[JBoss] JBoss World Barcelona 2005

Pagina: 1
Acties:

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-04 07:35
[Geen zin in vertaal mode]
Yes, the rumors are true! JBoss will be holding a JBoss World event in Barcelona, Spain from October 10-12, 2005. That's only 37 days away! JBoss World Barcelona will be a community driven event from the creation of session tracks to the selection and presentation of topics.

JBoss World will help you maximize your understanding of the capabilities and architecture of the various JBoss solutions through a comprehensive agenda filled with educational sessions, interactive discussions, customer case studies, product demonstrations, partner displays, and networking opportunities with other European, Middle East and African community members
[/Geen zin in vertaal mode]

Anyway...10-12 oktober is er dus JBoss event in Barcelona. Aangezien ik nog nooit Barcelona heb gezien en een vriend van me er ook een half jaar woont, ga ik een leuke combo doen. (op kosten van de zaak natuurlijk :Y) )

Wie heeft ook plannen om naar Barcelona te gaan? En welke courses zijn jullie dan vanplan te nemen?

• PhoneTech
Is hier zo echt weinig animo voor?

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:00
Misschien niet eens weinig animo, maar waarschijnlijk wel weinig werkgevers die dit willen betalen :)

Een van de hoofdredenen om voor JBoss te kiezen is dat het gratis is, dus de kans dat je een werkgever treft die met JBoss werkt en je zo'n trip wil betalen is kleiner dan dat je een werkgever treft die met WebSphere werkt en je zo'n trip wil betalen.

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Precies. Ik denk ook niet dat er veel werkgevers zijn die dit willen betalen. Als bedrijf zijnde zou ik eerder personeel een cursus jboss geven dan naar JBoss World oid te sturen. In de praktijk zul je sowieso toch al nooit de nieuwste dingen gebruiken (en maar een fractie van de functionaliteit die jboss biedt). Standaard personeel heeft imho niets verloren op zo`n bijeenkomst.. geld verspilling.

[ Voor 14% gewijzigd door Alarmnummer op 03-09-2005 12:41 ]

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04 17:50

qless

...vraag maar...

Hmm eens kijken of ik mijn baas zo gek krijg

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• PhoneTech
Alarmnummer schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 12:41:
Precies. Ik denk ook niet dat er veel werkgevers zijn die dit willen betalen. Als bedrijf zijnde zou ik eerder personeel een cursus jboss geven dan naar JBoss World oid te sturen. In de praktijk zul je sowieso toch al nooit de nieuwste dingen gebruiken (en maar een fractie van de functionaliteit die jboss biedt). Standaard personeel heeft imho niets verloren op zo`n bijeenkomst.. geld verspilling.
Hier sla je de plank eigenlijk totaal mis. Ik vind dit allerminst geld verspilling. Ik heb ook nog een cursus JBoss te goed dit jaar. Maar wist niet precies welke ik zal doen. Cursussen kosten zo een 2500 euro. Deze conference 899 (jaja...heb nog een korting gekregen ook) inclusief hotel. Overal worden workshops gehouden en cursussen gegeven. Ik ga er ook vooral naar toe om mijn eigen technieken te laten beoordelen, best practices op te doen en vooral netwerken! Het belang van netwerken wordt nogwel eens onderschat...

Waar ik zeker meer over wil leren is EJB 3.0 Ik wordt nu helemaal gek van CMP2.0. In het begin nog wel fijn, maar als je over de 100 entity beans hebt, dan wordt het wel lastiger...

En het is natuurlijk ook van belang om zijn werknemers tevreden te houden. Een tevrede werknemer is tenslotte een productieve werknemer :D

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als jij ontevreden bent als je geen snoepreisje naar Barcelona krijgt, dan kun je beter overwegen om een andere baan te nemen. In Barcelona misschien? ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

PhoneTech schreef op zondag 04 september 2005 @ 14:59:
[...]
Hier sla je de plank eigenlijk totaal mis. Ik vind dit allerminst geld verspilling. Ik heb ook nog een cursus JBoss te goed dit jaar. Maar wist niet precies welke ik zal doen. Cursussen kosten zo een 2500 euro.
Hmm tja.. ik vind cursussen sowieso erg duur. Als kijkt naar Spring bv begin je bij dat soort bedragen en eindig je bij meervouden ervan.
Ik ga er ook vooral naar toe om mijn eigen technieken te laten beoordelen
Dat kan goed zijn, maar moet er wel ruimte en tijd zijn om je manier van aanpak te beoordelen.
, best practices op te doen en vooral netwerken! Het belang van netwerken wordt nogwel eens onderschat...
Netwerken goed.. maar dan doe ik dat liever bij een club die ik inhoudelijk interessant vind (Spring bv) ipv zo`n product als JBoss.
Waar ik zeker meer over wil leren is EJB 3.0 Ik wordt nu helemaal gek van CMP2.0. In het begin nog wel fijn, maar als je over de 100 entity beans hebt, dan wordt het wel lastiger...
Dat kan ik me voorstellen.
En het is natuurlijk ook van belang om zijn werknemers tevreden te houden. Een tevrede werknemer is tenslotte een productieve werknemer :D
Dat is zo.

• PhoneTech
Nog meer animo te vinden hier? Ik geloof dat Finalist ook richting Barcelona gaat...

Verwijderd

NIet echt, ik vnd het persoonlijk een troep product. Hoeveel tijd er wel niet verdwijnd in het oplossen van de eigenaardigheden van JBoss, je kunt beter geld uitgeven aan een 'echte' applicatie server (als je daar dan al mee moet werken)

• PhoneTech
Het is in het begin wel enorm lastig om de eigenaardig heden te leren kennen idd. En ik zal mijn applicatie zeker neti jboss only programmeren. Maar tot nu toe werkt jboss naar behoren. We gebruiken 1 applicatie server per 1 applicatie. Ik heb van Alarmnummer gehoord dat de classloader van jboss niet echt geweldig is als je meerdere apps draait. Doen we gelukkig ook niet...

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 10:56:
NIet echt, ik vnd het persoonlijk een troep product.
_/-\o_
Hoeveel tijd er wel niet verdwijnd in het oplossen van de eigenaardigheden van JBoss, je kunt beter geld uitgeven aan een 'echte' applicatie server (als je daar dan al mee moet werken)
Ik ben JBoss in veel gevallen niet eens nodig. Een eenvoudige servlet container icm Spring/Hibernate voldoet meestal voor mij al. Ik denk als mensen EJB afschieten dat in veel gevallen JBoss al niet meer nodig zou zijn.

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
PhoneTech schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 11:44:
Het is in het begin wel enorm lastig om de eigenaardig heden te leren kennen idd. En ik zal mijn applicatie zeker neti jboss only programmeren. Maar tot nu toe werkt jboss naar behoren. We gebruiken 1 applicatie server per 1 applicatie. Ik heb van Alarmnummer gehoord dat de classloader van jboss niet echt geweldig is als je meerdere apps draait. Doen we gelukkig ook niet...
Dit is omdat JBoss een enkele classloader gebruikt voor alle web/ejb apps die erin draaien.
Je kan dit echter gewoon aanpassen zodat je EAR file in een eigen classloader draait.

Dan krijg je ook geen conflicten als je meerdere dezelfde EAR's deployed op een enkele server.

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

ronaldmathies schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 12:09:
[...]
Dit is omdat JBoss een enkele classloader gebruikt voor alle web/ejb apps die erin draaien.
Yep.. het probleem is dat dit niet beter gedocumenteerd is. En verder vind ik hun manier van handelen ook niet altijd even passend, bv het updaten van tomcat 5.0 naar 5.5 bij jboss 4.0.1 -> 4.0.2. Krijg je ineens allerlei problemen.

Gewoonlijk kan ik deze problemen vrij snel fixen, maar op het moment dat je geen duidelijke foutmeldingen krijgen (bv xml syntax fouten) dan is zo`n product in mijn ogen een risico omdat het lastig is om simpele problemen te verhelpen.

Dat is trouwens mijn probleem bij veel producten: onduidelijke foutmeldingen waardoor ik het probleem niet kan localiseren. Ik denk dat de XML-aanpak van Sun trouwens een gigantisch grote rol in speelt (XML onder Java kan gigantisch veel onoplosbare problemen opleveren) en deployen op een willekeurige jboss/java versie gaat nooit vlekkeloos.

[ Voor 26% gewijzigd door Alarmnummer op 06-09-2005 12:22 ]

• PhoneTech
De default installatie van JBoss is ruk. Daar kan je te veel mee. veels te veel zelfs.

Ik ben zelf uitgegaan van een minimal installation. Gebruik gelukkig geen web meuk...Sommige dingen zijn idd raar. Ook zijn de stacktraces te lang, krijg rare fouten bij deployen (bv, je vergeet 1 findAll() en hij geeft aan dat hij overal weg is)...

Heb ook een hoop vragen die ik beantwoord wil hebben :D Eind 2006 gaat ons product commercieel, en dan wil ik wel een stabiele app server.

• ronaldmathies
  • Niet online
PhoneTech schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 12:24:
De default installatie van JBoss is ruk. Daar kan je te veel mee. veels te veel zelfs.

Ik ben zelf uitgegaan van een minimal installation. Gebruik gelukkig geen web meuk...Sommige dingen zijn idd raar. Ook zijn de stacktraces te lang, krijg rare fouten bij deployen (bv, je vergeet 1 findAll() en hij geeft aan dat hij overal weg is)...

Heb ook een hoop vragen die ik beantwoord wil hebben :D Eind 2006 gaat ons product commercieel, en dan wil ik wel een stabiele app server.
Dit vindt ik wel meevallen, bij een default installatie heb je de keuze uit minimal / default en all. Dus je kan vrij makkelijk en grove selectie maken. Daarnaast zijn alle componenten opgebouwd uit MBeans, hierdoor kan je gemakkelijk onderdelen eruit halen.

Wil je bijvoorbeeld geen JMS gebruiken gooi dan de map 'jms' weg uit de deploy map. Zo simpel is het.

die rare foutmeldingen vindt ik over het algemeen nog wel meevallen. In veel gevallen vertellen ze zelfs in welke sectie je van de specificatie moet kijken om te zien hoe het wel moet. Wij draaien inmiddels zo'n twee en een half jaar met producten onder JBoss, we begonnen met 3.2.3 en zijn nu inmiddels bij 4.0.1 aangekomen, zonder problemen de software zo van 3.2.3 op 4.01 kunnen zetten (zonder aanpassingen aan de software).

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

• PhoneTech
ronaldmathies schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 13:14:
[...]

Dit vindt ik wel meevallen, bij een default installatie heb je de keuze uit minimal / default en all. Dus je kan vrij makkelijk en grove selectie maken. Daarnaast zijn alle componenten opgebouwd uit MBeans, hierdoor kan je gemakkelijk onderdelen eruit halen.

Wil je bijvoorbeeld geen JMS gebruiken gooi dan de map 'jms' weg uit de deploy map. Zo simpel is het.

die rare foutmeldingen vindt ik over het algemeen nog wel meevallen. In veel gevallen vertellen ze zelfs in welke sectie je van de specificatie moet kijken om te zien hoe het wel moet. Wij draaien inmiddels zo'n twee en een half jaar met producten onder JBoss, we begonnen met 3.2.3 en zijn nu inmiddels bij 4.0.1 aangekomen, zonder problemen de software zo van 3.2.3 op 4.01 kunnen zetten (zonder aanpassingen aan de software).
Daar heb je ook wel gelijk in, maar JBoss is zeker vatbaar voor verbeteringen. Zoals betere controle op de EJB Spec zodat hij betere foutmeldingen kan geven...

We hebben nu ongeveer over de 150 CMP beans in 1 project. Het werkt opzich allemaal prima, maar de overhead begint toch wel een beetje veel worden.

Ook vind ik de EJB-QL documentatie slecht en de taal onvoldoende. Een makkelijk CMR relationship sorteren zit er niet bij :S

Waar ik dus absoluut mijn ogen op ga richten is EJB 3.0. Ik hoop dat ze op de conference daar genoeg over vertellen zodat ik mezelf in een hok kan opsluiten om de persistence laag om te bouwen naar EJB3.0 (of hibernate, maar ik zie die dingen als het zelfde)

Zijn hier nog meer EJB3.0 geintresseerden?

• ronaldmathies
  • Niet online
PhoneTech schreef op donderdag 08 september 2005 @ 11:29:
[...]

Daar heb je ook wel gelijk in, maar JBoss is zeker vatbaar voor verbeteringen. Zoals betere controle op de EJB Spec zodat hij betere foutmeldingen kan geven...
Dit kan soms inderdaad wel beter, geregeld wordt er in de foutmelding naar de paragraaf in de specificatie verwezen, maar soms onvoldoende.
We hebben nu ongeveer over de 150 CMP beans in 1 project. Het werkt opzich allemaal prima, maar de overhead begint toch wel een beetje veel worden.
Maar dit is iets wat niet bij JBoss ligt, dit zal je in alle applicatieservers aantreffen, dit omdat het nu eenmaal een specificatie is.
Ook vind ik de EJB-QL documentatie slecht en de taal onvoldoende. Een makkelijk CMR relationship sorteren zit er niet bij :S
Het voordeel van de EJB-QL documentatie is is dat het voor elke applicatie server gelijk is. (JBoss heeft echter wel uitbreidingen geschreven zoals de LIKE operator).
Waar ik dus absoluut mijn ogen op ga richten is EJB 3.0. Ik hoop dat ze op de conference daar genoeg over vertellen zodat ik mezelf in een hok kan opsluiten om de persistence laag om te bouwen naar EJB3.0 (of hibernate, maar ik zie die dingen als het zelfde)

Zijn hier nog meer EJB3.0 geintresseerden?
Ik heb het genoegen gehad om hier al veel mee te werken, en ik moet zeggen dat ik het fantasisch vindt. Er is veel mogelijk en het is erg simpel in gebruik. (Ik experimenteer al met EJB3 sinds dat JBoss een Beta3 heeft). Er zijn leuke dingen mogelijk zoals inherintance op verschillende manieren.
(tabellen mergen, meerdere soorten records in een enkele tabel en dan werken met een discriminator column, etc..). En het beste is nog dat je geen XML bestanden meer hebt! (oke een heel klein beetje maar daar hoef je niks in te doen voor je Session/Entity beans)

Verwijderd

Dus geen xml bestanden meer maar domweg annotaties misbruiken? Ja ik ben er nog niet overuit of dat zo'n vooruitgang is. Ik zie het meer als het verplaatsen van het probleem dan het oplossen er van.

• PhoneTech
ronaldmathies schreef op donderdag 08 september 2005 @ 12:38:
[...]

Dit kan soms inderdaad wel beter, geregeld wordt er in de foutmelding naar de paragraaf in de specificatie verwezen, maar soms onvoldoende.

[...]

Maar dit is iets wat niet bij JBoss ligt, dit zal je in alle applicatieservers aantreffen, dit omdat het nu eenmaal een specificatie is.

[...]

Het voordeel van de EJB-QL documentatie is is dat het voor elke applicatie server gelijk is. (JBoss heeft echter wel uitbreidingen geschreven zoals de LIKE operator).

Ik heb nog niet echt goede EJB-QL documentatie gevonden. Ook niet op Sun. Heb jij nog goede resources hier voor?

[...]

Ik heb het genoegen gehad om hier al veel mee te werken, en ik moet zeggen dat ik het fantasisch vindt. Er is veel mogelijk en het is erg simpel in gebruik. (Ik experimenteer al met EJB3 sinds dat JBoss een Beta3 heeft). Er zijn leuke dingen mogelijk zoals inherintance op verschillende manieren.
(tabellen mergen, meerdere soorten records in een enkele tabel en dan werken met een discriminator column, etc..). En het beste is nog dat je geen XML bestanden meer hebt! (oke een heel klein beetje maar daar hoef je niks in te doen voor je Session/Entity beans)
Ik zit idd heel erg hard te wachten op inheritance! Nu doe ik alles met de hand om van mijn CMP beans naar het domein model te gaan. En dat je die XML bestanden niet meer nodig hebt is ook een verademing. XML bestanden doorspitten van enkele MB's is nooit grappig.

• PhoneTech
De early bird inschrijving sluit 15 september, dus je kan je nog registreren met 100 euro korting. Wie heeft zich nu al ingeschreven?

• PhoneTech
Zo, tijd voor een kick! Morgen gaat het allemaal van start. Welke mensen gaan er ook nog naar toe? Ik neem aan dat iedereen die gaat, met het vliegtuig gaat. Mijn vlucht vertrekt maandag 12:35 vanaf Amsterdam. Misschien iemand dezelfde vlucht?
Pagina: 1