Toon posts:

[Vision Master 404] Zoemt bij veel wit.. Einde nabij?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weer een vraag over mijn monitor. Misschien wordt het tijd voor een nieuwe maar dat even terzijde.

Mijn monitor is de Iiyama Vision Master 404 en mijn videokaart de PCIe 6600GT, sinds een tijdje geeft de monitor een soort zacht zoemend geluid als er veel wit in het beeld is. Wanneer je dan vervolgens een andere page pakt met weinig of geen wit is het weer over. Het ligt dus aan het wit. :?

Wie weet wat dit is en of het op te lossen is? Het is niet de nieuwste monitor meer, en ik vraag me dus ook af of dit echt kuren zijn en of het tijd wordt voor een nieuwe. Als het tijd wordt voor een nieuwe zit ik te dubben tussen een TFT of gewoon een nieuwe Iiyama CRT. Die zijn wel erg goed namelijk, en aangezien ik nogal veel games speel vind ik het ook wel lekker om die op hoge res te kunnen spelen.
Het enige voordeel voor mij aan een TFT is dat het ruimte scheelt, maar ik heb net een nieuw groot bureau dus dat is ook niet een must. ;)

Graag zou ik horen of iemand weet wat het probleem is, of dit op te lossen is, en zo nee? Wat ik dan het beste kan kopen. Een mooie 19' TFT met 8ms, of een mooie CRT voor de high res games. :)

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04:46
Over je probleem met je VM404 kan ik niks zeggen.. Maar als je voor een nieuw scherm gaat, en je bent gamer, dan zou ik kijken naar de snelste TFT/LCD op dit moment, de Samsung SyncMaster 930BF met een responsetijd van slechts 4ms.. De native resolutie van dat scherm is 1280x1024, en dat lijkt me hoog zat als je een 6600GT hebt.. Perfect voor games dus, en niet al te duur.. Ik heb hem zelf ook, en ben er erg tevreden mee..

Tenzij echt pure snelheid (4ms 930BF is 99% zo snel als een CRT, dus nog niet 100%, maar je merkt die 1% echter amper tot niet imho), en scherpte op alle resoluties hoger en lager dan 1280x1024 belangrijk is, en ruimte en gewicht etc niet uitmaken, dan moet je gewoon weer een CRT kopen..

Verwijderd

dat doet mij tv al een jaar of 4, maar werkt nog steeds, terwijl we 3 jaar terug al afgesproken hebben een tft tv te kopen als deze het niet meer doet. 8)7

Toch maar een keer het lot sturen ? O-)

Verwijderd

Topicstarter
Inflatable schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 04:48:
Over je probleem met je VM404 kan ik niks zeggen.. Maar als je voor een nieuw scherm gaat, en je bent gamer, dan zou ik kijken naar de snelste TFT/LCD op dit moment, de Samsung SyncMaster 930BF met een responsetijd van slechts 4ms.. De native resolutie van dat scherm is 1280x1024, en dat lijkt me hoog zat als je een 6600GT hebt.. Perfect voor games dus, en niet al te duur.. Ik heb hem zelf ook, en ben er erg tevreden mee..

Tenzij echt pure snelheid (4ms 930BF is 99% zo snel als een CRT, dus nog niet 100%, maar je merkt die 1% echter amper tot niet imho), en scherpte op alle resoluties hoger en lager dan 1280x1024 belangrijk is, en ruimte en gewicht etc niet uitmaken, dan moet je gewoon weer een CRT kopen..
Nou het gaat me nog niet eens over de snelheid maar meer dat als je bij een TFT snel beweegt, wordt je hele beeld vaag.Althans, de tft's die ik tot nu toe heb gezien wel. En een vriend van mij, casemodderpoel, heeft ook een Iiyama CRT 19'' en dat ziet er toch altijd nog veel mooier uit dan TFT.
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 08:23:
dat doet mij tv al een jaar of 4, maar werkt nog steeds, terwijl we 3 jaar terug al afgesproken hebben een tft tv te kopen als deze het niet meer doet. 8)7

Toch maar een keer het lot sturen ? O-)
Maar jij weet ook niet wat het is? En dit is geen TV maar een CRT, maakt dat nog wat uit?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 09:18:
En dit is geen TV maar een CRT, maakt dat nog wat uit?
'Klassieke' TV's zijn ook CRT's, vergelijkbare techniek. :)

{signature}

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Misschien dat wit wat meer stroom vraagt van de voeding, waardoor hetzelfde piepgeluid verschijnt als bij sommige voedingen in de computer.

Verwijderd

[...]

Nou het gaat me nog niet eens over de snelheid maar meer dat als je bij een TFT snel beweegt, wordt je hele beeld vaag.Althans, de tft's die ik tot nu toe heb gezien wel. En een vriend van mij, casemodderpoel, heeft ook een Iiyama CRT 19'' en dat ziet er toch altijd nog veel mooier uit dan TFT.

[...]

Maar jij weet ook niet wat het is? En dit is geen TV maar een CRT, maakt dat nog wat uit?
Van wat ik begrepen had was het volgens de leverancier de hoog frequent trafo die gaat trillen. kom op zich geen kwaad.

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04:46
[...]

Dan gaat het je dus wel om de snelheid.. Ga zelf maar kijken naar die nieuwe 4ms TFT schermen, dan kun je zelf bepalen of die wel snel genoeg zijn.. ;)

Wat mooier beeld geeft, een TFT of CRT zijn de meningen ook over verdeeld.. Ik vind iig mijn nieuwe TFT een veel mooier strakker beeld geven dan mijn realtief oude CRT..

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-07 16:43
ik heb dit probleem ook met mijn vision master 1403. Maar het is alleen in de koude perioden van het jaar en als de monitor bijvoorbeeld een tijdje uit heeft gestaan en is afgekoeld. ( Dus alleen als de achtergrond voor een groot gedeelte wit is, andere kleuren hoor je het niet of heel zacht )

Het is een hoge irritante piep wat denk ik van 1 van de spoelen afkomt, maar aangezien het alleen de eerste 5 minuten zijn als de monitor aanstaat ga ik er niet echt vanuit dat het een probleem is.

Zoals deze dagen heb ik nergens last van aangezien de temperatuur nogal hoog is ;)

[ Voor 11% gewijzigd door sjorremans op 02-09-2005 16:35 ]

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Pagina: 1