[Unattended] RIS icm post install wizard, hoe dit te doen?

Pagina: 1
Acties:

• Wijnbo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-03 22:28

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

Topicstarter
Situatie :

Ziekenhuis, ~ 550 werkplekken, waarvan 300 workstations, rest terminal.
Omgeving : Hoofdzakelijk XP, enkele 2000, en nog een paar met 98 etc.

Doel : Automatiseren deployen besturingssysteem, en gebruikerssoftware.

Probleem : Software!

Tot zover ben ik al gekomen : Testserver gebouwd met 2003, DHCP, DNS en RIS. Client boot van netwerk, XP unattended install. Drivers geintegreerd, pc staat na 1e keer opstarten ook al in domein en resolutie is ook allemaal ok enzo. Tot zo ver prachtig! Maar nu : het ziekenhuis maakt gebruik van ~ 100 applicaties, die echt in alle combinaties kunnen voorkomen op een desktop. (Bv (adobe+app23 en app88) Na opstarten begint WP (http://members.aon.at/equinox/wpi/
)I te draaien, en ik heb het gisteren al voor elkaar gekregen Citrix ICA client unattended te installeren, en een snelkoppeling met de juiste connectiegegevens te plaatsen op de desktop. Nu het grote probleem:

Op internet zijn echt 10k+ aan websites te vinden over unattended installaties, en alle msi'tjes, answerfile ondersteunende installers etc gaat allemaal lekker werken. Echter : dit ziekenhuis maakt ook gebruik van een groot aantal (meer dan de helft) ONBEKENDE applicaties. Onbekend in de trant van 0 hits op google :o (ok, soms wel een paar maar dan heb je een website van een fabrikant)

De vraag: Hoe ga ik dit redden? De eerste oplossing was Ghost, of een kloon er van, maar aangezien je dan ~ 300 verschillende images krijgt is dat geen optie. Verder vallende volgende mogelijkheden af :

- Novell
- Elke vorm van imaging, aangezien labaratoria / onderzoeksafdelingen vrij vaak een update binnen krijgenv an speciale software

Het mooiste zou een programma zijn dat meedraait in de achtergrond, vervolgens houdt dat programma precies bij wat er gebeurt, files die gekopieerd worden, reg key, noem maar op. Want dan is een installatie van een onbekend vrij simpel unattended te maken, dmb batch files oid :)

Iemand tips/ ervaringen hiervoor/mee?

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Je kan via de AD (Active Directory) je programma's installeren...
Dan kan je via OU's security groups maken waar je personen in zet, dan installeer je op die manier alleen op die pc het programma...

• Wijnbo

Wijnbo

Topicstarter
ShellGhost schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 09:33:
Je kan via de AD (Active Directory) je programma's installeren...
Dan kan je via OU's security groups maken waar je personen in zet, dan installeer je op die manier alleen op die pc het programma...
Geloof niet dat je helemaal snapt wat de bedoeling is... pc boot van netwerk, windows er op, post install wizard met keuzemenu ik wil die-en-die applicatie en vervolgens pc klaar. En dan nog, het gaat er om dat het practisch unattended is...

• Wijnbo

Wijnbo

Topicstarter
-dubbel-

[ Voor 98% gewijzigd door Wijnbo op 02-09-2005 09:39 ]

• ksmedts
  • Registratie: Januari 2002
Denk dat je het best naar wise installation studio of iets in die richting kan kijken, met dit programma kun je de installatie van ieder programma monitoren en daar weer een package van maken welke je via batch commando's unattended op de systemen kan installeren.

bedoel natuurlijk package studio http://www.wise.com/wps_features.asp

[ Voor 14% gewijzigd door ksmedts op 02-09-2005 09:43 ]

• Wijnbo

Wijnbo

Topicstarter
Ab_dullah schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 09:41:
Denk dat je het best naar wise installation studio of iets in die richting kan kijken, met dit programma kun je de installatie van ieder programma monitoren en daar weer een package van maken welke je via batch commando's unattended op de systemen kan installeren.

bedoel natuurlijk package studio http://www.wise.com/wps_features.asp
Dank je voor de link! Hier kan ik inderdaad misschien wel iets mee. Enne, dat van die OU, iemand daar meer info over? Ik kan zelf zo niks vinden, heb er ook nog nooit van gehoord

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
StonedKinG schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 09:48:
[...]

Dank je voor de link! Hier kan ik inderdaad misschien wel iets mee. Enne, dat van die OU, iemand daar meer info over? Ik kan zelf zo niks vinden, heb er ook nog nooit van gehoord
Organisational Unit in Active Directory. Zeg maar de folder in AD waar de computers in vallen. Of de Users, of je Domain Controllers.

Basis cursus Windows 2k/2k3 server beheer zal je vast niet misstaan :)

https://discord.com/invite/tweakers

• ksmedts
ff een vraagje... Heb je die RIS installatie die je gemaakt hebt op 1 computer getest of heb je er al meer uitgeprobeerd... (denk ut eerste)

je gaat namelijk niet vrolijk worden als je heel je installatie klaar hebt en dat dan blijkt dat het maar op een computer werkt....

Ik ben ermee gestopt toen ik erachter kwam dat ik ~10 verschillende images moest maken, up to date moest houden.... om alle systemen hier op kantoor via RIS te installeren

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
Ab_dullah schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 10:03:
ff een vraagje... Heb je die RIS installatie die je gemaakt hebt op 1 computer getest of heb je er al meer uitgeprobeerd... (denk ut eerste)

je gaat namelijk niet vrolijk worden als je heel je installatie klaar hebt en dat dan blijkt dat het maar op een computer werkt....

Ik ben ermee gestopt toen ik erachter kwam dat ik ~10 verschillende images moest maken, up to date moest houden.... om alle systemen hier op kantoor via RIS te installeren
Waarom tien verschillende images???
Vanwege de drivers??
Die kan je in een apart mapje zetten in je installatie en windows pakt dan automatisch de goede...

• ksmedts
nope niet de drivers..... heeft volgens mij te maken met de HAL... Heb PII PIII PIV en AMD systemen staan.... als ik een image met een PII client had gemaakt weigerde die absoluut dienst op een ander systeem

• Wijnbo

Wijnbo

Topicstarter
Even voor de duidelijkheid, dit is dus mijn stage hier op het ziekenhuis, en wil mijn opdracht zo goed mogelijk uitvoeren. Windows 2003 / 2000 ken ik al aardig, maar op het gebied van applicatie delpoyment en beheer mis ik nog het een en ander. Momenteel ben ik dat WISE pakket aan het downloaden, en ga ik daar even mee stoeien.

Het driverprobleem : we hebben hier ongeveer 5 a 6 soortenmachines, standaard HP bedrijfsmeuk (P4 meeste), en het driverprobleem heb ik idd met $OEM$\$S1\Drivers\000_Hpmodel1\Chipset;Drivers\001_Hpmodel1\Chipset opgelost in de SIF file, dus dat is geen probleem
Pagina: 1