Aanschaf budget pc +/- 300 euro

Pagina: 1
Acties:
  • 1.465 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103236

Topicstarter
Beste forumbezoekers,

omdat een oude computer van ons kapot is gegaan, moeten we op zoek gaan naar een nieuwe. Omdat deze pc alleen gebruikt gaat worden om te internetten en om te tekstverwerken, hoeft de pc geen monster te zijn. Vandaar het budget van 300 euro (zonder scherm).

Enkele bijkomende criteria:
- Ik wil een compleet systeem aanschaffen.
- Ik woon in Zoetermeer en wil het systeem in de buurt aanschaffen voor eventuele reparaties.
- Ik hoef er geen besturingssysteem bij om de kosten te drukken.

Nu is mijn oog gevallen op twee systemen. Een te koop bij powerline in Zoetermeer en een bij informatique in Bergschenhoek.

De specs van de powerline pc, genaamd Promedion AMD Sempron 2600+

Behuizing Miditower Zwart/Zilver
Processor AMD Sempron 2600+ S-754
Geheugen 256Mb DDR400 (192Mb beschikbaar)
Moederbord MSI K8MM-V
Harde schijf Hitachi 80GB 7200rpm SATA
Videokaart Onboard VGA 64Mb + vrij AGP slot
DVD-Speler MSI 16x50x DVD-speler
Geluidskaart 6 kanaals audio
Cardreader Interne Multi Cardreader
Netwerkkaart 10/100Mbit onboard
Keyboard & Muis BenQ multimediakeyboard & muis
Garantie 2 jaar garantie

Prijs 299

De spect van de informatique pc, genaamd de Informatique Start PC

Behuizing: AOpen QF50A MidiTower ATX2, 300Watt, zwart/zilver
Moederbord: MSI PM8M2-V, S775, P4M800, 2xDDR, VGA, LAN, mATX
Processor: Intel Celeron D 326 2.53Ghz,533Mhz,S775,256Kb,Box
Proc.Cooler: Cooler wordt bij de processor meegeleverd
Harddisk: Hitachi Deskstar 7K80, 80Gb,7200rpm,8Mb,SATAII
Diskdrive: Sony 3,5" Diskdrive 1.44Mb Zwart
Geheugen: 1x Kingston Dimm 256Mb DDR SDram PC3200 400Mhz
Videokaart: Grafische kaart is geintegreerd op het moederbord
Toetsenbord: Logitech Cordless Desktop EX110, Zwart
Muis: Muis wordt met het toetsenbord meegeleverd
Geluidskaart: Geluidskaart is geintegreerd op het moederbord
CD-Rom: Asus DVD-E616, 16xDVD, 48xCD, ATAPI Zwart, Retail
Netwerkkaart: Netwerkkaart is geintegreerd op het moederbord
Controller: S-ATA controller is geintegreerd op het moederbord

Prijs 329

Ik heb enkele sites gezien over processoren en nam waar dat de celeron beter scoort dan de sempron (in mijn geval, sempron 2600+ en Intel Celeron D 326 2.53Ghz)
Aan de andere kant was het moederbord van de promedion wat bekender. Ik vond daar wat info over en het moederbord van informatique vond ik nauwelijks iets over wat reviews betreft.

Is promedion een soort van medion computer die ze altijd bij de aldi verkochten of vergis ik me daar nu in en staat het los van elkaar.

Daarnaast is de vraag. Wat raden jullie aan. Welke pc kan ik beter nemen, wat mobo en processor betreft? Zou ik toch maar voor de powerline pc gaan omdat die goedkoper is en de zaak in Zoetermeer ligt, of toch voor de informatique pc?

ik hoop dat jullie kunnen helpen.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152596

Promedion is geen slecht merk, ik zou voor de bovenste gaan..

niet alleen omdat het dichterbij is, maar omdat voor de doeleinden die de pc krijgt een sempron 2600+ meer dan voldoende is. En het is nog goedkoper ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:29
Promedion = medion = van de Aldi maar wil niet zeggen dat het slecht is..

Je zit dus tussen de keuze; prijs en service. Omdat de PC van Powerline in Zoetermeer ligt (en neem ik aan dat dat kortbij voor je is..) is dat voor de service altijd beter als er wat mee aan de hand is..
Ik denk dat de Informatique PC ook wel goed is maar zodra er wat mee aan de hand is, is het vet irritant.. :/

Conclusie: Als ik jou was zou ik voor de bovenste gaan, maar is 256MB niet ietwat weinig of gebruik je er ook niet meer van dan 256? ;)

[ Voor 16% gewijzigd door the-edge op 02-09-2005 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Op de site's waar de sempron werk vergeleken met de Celeron D was dit wel de socket 754 semprons want die zijn een stuk sneller dan die van socket A.

Want volgens mijn zijn de socket 754 semprons wel sneller, al zou het niet veel schelen.
Ik weet niet of je wilt gaan oc, maar de semprons 2600+ oc als een gek ca. 800+Mhz erbij moet geen probleem zijn.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147126

Als je budget het toelaat zou ik toch echt een extra geheugenbankje van 256mb nemen, kost geen drol en je gaat het zeker merken...
256mb is echt heel weinig, ook voor tekstverwerken en internetten (zeker omdat er ook nog 64mb door de videokaart word gebruikt)
Tenzij je Windows 98 ofzo wilt gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48198

the-edge schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 11:23:
Promedion = medion = van de Aldi maar wil niet zeggen dat het slecht is..

Je zit dus tussen de keuze; prijs en service. Omdat de PC van Powerline in Zoetermeer ligt (en neem ik aan dat dat kortbij voor je is..) is dat voor de service altijd beter als er wat mee aan de hand is..
Ik denk dat de Informatique PC ook wel goed is maar zodra er wat mee aan de hand is, is het vet irritant.. :/

Conclusie: Als ik jou was zou ik voor de bovenste gaan, maar is 256MB niet ietwat weinig of gebruik je er ook niet meer van dan 256? ;)
Promedion is zeker niet van de Aldi.

Promedion is van een Nederlands bedrijf dat barebone notebooks configureert en verkoopt onder hun eigen naam.
www.promedion.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:09

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

In beide gevallen hebben ze een onboard grafische kaart die het intern geheugen gebruikt. Bij de Pro-medion houdt je 192 MB RAM over, en bij de tweede zal dat ook zoiets zijn (64MB voor de grafische kaart).

Met 192 MB RAM kun je niet fatsoenlijk Windows XP draaien.. Dus, ga voor het bovenste systeem en koop er meteen 256MB RAM bij...

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-05 20:34
Medion heeft veelal zijn hardware van MSI..
ik zou persoonlijk gaan voor:
B producten
B snelheden..

dus bijvoorbeeld..
Asus K8S-MX, SiS 760GX (mATX, Sound, LAN, SATA, VGA) 52 euro pricewatch
AMD Sempron 64 2500+ (S754, 1,4 GHz, 256KB, Boxed) 52 euro
512MB PC3200 DDR (Apacer) € 30,10
Hitachi Deskstar 7K80, 80GB (7200rpm, ATA133, 2MB) € 47,90
merkloze dvd speler (nec dvd brander iets van 35 euro) 35
kast met voeding 50

250 euro voor alleen PC

koop een 2e hands monitor voor 25 euro (kijk op maarktplaats, top crt's voor 25 euro)
toetsenbord en muis kun je ook voor 25 euro kopen

complete pc voor 300 euro.. en je kunt dvd's kijken/branden ;)

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-05 19:19

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik zou absoluut 100% zeker gaan voor de Intel PC, die zal echt meestal sneller presteren dan die AMD en daarnaast zijn de rest van de onderdelen van betere kwaliteit.

Bij die AMD is echt op ALLES bezuinigd zo te lezen en bij de Intel niet zo erg...

ps: waarvoor wil je deze PC gaan gebruiken?

[ Voor 9% gewijzigd door n00bs op 02-09-2005 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:29
Anoniem: 48198 schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 11:27:
[...]

Promedion is zeker niet van de Aldi.

Promedion is van een Nederlands bedrijf dat barebone notebooks configureert en verkoopt onder hun eigen naam.
www.promedion.nl
Oei! Goed dat je me corrigeert.. Pijnlijk maar terecht ;)

In de 'volksmond' wordt het wel altijd zo gezegd zo van "medion aldi merk".. Maar weet nu wel beter..

Het is toch wel zo dat Aldi alleen maar medion/promedion merken gebruikt met verkoop van PC's ?

[ Voor 4% gewijzigd door the-edge op 02-09-2005 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:21
the-edge schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 11:23:
Uhm... dat zijn juist mijn ervaringen met Powerline...
Misschien nog wel goedkoop, maar lange rijen en voor service moet je daar helemaal niet komen...

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
btw..
Promedion is nederlands , die maken laptops en barebones

Medion is duits, maakt desktops en laptops...

beide goede merken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
n00bs schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 11:29:
Ik zou absoluut 100% zeker gaan voor de Intel PC, die zal echt meestal sneller presteren dan die AMD en daarnaast zijn de rest van de onderdelen van betere kwaliteit.

Bij die AMD is echt op ALLES bezuinigd zo te lezen en bij de Intel niet zo erg...

ps: waarvoor wil je deze PC gaan gebruiken?
ja, maar het is zowiesow geen lekkere combinatie
weinig ram
weinig snelheid
en wel SATA?
dat is complete onzin...
gewoon een bordje met zoveel mogelijk onboard, CPU en Ram erop drukken en klaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48198

the-edge schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 11:30:
[...]

Oei! Goed dat je me corrigeert.. Pijnlijk maar terecht ;)

In de 'volksmond' wordt het wel altijd zo gezegd zo van "medion aldi merk".. Maar weet nu wel beter..

Het is toch wel zo dat Aldi alleen maar medion/promedion merken gebruikt met verkoop van PC's ?
Veel mensen raken in de war van Medion of Promedion. Toch is het zo dat deze bedrijven niets met elkaar te maken hebben. Medion is Duits, Promedion is van het Nederlandse bedrijf XS2 in Weesp.
Ze gebruiken barebones van verschillende fabrikanten en verkopen over het algemeen MSI.

Ik zou zelf voor de Promedion gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:58

rapture

Zelfs daar netwerken?

Post je ouwe specs eens zodat we zien wat we nog kunnen herbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02:20
Ik zou voor de celeron gaan, en dan het geheugen uitbreiden naar 512 mb. Die biedt betere componenten en meer snelheid. Dus een betere prijs/performance/kwaliteit verhouding.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wow, bedankt voor jullie snelle reacties.

@ The_Shad0w: Ik ben zeker van plan windows XP te gaan gebruiken, dus ik ga er sowieso een kaartje van 256 mb extra bij doen.

Het verhaal promedion = medion is gelukkig ook de wereld uit geholpen :)

@ rapture: Mijn voeding was doorgebrand en mobo beschadigd. De andere onderdelen werken nog.

Mijn vorige pc van +- 6jaar oud:
Dell Pentium 3 450MHz
moederbord weet ik niet eens en is kapot
256 mb sdram
Samsung dvd speler wit
15 gyg HD (kraakt en het einde van deze schijf komt in zicht)

Er zijn dus geen onderdelen die ik kan gebruiken. De dvd speler is bijv. wit en ik wil een zwarte kast.

@ Noobs: Ik wil deze pc gaan gebruiken om te internetten en om te gaan tekstverwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

kid1988 schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 11:35:
[...]

ja, maar het is zowiesow geen lekkere combinatie
weinig ram
weinig snelheid
en wel SATA?
dat is complete onzin...
gewoon een bordje met zoveel mogelijk onboard, CPU en Ram erop drukken en klaar..
Het gaat om een budget pc!!! :O

Daarnaast zijn de specs beter dan die van die AMD... waarom zou je dan voor AMD gaan :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ik zou eerder iets berekenen met Socket A, liever zo'n systeem die degelijk is, dan iets moderners waar je overal voor een dubbeltje eerst in de rij staat.

Beste Socket A bordje ooit, maar tegenwoordig ook erg goedkoop.
Asus A7N8X-E Deluxe, nForce2 Ultra400 (Sound 5.1, 2x Lan, Sata-Raid, 1394) € 50
Goedkope processor met koeler erbij.
AMD Sempron 2800+ (S-A, 2,00GHz, 256KB, 333MHz FSB, Boxed) € 75
Ik ben geen voorstander van onboard grafische kaarten die geheugen afsnoepen, goedkoopste grafische kaart van het land erin.
XFX GeForce4 MX4000 64MB (TV Out) € 22
Windows XP heeft liefst 512MB of meer ram.
512MB PC3200 DDR (Kingston) € 45
AOpen QF50C (ATX, 300W 24-Pins PSU, Blauw) € 40
Hitachi Deskstar 7K80, 80GB (7200rpm, ATA133, 2MB) € 48
Is een DVD-rom nodig? Of kan je de huidige schijfjesslikker herbruiken?
NEC ND-3540 16x (Dual-layer) € 39
Muis en toetsenbord heb je nog wel?

Geheel vanaf: € 349, als je de DVD-speler herbruikt, dan vanaf € 310. (de getallen zijn exclusief verzendingskosten)

[ Voor 10% gewijzigd door rapture op 02-09-2005 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik zou zeker geen Sempron erin zetten... die dingen zijn echt ranzig traag. Als je dan toch wilt bezuinigen kan je beter een 2e hands pc gaan kopen...

Dat gaar traag is wel wat overdreven ;) maar goed die goedkope Intels presteren toch beter :) maar als iemand een pctje aanschaft voor wat msnen, internetten, office documentjes en 2D spellen... kan je net zo goed voor 50 Euro op www.2ehands.nl gaan kijken

[ Voor 47% gewijzigd door n00bs op 02-09-2005 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147126

Jongens, het gaat hier om een budget pc die alleen voor internetten, office etc word gebruikt! Hier is een sempron ideaal voor.

Ik heb hier op mijn werk ook een sempron (2400+) en gebruik hem voor programmeren (veel php/sql) / internetten / beetje photoshop etc. Ik had eerst ook maar 256mb geheugen en dat was echt ranzig traag met windows XP. Maar nu met 512mb is het gewoon perfect.Gewoon voor internetten / programmeren etc is een sempronnetje niks traag hoor, ik merk het verschil met mijn normale pc niet eens...
(en ik ben een behoorlijke multitasker, dus een gemiddelde gebruiker zal er al helemaal niks van merken)

edit: Ik zie dat die bovenste config zelfs een socket 754 sempron is, nog beter dus... En je kunt later ook nog goedkoop een 2e hands Athlon64 er in prikken als blijkt dat je in de toekomst toch iets meer power nodig hebt. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 147126 op 02-09-2005 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-05 19:57
n00bs schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 13:08:
Ik zou zeker geen Sempron erin zetten... die dingen zijn echt ranzig traag. Als je dan toch wilt bezuinigen kan je beter een 2e hands pc gaan kopen...

Dat gaar traag is wel wat overdreven ;) maar goed die goedkope Intels presteren toch beter :) maar als iemand een pctje aanschaft voor wat msnen, internetten, office documentjes en 2D spellen... kan je net zo goed voor 50 Euro op www.2ehands.nl gaan kijken
1: Dat is niet zo
2: zijn oude pc was nog vele malen trager
3: Hij hoeft alleen maar het net op. Dat kan nog wel met een 1Ghz cpu
4: w.s. geen 2ehands i.v.m. garantie ? ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Roberto op 02-09-2005 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Een Sempron ranzig traag? Een Celeron Northwood is pas ranzig traag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

LOL, die Cellie is met de meeste apps. toch echt sneller!
Wat altijd zo jammer is op tweakers dat mensen alleen maar bij AMD zweren omdat ze het zelf hebben en gelijk Intel afkraken. Ja ik heb nu een Intel, maar als ik op dit moment een high end pc in elkaar zet voor mijn doeleinden kies ik een AMD 64, maar voor die low end pc's ben je toch imho beter af met een Intel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
De 64bit sempron is ook nog het overwegen waard, zeer betaalbaar :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Dat is idd. wel zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik vind het echt top dat zo veel mensen reageren.

Ik heb het idee dat sommige forumbezoekers denken dat ik er heel veel mee wil gaan doen, bijv. gamen. Daar gebruik ik wel een ander systeem voor. Het gaat echt alleen om tekst te verwerken en te internetten.

Hiervoor had ik een pent 3 450 mhz met 256 mb en daar draaide ik ook windows XP op. Het was niet bepaald snel, maar ik ergerde me er ook niet aan. Ik brandde er zelfs dvd's op.

Na deze reacties weet ik genoeg. Ik ga voor de goedkoopste en tevens de dichtsbijzijnde, de powerline promedion. Nu ff een vrij dagje vinden om de pc te kopen en ik laat ff weten hoe die bevalt :)

goedenavond,

Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
n00bs schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 21:45:
LOL, die Cellie is met de meeste apps. toch echt sneller!
Wat altijd zo jammer is op tweakers dat mensen alleen maar bij AMD zweren omdat ze het zelf hebben en gelijk Intel afkraken. Ja ik heb nu een Intel, maar als ik op dit moment een high end pc in elkaar zet voor mijn doeleinden kies ik een AMD 64, maar voor die low end pc's ben je toch imho beter af met een Intel.
Ja met een Celeron Prescott ja, ik heb het over de northwood versie die echt niet sneller is dan een vergelijkbare Socket A Sempron..

En mocht dat wel zo zijn, dan heb ik te snel mijn conslusies getrokken. Maar merkbaar vind ik een Sempron toch véél sneller dan een Celeron. (Niet Celeron D).

[ Voor 13% gewijzigd door Frietsaus op 03-09-2005 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Als het echt goedkoop moet zijn en het moet alleen voor typen en surfen dienen:
Een elcheapo mobo met Athlon XP 1700+ onboard, een latje 512MB PC2100 DDR-SDRAM en zoveel mogelijk zooi onboard voor € 140.
http://cgi.ebay.nl/STUNT-...Z1244QQrdZ1QQcmdZViewItem

Nu nog een kast met voeding en harde schijf bijkopen, je ouwe cdrom-speler erin smijten and go.

[ Voor 5% gewijzigd door rapture op 03-09-2005 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:02
rapture schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 20:49:
Als het echt goedkoop moet zijn en het moet alleen voor typen en surfen dienen:
Een elcheapo mobo met Athlon XP 1700+ onboard, een latje 512MB PC2100 DDR-SDRAM en zoveel mogelijk zooi onboard voor € 140.
http://cgi.ebay.nl/STUNT-...Z1244QQrdZ1QQcmdZViewItem

Nu nog een kast met voeding en harde schijf bijkopen, je ouwe cdrom-speler erin smijten and go.
Asrock K7S41GX kost € 34,80
512 Mb DDR PC3200 OEM kost € 37,95
AMD Sempron 2400+ ( boxed ) kost € 58,50
Totaal € 131,40 en nog sneller ook en upgrade van CPU of VGA evt. ook mogelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81698

Wie weet welke moederborden er in de in de topicstart genoemde kasten zit???

Ik zit nml zelf ook te kijken naar zo'n budget PC en heb nog wel hw welke over kan.

Wie o wie weet dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik zou zeggen zelf:
Jetway A353 moederbord(ATI chipset, S478)
Intel Celeron D 2.5 ghz
512 mb ddr geheugen(White Lake)
40 GB S-ATA Hitachi schijf
NEC DVD Writer
Zwart Mtek V3 kast
Floppydrive
9-1 kaartlezer

Logitech tb+muis

Ben je zo rond de 350 kwijt en is nog vrij stil ook.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94768

Anoniem: 81698 schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 16:48:
Wie weet welke moederborden er in de in de topicstart genoemde kasten zit???

Ik zit nml zelf ook te kijken naar zo'n budget PC en heb nog wel hw welke over kan.

Wie o wie weet dat?
Dat staat er bij :)
Het zijn de volgende:
Moederbord MSI K8MM-V
Moederbord: MSI PM8M2-V, S775, P4M800, 2xDDR, VGA, LAN, mATX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:56

Yuco

Womanizer!

Kijk eens op http://www.completer.nl/ Daar heb ik pas een nieuwe comp gekocht voor € 299. Hij bevat oa een AMD Sempron 64bit 2600 proc. , Hitachi 80 GB en 512 MB 400 Mhz. Tot nu toe bevalt ie prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:59

Klippy

Still Game

Voor wat hij ermee wil doen boeit het niet of hij voor de Sempron of de Celeron gaat.
Laatst een soortgelijk systeem in elkaar gezet en die Sempron beviel me zelf goed tijdens het testen, was in elk geval snel zat.

Het belangrijkste is al gezegd, 512MB geheugen minimaal en liefst een los videokaartje (Die GF4 van 22 euro die genoemd is is al meer dan voldoende).

In elk geval dat zou ik doen, maar dan zou ik ook m'n budget vergroten met ongeveer 50 euro.
Dan heb je voor 350 een systeempje waar je echt nog jaren mee vooruit kan.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:38

Flipm0de

geen

ik wil ook een nieuwe pc of ouwe upgraden, als dat nog kan?

Het is een PII 350
met 256mb Ram
videokaart van 32mb geloof ik (speel geen spellen)
en een 80gig schijf

Alles werkt nog maar is een beetje traag. Ik wil de pc alleen gebruiken voor office, internet en een dvd downloaden en dus uitpakken met winrar.

Wat heb ik dan max nodig? volgens mij maar heel weinig, ik heb een lappie 2500+ AMD 512MB ram en daar loopt alles echt lekker.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-05 14:10

McGryphon

Veul vrouwkes!

* McGryphon zou zeggen: klik

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:38

Flipm0de

geen

dat is een mooie site, en zit nog in amsterdam ook !!

thx

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121032

Modbreak:Reclame maken doen we hier niet. ;)

[ Voor 85% gewijzigd door Laurent op 07-10-2005 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb de Promedion nu al een tijdje en ik ben zeer tevreden. De computer start (zonder bijzondere programma's op) in 35 seconden. Hij is lekker snel om te tekstverwerken en te surfen op Internet.

Hij is ook nog eens lekker stil en de kast heeft goede ventilatiegaatjes.

Voor mij is dit een zeer goede koop!
Pagina: 1