het samen met de toner.
-Ondersteund dubbelzijdig printen in de software? Dit wil ik veel gaan doen omdat dit veel papier scheelt + gewicht voor b.v. je dictaten van school. Ik weet niet of er aparte software hiervoor is.

Nu zullen sommige mensen wel denken, je weet zoveel over dat ding waarom heb je hem nog niet?
Nou dit is simpel, hier in regio Eindhoven heeft geen enkele computerzaak deze printer op Computer-land (+/- 219.-) en online bedrijven (prijzen beginnend vanaf +/- 170.- ) na.
Ook ben ik huiverig om zo'n ding over de post versturen, dit ga ik zeker onder rembours doen, maar dan vraag je je natuurlijk af hoe onze vrienden bij TPG post ermee omgaan...

Kortom, ik ga deze printer in de toekomst wel aanschaffen, moet nog bekijken hoe ik dit ga aanpakken. Investeren in een inkjet apparaat is het in mijn ogen niet waard, omdat ik die toeters en bellen (bv foto printen) toch niet gebruik en voor kwaliteits zwart/wit afdrukken wil gaan.
Daarnaast zal dit apparaat zijn plaats hier vinden als kopieerapparaat en document printer.

Update1: gevonden dat de drum samen met de toner in 1 zit, nog iets anders gevonden over de levensduur op dit adres
The one-piece toner and drum design makes maintenance simple. Most small offices will never approach the Samsung's rated duty cycle of 10,000 pages per month, so it'll take some time to reach the 60,000-page mark at which the company suggests taking the SCX-4100 to the shop for paper-feeding and transfer roller and fuser-unit replacement -- a tune-up likely to cost enough to make you opt for buying a whole new $199 unit instead.
Als ik het ga vergelijken met wat mijn gebruik zal zijn: gemiddeld 100 pagina's per maand met hier en daar uitschieters. Zal ik met de eerste toner een klein jaartje over doen, met een standaard toner 2.5 jaar. Voordat ik de 60.000 haal ben ik in theorie 50 jaar verder... :)

[ Voor 13% gewijzigd door Kleintje81 op 02-09-2005 22:19 ]

BF2 stats Systemen

• Pinin

Pinin

op die parralele poort na zie ik geen Unique eigenschap van de samsung.

www.casarodriguillo.com

Pagina: 1