Boodschappenlijstje game-pc

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurayami
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-04-2022
Na mijn huidige PCtje net een tikje te langzaam te vinden en 2 vrienden van mij ook een nieuwe PC gaan kopen (ik kan niet achterblijven natuurlijk ;)), was ik een beetje aan het rondneuzen. We waren van plan om met z'n 3en ongeveer dezelfde PC te kopen in 1 bestelling bij zo min mogelijk verschillende shops, om zo een beetje op verzendkosten te besparen en om proberen wat korting te krijgen omdat het om zo'n grote order gaat.
Qua winkel was ons oog was gevallen op www.icomputers.nl, aangezien die goede prijzen heeft en goede reviews krijgt hier op tweakers.

De PC's zullen voornamelijk gebruikt gaan worden voor gamen. We proberen ze een beetje stil te houden voor als ze snachts nog even wat moeten downloaden oid (PC's staan in slaapkamer), maar ze moeten toch krachtig genoeg zijn om zonder probleem huidige spellen mooi op het scherm te zetten. We zijn niet echt te types die alles gaan overclocken of met dingen als watercooling werken.
Na wat rondneuzelen was ik op het volgende boodschappenlijstje gekomen:

Motherboard:
Asus A8N-SLI Premium
Het leek me een goed moederbord, met raid, gbit nic, heatsink voor de chipset en een sli mogelijkheid voor mogelijk latere uitbreiding. De reviews die ik erover gevonden had spraken er goed over.

Processor:
AMD Athlon 64 4000+ BOXED (Socket 939) *SAN DIEGO-core*
Ik zit te twijfelen tussen deze en een 4200+ X2. Ik twijfel een beetje over hoe handig die Dual Core is, voor spellen maakt het momenteel nog geen zak uit (sterker nog, 't is soms langzamer dan de Single Core versie), maar bij applicaties is ie duidelijk een stuk sneller. Hoe lang zou het duren voor games gebruik gaan maken van Dual Core technology, en zou het de moeite zijn om daar nu al 100 euro extra voor neer te leggen?

CPU Cooler:
Zalman CNPS7700-Cu
Ik hoor altijd goede dingen over Zalman coolers, en sinds ik graag een stille PC wil viel mijn keus op deze. Ondanks zijn grootte zou hij volgens de Zalman site gewoon op het moederbord moeten passen.

Geheugen
Corsair 2x512MB PC3200@222 XL TwinX DDR SDRAM
Hier ben ik het dus niet zeker over, ik ben ver van een expert over geheugen, maar ik denk dat een 2x512mb matched pair wel moet voldoen. Ik weet alleen niet zeker welk merk/type ik het beste zou kunnen kopen.

Videokaart:
Asus Nvidia EN7800GTX/2DHTV TOP 256MB DDR3 SDRAM (PCI-E)
Geil kaartje, iets sneller, stiller en koeler dan een standaard 7800 GTX door de betere cooler en omdat hij pre-overclocked is. Krijgt goede reviews. Mochten over een tijd de PC weer aan wat verbetering toe zijn zou hier een SLI setup van gemaakt kunnen worden als deze kaartjes weer wat goedkoper worden.

Hard Disk(s):
Hitachi 250GB (Deskstar 7K250, 7200RPM, 8MB, SATA)
In vergelijkende tests komt deze als snelste uit de bus, en over Hitachi schijven hoor ik dat ze van goede kwaliteit zijn en lekker stil. Ik wou voor mezelf er 2 in een raid 0 array hangen voor de extra opslagruimte en snelheid, de anderen voldoen met met 1tje.

Voeding:
Enermax EG701AX-VE SFMA NoiseTaker 600W *SLI-ready*
Het zou een krachtige en stille voeding moeten zijn. Door nVidia's slizone gecertificeerd als goede voeding voor SLI systeemen, zodat als ik er een 2e kaart bijhang ik geen nieuwe voeding hoef te zoeken.

Geluid:
Creative SoundBlaster Audigy 2 ZS OEM
Een goede geluidskaart leek me zo, ik heb al een leuk surround setje maar m'n Live! 5.1 geluidskaartje ondersteund alle nieuwe EAX enz niet. Een van ons drie wou gewoon voldoen met de onboard geluidskaart op het moederbord, aangezien hij toch meestal met koptelefoon speelt en geen ruimte heeft voor een dolby setje.

Monitor:
BenQ 19" FP937S+
Volgens de LCD thread hier op Tweakers de beste gamer TFT, dus ik heb dat advies maar aangenomen. Mijn huidige CRTtje heeft z'n beste tijd gehad, omdat ie als je een hogere res dan 1024x768 wilt, de refreshrate dropt, wat ik zo irritant vind dat ik em weer terug zet. :)

Behuizing
Over de behuizing zijn we het nog niet helemaal zeker. We zijn verre van casemodders, dus een premodded case lijkt ons wel wat. De Samurai van Sunbeam leek ons wel grappig, dat we dan alle 3 een andere kleur pakken, staat wel grappig op LANs. :) Staat niet op de iComputers site maar de eigenaar zou er misschien wel aan kunnen komen, dat zou hij ons nog laten weten. In reviews word hij goed besproken, hij ziet er leuk uit en het toolloze design wat mijn huidige kast ook heeft is erg handig.

Mijn grootste twijfel is dus eigenlijk het geheugen, ik heb moeite met goede reviews te vinden, of de technische informatie in die reviews zegt me weinig. Als er iemand meer inzicht kan geven daarin zou dat goed uitkomen. _/-\o_
Daarnaast natuurlijk de twijfel over de processor, Dual Core of Single Core. En natuurlijk de algemenere vraag of alles wel goed bij elkaar past, er misschien betere/stillere onderdelen rond dezelfde prijsklasse verkrijgbaar zijn (verkrijgbaar bij iComputers is dan een pre natuurlijk).

Mocht er iemand commentaar hebben op iets, bij voorbaat dank. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bent nieuw op het forum ;) Welkom :) . Doe eens nazoek werk zou ik zeggen wat jij wilt, want zulke topics worden 50 keer per dag gestart ;)

Je zou eens reviews kunnen lezen en op tweakers.net the best by guide bekijken :P
Ook zou je eens naar de systemen van andere tweakers kunnen kijken.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2005 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Als het een game PC moet worden zou ik gewoon voor single core gaan, aan dualcore heb je vooralsnog weinig met games.

Wat betreft het geheugen: Ik weet niet welke spellen je gaat spelen, maar ik zou voor 2x 1GB aan geheugen gaan. Ik zit nu op 1GB en voor Battlefield 2 ga ik nu naar 1,5GB. Dat Corsair geheugen is overigens prima, lekker lage timings zo te zien. Maar zoals ik al zei, bestel ipv 2x512MB gewoon 2x1GB, anders kun je binnenkort weer upgraden ;)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet niet dat veel onboard sound chips tegenwoordig best goed geluid uit kunnen ''poepen'' ;) (iig steeds meer). Ik weet niet of je echt een audiofiel bent of iets dergelijks? Adners zou je kunnen besparen. :)

/me mssl heeft zelf wel een creative soundblaster 2zs en deze bevalt al jaren goed!

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2005 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurayami
Dank jullie voor de replies zo ver. :)

Ik zal nadenken over dat extra geheugen, zou Corsair 2x1GB PC3200@233 TwinX DDR SDRAM dan een goede zijn, of zou je eerder voor een ander merk/type gaan?

En audiofiel ben ik niet te noemen, maar ik geil wel degelijk op goed geluid, geeft een game (of film, heb m'n breedbeeld tv ook op m'n PC zitten) toch net dat beetje meer. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is inderdaad een beter alternatief voor het geheugen.
De voeding: heb ik ook en is een heel plezant ding, momenteel heb je wel nog niet zo veel nodig, maar een beetje reserve hebben, is mooi meegenomen (dan draait die ook stiller). Als er een 2de 7800GTX'je bijkomt ga je zeker geen spijt hebben van de keuze voor deze voeding.
Over dual core versus single core, zou ik in jou plaats geneigd zijn om naar dual core te gaan. Maar het hangt er ook vanaf hoe lang je pc moet meegaan. Als die toch minstens enkele jaartjes meemoet, zou ik gaan voor dual core (eventueel zelfs gewoon de AMD64 X2 3800+). Deze gaat namelijk nog niet echt een bottlenecki vormen in games, en tegen de tijd dat die wel een bottleneck gaat vormen, wordt dual core ondersteund en gaat die net hééél goed gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou voor geheugen kiezen voor Corsair of Infineon

Corsair: Een Dual Channel Twinx-2048C2 pakket is op een Asus A8N-SLI/A8N-E bordje absoluut aan te raden, van meerdere gehoord dat dit stabiel is en goed performance geheugen is
.
Infineon: Indien 1Gb je niet teveel aan het geheugen wilt besteden, maar toch redelijke kwaliteit en stabiel geheugen wil (zelf goed ervaring mee!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:27

ThaHandy

Discovery Channel

Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 00:09:
Vergeet niet dat veel onboard sound chips tegenwoordig best goed geluid uit kunnen ''poepen'' ;) (iig steeds meer). Ik weet niet of je echt een audiofiel bent of iets dergelijks? Adners zou je kunnen besparen. :)

/me mssl heeft zelf wel een creative soundblaster 2zs en bevalt al jaren goed!
offtopic:
en opnemen? (mic)
denk je met je nieuwe pc (ook een game pc ;) )de onboard te gebruiken, alles installeren en gaat teamspeak/ventrilo moeilijk doen en OMFG ook nog dikke ruis en gekraak. Doe ik mijn SB line 5.1 (met tegenzin, kost weer een PCI slot) en alle problemen weg :)
* ThaHandy houd het bij creative bij audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zie niet echt in je verhaal wat je budget is en/of eventuele stilte belangrijk is (of je tegen wat lawaai kan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 13:12
Moederplank - DFI LANParty NF4 SLI/DR
Processor - AMD Athlon 64 X2 4400+ Dual Core 2.2 GHz, 2000 MHz, Boxed (word overclocked) (user review geschreven)
Videokaart - Asus EN7800 GTX /2DHTV 256 MB (user review geschreven)
Geheugen - Corsair TWINX 1024-4000PRO 1024 MB, PC4000, 500 MHz, 3, Kit Of 2, Inclusief LED's - 2x, dus toch 4x 512MB
Behuizing - Lian Li PC-V1100 Zilver (user review geschreven)
Voeding - Antec TruePower 2.0 550 Watt ActivePFC
Harde platen - Maxtor DiamondMax 10 300 GB, 7200 Rpm, 16 MB, Serial ATA/150 - 2x
DVD Brenner - Plextor PX-716A (maakt een cool geluid bij het dichtgaan :*) )
DVD spelert - Plextor PX-130A
Koeling - Asetek WaterChill KT03-L20 (moet nog geinstalleerd worden)
Geluidskaart - Creative Audigy 2 ZS (gehaald uit mijn vorige workstation)
TV kaart - nView MCE2k5 ready
Monitor - Dell Ultrasharp 2405FPW 24" Wide aspect TFT scherm (user review geschreven)

dat heb ik gekocht, en erg tevreden mee!! Je moet wel een enorme portomonee hebben om dit allemaal te kunnen nemen, maar ik las al dat je High End spullen hebt geslecteerd.

Dual Core is wel echt the bomb. Dus, neem het. Het is zo zonde om erachter te komen dat een single core toch niet leuk is als je al 400 hebt uitgegeven o.i.d.
De Antec voeding is het beste in miijn ogen.

[ Voor 17% gewijzigd door Heuving op 02-09-2005 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Je combo ziet er goed uit. Afgezien daarvan: ik dacht dat de 7800 serie nog issues had met SLI (en in mijn ogen is het dat zeker niet waard - SLI is pure geldklopperij, dubbel zoveel betalen voor 50% meer prestaties?!).

Daarnaast zou ik een order van drie identieke stukken geen 'grote order' durven noemen :). Tenzij je echt alles bij een winkel bestelt, dan kan dat misschien wel...

De kast is ronduit afschuwelijk (beter géén kast dan een premodded kast zeg ik zo); maar smaken verschillen :).

[ Voor 15% gewijzigd door Borromini op 02-09-2005 10:13 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurayami
Dutchmega schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 10:08:
Ik zie niet echt in je verhaal wat je budget is en/of eventuele stilte belangrijk is (of je tegen wat lawaai kan?)
Echt een vast budget heb ik niet, maar wou het wel een beetje redelijk houden. Met huidige configuratie zou ik op iets van 2200-2300 uitkomen, wat in principe nog wel te doen is.
Zoals ik in de eerste post al zei komt de PC in de slaapkamer, dus stil tijdens lage activiteit is een goed voordeel. Als ie tijdens het gamen wat meer herrie maakt is dat niet zo heel erg, aangezien de audio er dan toch wel bovenuitkomt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurayami
Borromini schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 10:12:
Je combo ziet er goed uit. Afgezien daarvan: ik dacht dat de 7800 serie nog issues had met SLI (en in mijn ogen is het dat zeker niet waard - SLI is pure geldklopperij, dubbel zoveel betalen voor 50% meer prestaties?!).
Ik ga niet voor SLI, houd het momenteel bij 1 kaartje, maar wil SLI wel tot een toekomstige uitbreidingsmogelijkheid houden voor als ik later de PC weer wat sneller wil maken en een 2e kaartje wat goedkoper te krijgen is (omdat ze al wat langer uit zijn of 2e hands oid).
Daarnaast zou ik een order van drie identieke stukken geen 'grote order' durven noemen :). Tenzij je echt alles bij een winkel bestelt, dan kan dat misschien wel...
Nou ja, het blijft toch een ordertje van over de 6k.
De kast is ronduit afschuwelijk (beter géén kast dan een premodded kast zeg ik zo); maar smaken verschillen :).
Tja, ieder z'n ding. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

ThaHandy schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 09:58:
[...]

offtopic:
en opnemen? (mic)
denk je met je nieuwe pc (ook een game pc ;) )de onboard te gebruiken, alles installeren en gaat teamspeak/ventrilo moeilijk doen en OMFG ook nog dikke ruis en gekraak. Doe ik mijn SB line 5.1 (met tegenzin, kost weer een PCI slot) en alle problemen weg :)
* ThaHandy houd het bij creative bij audio
Besparen = Fout....neem battlefield 2. Die kan pas volledig hardwarematig geluid uit je boxen toveren vanaf de Audigy serie. Onboard audiochips schieten tekort voor gaming!
Kurayami schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 10:22:
[...]

Ik ga niet voor SLI, houd het momenteel bij 1 kaartje, maar wil SLI wel tot een toekomstige uitbreidingsmogelijkheid houden voor als ik later de PC weer wat sneller wil maken en een 2e kaartje wat goedkoper te krijgen is (omdat ze al wat langer uit zijn of 2e hands oid).

[...]

Nou ja, het blijft toch een ordertje van over de 6k.

[...]

Tja, ieder z'n ding. :P
Helaas voor jou werken webwinkels met bijna geen marge, reken dus niet op korting :)

[ Voor 33% gewijzigd door Ebayzo op 02-09-2005 10:33 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-10 13:12

sphere

Debian abuser

the raptor schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 10:09:
[snip]
Harde platen - Maxtor DiamondMax 10 300 GB, 7200 Rpm, 16 MB, Serial ATA/150 - 2x
Een Dmax10 op een NF4 chipset? Weet je zeker dat je daar gelukkig van gaat worden?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooi syteempje, maar voor de TS toch het volgende:
- niet 4*512 maar wel 2*1gig
- geen diamondmax 10 in combinatie met nForce 4 SLI (waarschijnlijk gaat het geen probleem geven maar best toch niet riskeren)

EDIT> te laat...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2005 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Samsung Spinpoint 120P series :) Snel, stil en werkt prima icm nForce4.
Daarnaast zal de hoge transferrate wel handig zijn met de tegenwoordige grote textures, geluidsbestanden etc.

Daarnaast is 2x1GB geheugen wel erg duur. Ik zou eerder voor hogere kwaliteit geheugen 3x512mb gaan. Ik denk dat je aan 1,5GB geheugen wel genoeg hebt.

Dual-core is niet de beste voor gaming. Ga voor single-core Venice. Meeste 3000+ processoren kunnen makkelijk boven de snelheid van een 3500+ draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b-gone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-06 23:19
Ik weet niet welke games je wilt gaan spelen, maar als je Battlefield 2 op je lijstje hebt staan zou ik voor 2x 1GB geheugen gaan. De extra kosten die je hieraan hebt zijn marginaal.

Verder wil je voor snelheid RAID0 (SATA) gaan draaien. Ik heb zelf 2x WD740GD Raptors in RAID0 draaien en qua snelheid maakt dit (in games dan) echt nauwelijks iets uit t.o.v. een single Raptor. Alleen het laden van levels gaat wat sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurayami
Blijkbaar geen fans van die Maxtor schijven, zijn de Hitachi schijven wel een goede keus?

Ik zit nog wel een beetje te twijfelen tussen Single of Dual Core. Hoe lang zou het duren voor multithreaded games komen? 64 bits processors zijn er ook al een tijdje en zo ver ik weet zijn er ook geen games die daar profeit van nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
ik zou misschien voor de fx chip gaan, die zijn speciaal ontworpen voor games en overklokken.

[ Voor 4% gewijzigd door DaannO op 02-09-2005 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
sphere schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 10:31:
[...]

Een Dmax10 op een NF4 chipset? Weet je zeker dat je daar gelukkig van gaat worden?
Sterker nog, ik ben er gelukkig mee.
Absoluut geen problemen ermee.

Ik adviseer echt een Dual Core processor. Als je dat niet doet, ga je er ongetwijfelt spijt van krijgen.
Of inderdaad de FX serie. Maar die is toch aan de dure kant...

[ Voor 25% gewijzigd door Heuving op 02-09-2005 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Kurayami schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 10:51:
Blijkbaar geen fans van die Maxtor schijven, zijn de Hitachi schijven wel een goede keus?

Ik zit nog wel een beetje te twijfelen tussen Single of Dual Core. Hoe lang zou het duren voor multithreaded games komen? 64 bits processors zijn er ook al een tijdje en zo ver ik weet zijn er ook geen games die daar profeit van nemen.
Games hebben veel profijt van hoge transferrates. Als je de reviews gaat lezen, zie je vanzelf dat Samsung bovenaan staat. Vergeet niet dat iedereen zijn eigen voorkeur heeft en het heeft natuurlijk niet enorm veel zin om allemaal te gaan uitleggen waarom ik nou de Samsung goed vind. Veel reviews lezen is de key ;)

Zover ik weet, gaat alleen de Unreal 3 engine multi-threading ondersteunen. Als je erg positief bent en denkt dat veel developers de Unreal 3 engine gaat gebruiken, dan zul je tegen de tijd van 2007 er profijt van hebben. Maar ik denk eerlijk gezegd dat je tegen die tijd al weer gaat upgraden. Het geld dat je normaal in dual-core stopt, kan je veel beter in betere geheugen (overclocke!) stoppen.

Trouwens, geheugen @ hogere snelheid is beter dan een snellere processor.

edit:
Geldt is niet met dt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b-gone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-06 23:19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurayami
Net een paar reviews gelezen over die Spinpoint en inderdaad, ziet er zeer aantrekkelijk uit. Tomshardware zegt ook dat hij lekker koel en stil is, wat ook een groot voordeel is.

Op icomputers staat de Spinpoint als Samsung 250GB (SP2504C, 7200RPM, 8MB, NCQ, SATA II), nu weet ik alleen niet zeker of het moederbord wel SATA II aankan? De specs spreken wel over een 3 gb/s transferrate, dus ik zou zeggen van wel, maarja, zou wel lullig zijn als je HD's niet of sub-optimaal werken omdat ze niet op SATA II werken. :)

Bovendien nog een tientje goedkoper dan de Hitachi's ook, weer mooi meegenomen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zal alleen een andere kast nemen als ik jou was... die sunbeam is klein, dus minder goeie cooling, alles zit op elkaar gestouwd... kijk voor bijvoorbeeld een coolermaster stacker of als je bij sunbeam wil blijven neem dan een transformer... die hebben ze ook te koop in vlaardingen maar dan bij yorcom :)

voor de rest... mooi systeem :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Kurayami schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 12:11:
Net een paar reviews gelezen over die Spinpoint en inderdaad, ziet er zeer aantrekkelijk uit. Tomshardware zegt ook dat hij lekker koel en stil is, wat ook een groot voordeel is.

Op icomputers staat de Spinpoint als Samsung 250GB (SP2504C, 7200RPM, 8MB, NCQ, SATA II), nu weet ik alleen niet zeker of het moederbord wel SATA II aankan? De specs spreken wel over een 3 gb/s transferrate, dus ik zou zeggen van wel, maarja, zou wel lullig zijn als je HD's niet of sub-optimaal werken omdat ze niet op SATA II werken. :)

Bovendien nog een tientje goedkoper dan de Hitachi's ook, weer mooi meegenomen. ;)
Grutjes, SATA 2 is geen goed woord maar daarmee wordt vaak aangegeven dat het SATA300 is :+

Je kan de HD op SATA150 mode zetten. Meer is ook niet nodig aangezien er geen harde schijf op de wereld bestaat die de 150MB/sec kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 12:37:
ik zal alleen een andere kast nemen als ik jou was... die sunbeam is klein, dus minder goeie cooling, alles zit op elkaar gestouwd... kijk voor bijvoorbeeld een coolermaster stacker of als je bij sunbeam wil blijven neem dan een transformer... die hebben ze ook te koop in vlaardingen maar dan bij yorcom :)

voor de rest... mooi systeem :9~
Ik zou een Lian-Li nemen.

Ik heb een Lian-Li V1100 (zie user review) er is niks beters dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurayami
Tja, en die vind ik nou juist niet mooi. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-10 11:29
Als je voor stilte gaat zou ik voor een artic cooler gaan en dan de freezer 64. Erg stil en goedkoper dan de zalman en nog beter ook. Ze kunnen koelen tot amd 5000+ en zo'n 135 watt aan warmte. Koop er ook een northbridge cooler bij want die kleine fans maken erg veel lawaai.
Daarnaast is sli eigenlijk alleen intressant als je op zeer korte termijn een tweede videokaart wilt gaan kopen.

veel succes met het uitzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurayami
chrisborst schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 16:41:
Als je voor stilte gaat zou ik voor een artic cooler gaan en dan de freezer 64. Erg stil en goedkoper dan de zalman en nog beter ook. Ze kunnen koelen tot amd 5000+ en zo'n 135 watt aan warmte.
Ik zal er eens na kijken.
Koop er ook een northbridge cooler bij want die kleine fans maken erg veel lawaai.
Het moederbord gebruikt een heatsink ipv een cooler:
http://www.icomputers.nl/...s/411_asusan8slicoolp.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zalig, zo mogen ze elk mobo uitrusten... :D
Pagina: 1