laatste probleem klik..
Ik hoop dat het antwoord heel simpel is, maar GoTSearch, GoTIrc, Google etc etc. gaven me geen goed antwoord helaas. Wat ik wil is vrij simpel, stel ik heb dit XML document
Nu wil ik graag de data in de doccontainer selecteren. Ik krijg het wel voor elkaar om alleen de tekst te selecteren maar op de juiste manier met de tags eromheen wil echt niet.
Heb het o.a. al met CDATA geprobeerd (dat geeft gewoon de tags weer als tekst, niet gerendered dus)
of met allerlei xsl:value-of xpath expressies
en ook al met copy-of, wat mijn namespaces door de war gooit op de een of andere manier
Iemand die weet hoe ik dit bijvoorbeeld via value-of netjes op kan lossen?
Ook de bronnen, maar ik weet niet of iemand er wat wijs uit kan worden
de weergave
de xslsheet
de data
dit is het stukje uit de stylesheet waar het om gaat
Ik hoop dat het antwoord heel simpel is, maar GoTSearch, GoTIrc, Google etc etc. gaven me geen goed antwoord helaas. Wat ik wil is vrij simpel, stel ik heb dit XML document
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?> <datastream> <objectid>Gebrabbel</objectid> <doccontainer> <p> Hier wat XHTML <b>data</b> bijvoorbeeld als <i>document-fragment</i><input /> </p> </doccontainer> </datastream> |
Nu wil ik graag de data in de doccontainer selecteren. Ik krijg het wel voor elkaar om alleen de tekst te selecteren maar op de juiste manier met de tags eromheen wil echt niet.
Heb het o.a. al met CDATA geprobeerd (dat geeft gewoon de tags weer als tekst, niet gerendered dus)
of met allerlei xsl:value-of xpath expressies
en ook al met copy-of, wat mijn namespaces door de war gooit op de een of andere manier
Iemand die weet hoe ik dit bijvoorbeeld via value-of netjes op kan lossen?
Ook de bronnen, maar ik weet niet of iemand er wat wijs uit kan worden
de weergave
de xslsheet
de data
dit is het stukje uit de stylesheet waar het om gaat
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| <!--
<block>
<titel>etc..</titel>
<bericht> hier de <b>xml</b></bericht>
</block>
//-->
<xsl:template name="tplCBlock">
<h1>
<xsl:attribute name="onclick">
fGotoTarget(event, '<xsl:value-of select="@target" />', '<xsl:value-of select="@id" />');
</xsl:attribute>
<span>//</span><xsl:value-of select="titel" />
</h1>
<div class="stlReactie">
<xsl:value-of select="ondertitel" />
</div>
<p>
<xsl:value-of select="bericht" /> <!-- Hier gaat het dus fout! //-->
</p>
</xsl:template> |
[ Voor 46% gewijzigd door r0bert op 12-09-2005 12:04 ]