geheugen of moederboard kapot

Pagina: 1
Acties:

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:51
Gister kwam me moeder met een "kapotte" PC thuis en riep al snel dat hij niets meer deed. Goed beetje wijd begrip dus ben ik onderzoek uitgegaan.

Ter informatie:
het is een Asus P4-T met een Intel p4 1.4GHz en (schijnbaar) 2 x 64MB PC800-40 (& en nog wat andere spullen die hier niet relevant zijn)

Nu ben ik gaan "onderzoeken" wat het probleem nou wel dan niet was. Soms wilde hij niet starten dus heb ik gekeken naar de voeding en vervanging met me eigen. Nu start hij wel gewoon altijd op en dus er is zowiezo 1 onderdeel kapot (de voeding O+ ) Omdat ik toch al vaak de bios zag voor bijkomen viel het me op dat het geheugen erg veel veranderde 8)7 De ene boot is het 65 of 72 of 84MB. Dus me conclusie is dan al snel dat of het geheugen of het moederboard een optater hebben gehad. Ik denk dat ook zomaar dat de voeding het begeven heeft en misschien een paar onderdelen heeft meegenomen..

Nu komt het lastige, ik weet dus neit of het geheugen of het moederboard of dat beide kapot zijn...Omdat iedereen in me vrienden kring aan DDR zit en nergens rambus (rimm) heeft (dit is voor mij ook de eerste keer dat ik het in me handen heb), is het dus moeilijk om ergens vervangende te vinden. Vooral omdat je ze per paar moet hebben...

Ik heb trouwens memtest86 ook ff gedraaid en heb een verschrikkelijk mooie uitkomst _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://www.mystery-land.net/images/got-rambus-1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.mystery-land.net/images/got-rambus-2.JPG
Omdat ik geen vaste hand had, tis nog te vroeg O-) , heb ik het maar even met de flits gedaan.

Hopelijk dat iemand me kan helpen, misschien dat er een foefje is om te zien of 1 van beide kapot is (er is in ieder geval 1 kapot, dat staat vast). Ik heb trouwens de modules omgedraaid (Dus de sloten verandert..) maar dat had geen uitkomst...

So all your help is welcome

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Tja de enige manier is toch om het te testen, dan wel met andere RIMM's of op een ander moederbord. Je moet een eerlijke manier hebben om te testen, anders blijft het bij gissen wat er stuk is ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Ankh
jah dat dacht ik ook al.. alleen het nadeel is dat ik dan helemaal speciaal RIMM's moet kopen hiervoor anders zal het dus echt niet gaan werken en of ik nou dat risico wil lopen..

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Ik heb hier nog een stapel Asus P4T moederborden liggen, à 25 Euro.
Tja ik weet dat het niet echt direct een "oplossing" is, maar je kan het proberen natuurlijk.

Ik kan zo'n bordje helaas niet uitlenen want ze liggen bij mij op het werk, zijn niet van mezelf.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Ankh
hmm okay ik hou het ff in de gaten. heb op me msn maar ff neer gezet wie er zulke reepjes misschien heeft liggen.. dan zullen we ff verder kijken :)