Ik ben een site aan het re-designen. De site werd opgebouwd m.b.v. tabellen (bah). Maar nu stuit ik op een probleem met <div> tags.
Ik plaats 2 divs naast elkaar met absoluut positioneren.
De eerste div heeft een vaste breedte van 185px; de tweede div wil ik de rechterkant van het venster laten raken. De margins staan op nul.
De betreffende code:
Stylesheet:
Maar dit werkt niet! De width van 100% wordt namelijk opgeteld bij de reeds staande 185 pixels, zodat het "content" vlak aan de rechterkant het scherm verlaat.Dit is uiteraard niet netjes.
Ik kan de width bijvoorbeeld ook wel op 80% zetten, maar wanneer de gebruiker dan op 800x600 staat, of niet full-screen browset, wordt de lay-out weer vern**kt.
Weet iemand wat ik verkeerd doe?
Ik plaats 2 divs naast elkaar met absoluut positioneren.
De eerste div heeft een vaste breedte van 185px; de tweede div wil ik de rechterkant van het venster laten raken. De margins staan op nul.
De betreffende code:
HTML:
1
2
3
4
5
6
| <div class="Navig"> Navig </div> <div class="Content"> Content </div> |
Stylesheet:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| .Navig { background-image: url('../img/rightnavbar.png'); position: absolute; top: 165px; left: 0px; width: 185px; height: 100%; } .Content { background-image: url('../img/backgroundmain.png'); color: #000000; text-align: center; position: absolute; top: 165px; left: 185px; width: 100%; height: 100%; } |
Maar dit werkt niet! De width van 100% wordt namelijk opgeteld bij de reeds staande 185 pixels, zodat het "content" vlak aan de rechterkant het scherm verlaat.Dit is uiteraard niet netjes.
Ik kan de width bijvoorbeeld ook wel op 80% zetten, maar wanneer de gebruiker dan op 800x600 staat, of niet full-screen browset, wordt de lay-out weer vern**kt.
Weet iemand wat ik verkeerd doe?
offtopic:
Dit is geloof ik het eerste topic wat ik open, dus a.u.b. niet direct sluiten als er iets mis is. Ik heb de FAQ gelezen. En ja, ik begrijp hem ook.
Dit is geloof ik het eerste topic wat ik open, dus a.u.b. niet direct sluiten als er iets mis is. Ik heb de FAQ gelezen. En ja, ik begrijp hem ook.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...