Toon posts:

PGP 9: telkens passphrase invoeren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort maak ik gebruik van het programma PGP Desktop 9 voor de encryptie van mijn e-mail. Nu moet ik telkens bij het opstarten van mijn pc de 'Passphrase for Key' invoeren. Ik heb een lastig te kraken passphrase bedacht, wat het lastig maakt om deze telkens bij het opstarten van mijn pc opnieuw in te toetsen. Heb ik iets verkeerd ingesteld in PGP of is het toch telkens nodig om deze passphrase in te voeren?

PS: Wellicht is het ook mogelijk om een soort van 'sneltoets' toe te wijzen aan de passphrase, zodat ik deze in kan voeren door een toetsencombinatie in te toetsen. Ik heb tot dusver nog niet een programma kunnen vinden die dit voor me kan doen.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 10:34

hilgo

Clear your mind of can't.

Volgens mij is het juist onderdeel van de beveiliging dat je telkens je key opnieuw moet invoeren. Anders zou iedereen zo maar je mail kunnen bekijken.. Is zo maar een gedachte, weet niet of het klopt ;)

Discogs

Verwijderd

Ik heb mijn huis extra goed beveiligd. Overal dikke sloten, alarm systemen en tralies voor de ramen. Alleen elke keer als ik thuis kom van een avondje stappen moet ik alle sloten openen, alarm systemen deactiveren en oppassen voor de hond. Kan dit niet handiger?

Verwijderd

Topicstarter
Het feit dat de key aanwezig is op mijn computer zou toch voldoende moeten zijn om mij als gebruiker te identificeren? Mijn computer is mijns inziens voldoende beveiligd tegen 'aanvallen van buitenaf'. Is er dan geen enkele mogelijkheid dat het programma genoegen neemt met de aanwezigheid van de key?

• _js_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-01 07:19
Waarom heb je dan zo'n moeilijke passphrase gemaakt?

De key die op jouw computer staat is versleuteld met de passphrase. Als niemand op jouw computer kan komen om de versleutelde key te stelen, dan kun je je passphrase gewoon instellen op een losse spatie of zo.

Verwijderd

Topicstarter
Met andere woorden: ook met een passphrase van een spatie (of zelfs geen passphrase) is de mail net zo moeilijk te kraken als met een heel ingewikkelde passphrase?
Pagina: 1