PC is per ongeluk gereboot tijdens het uitvoeren van updates

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mangahuisman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-03 10:12
Beste mede tweaker,

In mijn vrije tijd onderhoud ik een paar systemen van kleine bedrijfjes... Nu wil echter het geval dat niet iedereen goed oplet die zijn pc gebruikt.

Nu is eergisteren een pc uitgezet terwijl windows updates aan het uitvoeren was. (w2000 sp4)
Deze geeft een aantal vreemde dll bestanden aan en start niet meer normaal op.

Is er een mogelijkheid om deze pc te herstellen? (zonder nood diskettes?)

Zelf de veilige modus werkt niet meer.

[ Voor 5% gewijzigd door mangahuisman op 02-09-2005 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
mangahuisman schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 08:56:
Beste mede tweaker,

In mijn vrije tijd onderhoud ik een paar systemen van kleine bedrijfjes... Nu wil echter het geval dat niet iedereen goed oplet die zijn pc gebruikt.

Nu is eergisteren een pc uitgezet terwijl windows updates aan het uitvoeren was. (w2000 sp4)
Deze geeft een aantal vreemde dll bestanden aan en start niet meer normaal op.

Is er een mogelijkheid om deze pc te herstellen? (zonder nood diskettes?)

Zelf de veilige modus werkt niet meer.
krijg je ook een foutmelding ? en zo ja welke :?

Waar loopt de pc vast tijdens het opstarten :?

Iets meer input, dan kunnen we namelijk makkelijker het probleem oplossen

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkii0110
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-09 14:04

Monkii0110

This is Sparta!!!

Beetje off-topic maar dit is inderdaad niet leuk.
Zit op me werk ook met het probleem dat WSUS automatisch SP2 installeert en de pc's update, maar inderdaad als de gebruiker op dat moment beslist om zijn pc opnieuw op te starten, dan is SP2 update niet gelukt.

XP start dan wel nog op met de melding (als je local admin bent) dat de installatie van SP2 niet goed is gegaan. Oplossing hiervoor is deinstalleren (via software) en dan opnieuw installeren.

Maar ja dat gaat bij jou dus niet op.

Wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat het ook mogelijk is/moet zijn om via group policy (als je een server hebt) zoiets te installeren alvorens een gebruiker inlogt. Helaas moet hij dan wel wachten totdat het geinstalleerd is.

Ik hoop dat het je lukt, GL :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07 08:18
ThaPizza schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 09:28:
Zit op me werk ook met het probleem dat WSUS automatisch SP2 installeert en de pc's update, maar inderdaad als de gebruiker op dat moment beslist om zijn pc opnieuw op te starten, dan is SP2 update niet gelukt.

XP start dan wel nog op met de melding (als je local admin bent) dat de installatie van SP2 niet goed is gegaan. Oplossing hiervoor is deinstalleren (via software) en dan opnieuw installeren.
Met een beetje pech start windows op en krijg je gelijk een BSOD!!

daarom leg ik altijd bij het installeren van updates - welke update dan ook, dus ook voor java! een briefje op het toetsenbord dat ze niet aan de computer mogen zitten en als ze de pc resetten ze niet moeten zeuren dat "hij het ineens niet meer doet" en dat werkt wel!

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mangahuisman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-03 10:12
Hij komt niet verder als de balk starting windows... (in tekst modus).. dan loopt hij vast.
Het word gewoon een herinstall, ik maak nu een backup van de hd.. Maar het is echt vervelend... en het meisje bij de receptie... nee hoor.. ik heb wel wat gezien van updates ofzo.. maar toen is hij daarna vanzelf opnieuw opgestart... yeah right..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

mangahuisman schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 12:43:
en het meisje bij de receptie... nee hoor.. ik heb wel wat gezien van updates ofzo.. maar toen is hij daarna vanzelf opnieuw opgestart... yeah right..
Nou zeg :P
Met auto-updates aan die zelf installeren wil het nog wel eens gebeuren dat net het window met de vraag rebooten of niet tevoorschijn komt terwijl iemand net aan het tikken is.

Helaas heeft [OK] standaard de focus, 3x raden wat er dan gebeurt ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

ik had laatst een systeempje wat tijdens een update gereset was.

daar gewoon even in het 'boot menu' (waar je veilige modus kan kiezen) de optie voor het opnieuw opstarten bij een crash uitgeschakeld. Toen kreeg ik gewoon een blauw scherm, met daarin het probleem (een dll waar xp geen raad mee wist + foutcode).

Dat in google geramt, daar kwam een recovery van 5 minuten uit, en toen was 't opgelost.

Miss een idee?

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Pagina: 1