Hallo,
als Java programmeur zijnde ben ik nu al enige tijd bezig met VB (paar dagen intensief
) en loop nu tegen een probleem aan bij het aanroepen van een SQL statement bij Microsoft Access...
Deze methode zorgt ervoor dat een tabel wordt geupdate door een andere tabel met de daarbij nieuwe informatie.
De error die ik krijg is dat er een errror zit in mijn syntax van het SQL statement. Zoals je ziet heb ik al enige code gecommentarieerd zodat de kern van het statement overblijft, maar dit mocht niet baten.
als Java programmeur zijnde ben ik nu al enige tijd bezig met VB (paar dagen intensief
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| Private Function joinTables()
'join the newItems with the original table
'needs the table 'table' to store the info
Dim SQL_UPDATEQUERIE2 As String
SQL_UPDATEQUERIE2 = "UPDATE TBL_ParameterValue,newItems (SET TBL_ParameterValue.PAV_DefaultValue=newItems.PAV_DefaultValue) WHERE TBL_ParameterValue.PAV_ParamPartId=newItems.PAV_ParamId;"
'where ((PAV_ParamId from newItems = PAV_ParamId from TBL_ParameterValue))"
'&(PAV_Origin from newItems = PAV_Origin from TBL_ParameterValue)
'&(PAV_VersionNr from newItems = PAV_VersionNr from TBL_ParameterValue)
'&(PAV_PARParamId from newItems = PAV_PARParamId from TBL_ParameterValue)
'&(PAV_DBTOrigin from newItems = PAV_DBTOrigin from TBL_ParameterValue)
'&(PAV_DBTVersion from newItems = PAV_DBTVersion from TBL_ParameterValue)
'&(PAV_ArrayNumber from newItems = PAV_ArrayNumber from TBL_ParameterValue)
'&(PAV_SequenceNumber from newItems = PAV_SequenceNumber from TBL_ParameterValue)
')"
Dim updateQD2 As QueryDef
Set updateQD2 = m_objTargetDB.CreateQueryDef("")
updateQD2.SQL = SQL_UPDATEQUERIE2
End Function |
Deze methode zorgt ervoor dat een tabel wordt geupdate door een andere tabel met de daarbij nieuwe informatie.
De error die ik krijg is dat er een errror zit in mijn syntax van het SQL statement. Zoals je ziet heb ik al enige code gecommentarieerd zodat de kern van het statement overblijft, maar dit mocht niet baten.