Toon posts:

Wireless internet vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Misschien erg stomme vraag, maar ik heb vandaag een nieuwe laptop gekocht en ik wil hem op onze (goed werkende) wireless network krijgen. Tis een alcatel router...

Simpel gezegd, hoe doe ik dat in winXP SP2? Hij vindt zelf niets... Ik heb zelf al wat gezocht op i-net en hierzo, maar ik krijg alleen how-to's om een wifi netwerk aan te leggen...

Ohja, mijn laptop heeft een ingebouwde WLan kaart.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Dat is niet simpel te zeggen.
Je geeft ons veels te weinig info.

Wat heb je zelf al geprobeerd?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 03-05 18:28
Hoe je dat doet? Gewoon net als al je andere wlan apparaten?

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-04 20:42
WLAN aanzetten in je router als dat nog niet gebeurd is.
als dat wel gebeurd is ff kijken naar de SSID naam en die dan in windhoos invoeren

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Verwijderd

WLAN ook aanzetten in je laptop. Maar geef is wat info, welke laptop? Wat heb je al gedaan? enz enz

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is de persoon die normaal alles daarvan af weet hier, er nu niet is.

Ik heb hier een goedwerkende netwerk lopen voor wireless en cable. (zitten andere laptops die wireless al goed werken).

Ik weet er dus 0,0 vanaf. Ik kan zelf in de router komen en kan dus alle benodigde gegeven verkrijgen. Maar waar in windows voeg ik de wireless-netwerk toe?

EDIT: Het is Siemens Amilo met Centrino 1.6 en ATi R9700 etc.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2005 22:59 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Kijk eerst in de handleiding.
Als het dan nog niet werkt, zoek dan wat rond op GoT, of met Google.
Als je er dan nog niet uitkomt, post dan hier, wat er precies niet werkt, en wat je al geprobeerd hebt.

Windows kan gewoon zelf detecteren welke Wireless netwerken er zijn, heb je dat al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet alleen de functies "Netwerk lokatie toevoegen" en "Zoeken naar pc's in netwerk" etc te vinden. Kzie geen functie waar hij zelf naar (wireless) netwerkverbindingen zoekt.

Ik ben normaal gewend dat winXP bij setup bij mijn desktop alles zelf vindt...

• zetje01
Vaak moet je zo'n w-lan kaartje aanzetten dmv een knopje op je laptop.
(dus echt een hardware-knopje)

Verwijderd

Topicstarter
zetje01 schreef op donderdag 01 september 2005 @ 23:04:
Vaak moet je zo'n w-lan kaartje aanzetten dmv een knopje op je laptop.
(dus echt een hardware-knopje)
LOL, je hebt gelijk!

Verwijderd

ik heb ook een tijdje gezocht bij een geleende laptop. Probleem : de wlan kaart moest aangezet worden met een knop op t toetsenbord ( kan ook een fn+F toets zijn dus) kijk of je een knop ziet zitten.
edit:
te traag weer

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2005 23:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
OK... een heel stuk verder gekomen... Ik kan nu zoeken naar Draadloze netwerken binnen bereik... Jammer genoeg vindt hij mijn bestaande wlan niet :( Moet ik iets doen in mijn router of nog iets veranderen op mijn lappie?

(BTW: IK heb de speedtouch 570)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2005 23:26 ]

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Je mac-adres toevoegen op de router, de wep key toevoegen op je laptop en misschien even de ssid opzoeken.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Topicstarter
Waar vind ik MAC van mijn lappie?

• zetje01
Dit gaat je vandaag niet meer lukken, hoor...
Bijvoorbeeld omdat wij niet weten hoe het netwerk geconfigureerd is, hoe het beveiligd is etc.
Maar ja, misschien hebben anderen wèl zin om je handje vast te houden en je stap voor stap alles uit te leggen...

Verwijderd

Topicstarter
zetje01 schreef op donderdag 01 september 2005 @ 23:34:
Dit gaat je vandaag niet meer lukken, hoor...
Bijvoorbeeld omdat wij niet weten hoe het netwerk geconfigureerd is, hoe het beveiligd is etc.
Maar ja, misschien hebben anderen wèl zin om je handje vast te houden en je stap voor stap alles uit te leggen...
Kheb de mac gevonden... maar laat maar zitten idd :) Kga morge wel verder klooien. Bedankt allemaal iig!

• cdkraker
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-01-2024
Als je ASDL router meer dan 1 gewone netwerkpoort heeft kan het, omdat je hem dan gebruikt als een hub. De netwerkkabel die normaal gesproken vanaf het kabelmodem naar de PC gaat moet je dan in 1 van de netwerkpoorten van de router steken en van daaruit een andere kabel naar de PC ofwel op dat moment het wireless netwerk activeren.
De ingang op de router voor de telefoonstekker gebruik je gewoon niet.

Succes.

cdk-dev

• zetje01
@cdkraker: weet je zeker dat je in het goede topic zit?

Verwijderd

Mja, zoals gezegd weet je er zelf te weinig vanaf. Als jij bijvoorbeeld niet weet wat voor beveilgingsdingen er in gebruik zijn (WEP, hide SSID en/of MAC-filtering) kun je dit zelf nooit werkend krijgen.

Zorg dus dat je eerst voldoende weet, anders heeft zo'n topic bijzonder weinig zin ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.