[ZIP] CRC errors maar MD5 is ok

Pagina: 1
Acties:

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Topicstarter
Heb een bestand van 900Mb gedownload en als ik hem uitpak krijg ik CRC errors.

Vervolgens heb ik het bestand van een andere site gedownload en hetzelfde probleem.
Daarna het bestand met een andere computer gedownload en het uitpakken gaat helemaal goed.

Ik zat er even aan te denken dat mijn internetlijn mijn downloads corrupt maakt dus toen maar een MD5 tooltje gedownload om de MD5 te checken en het vreemde is dus dat de MD5 wel klopt.

Hoe kan het dat bij het uitpakken een CRC komt terwijl de MD5 helemaal klopt en het bestand dus niet corrupt is ?

Ik heb trouwens het bestand uitgepakt met de standaard windows ZIP functie, met total commander en het het via de andere PC al eens een zelf uitpakkend bestand gemaakt. In alle gevallen krijg ik dus de CRC.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Probeer WinZip? Misschien is het een nieuwer formaat zip?

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Topicstarter
Ik heb de ZIP ook al op een andere PC uitgepakt en daar gaat het zonder WinZip ook goed. Zelfs na het opnieuw inpakken en self-extracting maken gaat het nog steeds fout. Kan dus niet aan een nieuwere versie van ZIP liggen.

Het OS is trouwens Windows Server 2003 std. en ik wil het liefst zo min mogelijk additionele tools installeren.

• Monkii0110
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-03 14:46

Monkii0110

This is Sparta!!!

Heb je dit ook met andere zip files? Mocht je daar ook een probleem mee hebben, zou ik het RAM eens testen met een memtest tool of zo :?

En probeer het is op een machine, waar nog geen Winzip op heeft gestaan.
Want uit je verhaal begrijp ik wel dat je op die andere PC wel Winzip hebt staan. Maar ja een self extracting file zou het zowieso moeten doen he |:(

[ Voor 47% gewijzigd door Monkii0110 op 02-09-2005 10:35 ]

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Topicstarter
Heb op geen enkele machine winzip staan, ik gebruik altijd Total Commander ;)

Misschien dat het het geheugen kan zijn, de server staat alleen wel in een Datacenter en kan er helaas niet ff naar toe lopen om een memcheck floppy er in te doen.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-03 12:19

Maasluip

Kabbelend watertje

Misschien is de MD5 berekend vanuit het corrupte zipfile (die met CRC errors)?

Signatures zijn voor boomers.

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Topicstarter
Ik download het bestand op een goede PC, ik check MD5, deze klopt. Ik pak het bestand succesvol uit.

Ik download het bestand op de probleem PC, ik check MD5, deze klopt nog steeds. Ik pak het bestand uit en hij geeft CRC errors.

Bestand lijkt dus helemaal goed te zijn, Pizza's vermoeden van geheugen lijkt mij heel aannemelijk, aangezien de ZIP in het geheugen wordt geladen om uit te pakken.

Pagina: 1