NVidia + Mandrake 7.2 + KDE

Pagina: 1
Acties:

• PostbodeSiemen
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08-2024
Wie heeft de NVidia GLX drivers met Mandrake 7.2 aan de praat weten te krijgen, en voor mij nog belangrijker, hoe heb je het voor elkaar gekregen?

Met Mandrake 7.1 heb ik er nooit problemen mee gehad maar met 7.2 lukt het me niet.

Als ik de drivers met de tarballs installeer en ik run 'XFree86 -configure' lijkt alles goed te gaan. Als ik hierna de X-server opstart of nogmaals 'XFree86 -configure' draai krijg ik na twee flikkeringen van het beeld een zwart scherm en hangt de hele bak. Op dat moment reageert hij dus ook niet meer op de toetsen en moet er een harde reset aan te pas komen.

Komt het het iemand bekend voor?

Verwijderd

XFree86 4.0.x is helemaal niet goed van een configuratie-programma voorzien, iets waar jij dus nu tegenaan loopt. Het beste is om, zoals jij doet, eenmalig 'XFree86 -configure' te geven, er wordt een bestand in /root/ aangemaakt, kopieër dat bestand gelijk door naar de /etc/X11-directory en haal de extensie er vanaf die het door 'XFree86 -configure' heeft gekregen.

Dit is echter een config-file met redelijk 'lompe' settings, maar dan zou je wel dat configuratieprogramma van Mandrake kunnen gebruiken om e.e.a. recht te trekken.

Succes/sterkte ;)

• PostbodeSiemen
Dank je:)

Het rare vind ik echter dat hij altijd de tweede keer dat de X-server geactiveerd wordt hangt. Dus ook als ik de tweede keer XFree86 -configure draai.

Ik zit dus zelf meer te denken aan of een incompatibiliteit:? van de NV drivers met mijn moederbord/videokaart of een afwijkende XFree 4.0.1 van mandrake tov de standaard tarballs.

Verwijderd

Neee dat heeft echt met X te maken en niets met incompabiliteit! Ik heb Xfree 4.0.2 al vaker 'from scratch' geïnstalleerd en bij mij blijft hij precies op hetzelfde punt hangen.

De hierboven omschreven manier was voor mij de enige manier om mijn Rage128 + 17" fatsoenlijk aan de praat te krijgen.

En op linux.com stond ook al dat XFree 4.0.x niet voorzien was van een goed config-proggie.

Dat programma van Mandrake voor X vind ik trouwens phat rielekst, dat zouden ze moeten gebruiken als de "XF86Setup" onder Xfree 4.x :)

Succes!

Verwijderd

ik krijg de glx drivers helemaal niet lekker geinstalleerd. Hij geeft een pleuris foutmelding dat iets van mesa niet geinstalleerd is heel vaagjes. Terwijl die rpm-etjes wel geinstalleerd zijn.. vaag.

Verwijderd

ze zijn nu wel geisntalleerd, maar nu is dat XF86Config bestand niet goed volgens X heel vaag, ik heeftw el nv vervangen door nvidia en in /usr/X11R6/lib/modules/drivers
staat wel nvidia_drv.o

Verwijderd

Dat probleem met mesa3d heeft te maken met conflicten tussen Mesa en open gl in de Nvidia drivers. De Nvidia drivers bevatten SGI's Open GL implementatie en maken niet gebruik van de open source Opengl kloon Mesa3d. Hier staat precies uitgelegd hoe je dit moet oplossen. http://www.penguinpower.nl/pcontent/nvidiainstall-howto.htm

• PostbodeSiemen
Staat ook in de FAQ bij NVidia.

Wat je het beste kan doen is alle bestanden weggooien zoals in de FAQ beschreven.
Dit zijn dus alle /usr/lib/libGL.so.*
/usr/lib/libGLcore.so.*
/usr/X11R6/lib/libGL.so.*
/usr/X11R6/lib/modules/extensions/libglx.so

Dan (tenminste zo doe ik het) de tar.gz-files van NVidia uitpaken en in bijde nieuwe dirs 'make' doen en het hele zooitje staat op de goede plek.

Die XF86Config file is inderdaad een beetje lastig maar met de oude (die Mandrake gebakken heeft) er bij moet het wel lukken.
Anders moet je maar ff mailen of ICQ'en en dan stuur ik die van mij wel op. Misschien handig als vergelijk.

(ps Ik heb Mandraka 7.2 draaien met XFree86 4.0.2 en de 0.9.6 kernel en GLX drivers van NVidia.)

-=En tikken is ook een vak=-

Verwijderd

Morgenochtend gaat ik weer pielen.

Kelly, ik heb je een icqtje gestuurd, als het goed is heb je die ontvangen.

mvg

Wilco.

• Optical
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06-2025
Op woensdag 31 januari 2001 20:47 schreef Nephilium het volgende:
ze zijn nu wel geisntalleerd, maar nu is dat XF86Config bestand niet goed volgens X heel vaag, ik heeftw el nv vervangen door nvidia en in /usr/X11R6/lib/modules/drivers
staat wel nvidia_drv.o
Hey Nephilium

Zou het toevallig niet zo kunnen zijn ,dat je wel 4.0.x geinstaleerd hebt , maar toch nog 3.3.x draait ?

je zou eens kunnen kijken in /etc/X11

als daar een symbolic link staat naar :

/usr/X11R6/bin/XF86_XXXX , zit je niet goed

je moet dan de symlink weghalen
(rm /etc/X11/X)

en een nieuwe aanmaken

( ln -s /usr/X11R6/bin/XFree86 /etc/X11/X )

ik heb dat probleem in iedergeval wel gehad , en dan probeer je dus 3.3.6 te draaien met een XF86Config van 4.01 , gaat niet lukken ...

suc6 ermee ... :P

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

Verwijderd

Ik ga er zo meteen na kijken!
Bedankt !!

Verwijderd

en het werkt!!!

Ik heb gewoon Xfree 4.02 opnieuw geinstalleerd en toen werkte het meteen :)

iedereen bedankt!!!
Pagina: 1