[XP] Windows rariteiten in sytem tray: er missen icons*

Pagina: 1
Acties:

• Noclafasm
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-02 13:51
Hallo

Kijk ik heb computer en daar draaien oko al mijn servers op(is dus ook mijn server computer) Maar nu is het geval dat er een heleboel programma's die wel actiev zijn maar niet in mijn balk komen te staan rechts onder in

Dus dat vind ik wel raar

Hier screen shot
Afbeeldingslocatie: http://www.colddot.nl/screen.gif

Als iemand hier oplossing voor heeft huilde aan die genen _/-\o_

Btw heel soms echt heel soms laat hij het wel goed zien onder in

Greets kevin

Seize the day

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Hallo Kevin en welkom op GoT.

Om te beginnen is je topic start een beetje mager qua informatie en een beetje rijk aan spelfouten.

Je zou kunnen beginnen met wat meer informatie te geven (bv specs en welke programma's precies) over je computer en je "en daar draaien oko al mijn servers op".

Ook zou het leuk zijn mocht je ons vertellen wat je zelf al geprobeerd/onderzocht hebt en waar je al naar een oplossing/antwoord gezocht hebt.

[ Voor 65% gewijzigd door Neobahamuth op 01-09-2005 22:10 ]

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Neobahamuth schreef op donderdag 01 september 2005 @ 22:07:
Hallo Kevin en welkom op GoT.

Om te beginnen is je topic start een beetje mager qua informatie
Ik heb wel meer op te merken over z'n post :X

Anyway, dat is vrij normaal hoor ;) Er draaien allerlei services die dingen op de achtergrond verzorgen (netwerkverkeer enzo). Wees maar blij dat die niet allemaal in je taakbalk komen te staan! :)

[ Voor 29% gewijzigd door JER00N op 01-09-2005 22:11 ]

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Processen draaien altijd op de achtergrond en zie je niet.

And this !! Is to go even further beyond!!!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

JER00N schreef op donderdag 01 september 2005 @ 22:09:
[...]

Ik heb wel meer op te merken over z'n post :X
Ik had per ongeluk op 'Verstuur bericht' geklikt vooraleer m'n post af was.
En dan ga jij dat lekker effe snel quoten! ;)

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:20
lamko schreef op donderdag 01 september 2005 @ 22:10:
Firefox is ook een process. En die zie ik weldegelijk ;).

Verwijderd

Wees niet bang Kevin, hier lopen niet alleen maar azijnpissers rond hoor.

Het klopt dat je in je taskmanager meer processen ziet dan dat je icoontjes in je taskbar ziet.

Niet alle programma's of servers hebben een icoontje in de taskbar; sterker nog; een heleboel hebben dat niet (daar was je al achter gekomen).

Wil je toch weten welke services er allemaal op je server draaien, ga dan eens naar het configuratiescherm (control panel) en dubbelklik daar op 'administrative tools'. In administrative tools kun je weer dubbelklikken op 'services' en zie daar.. alle servers die op jouw computer draaien, of althans, de meeste.

Het verschilt gewoon per applicatie/server. Sommige staan bij services, sommige in de taakbalk, sommige helemaal nergens..

offtopic:
Veel mensen vallen over je spelling denk ik. Kijk eens naar je topictitel, "Windows rarie teid sytem balk", is dat zuidafrikaans ofzo? Ik vertaal het naar 'rare tijd systeembalk', maar dan nog zie ik niet wat dat met je vraag te maken heeft.. je vraagt namelijk niets over de tijd?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2005 22:14 ]

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
DutchCommando schreef op donderdag 01 september 2005 @ 22:12:
[...]

Firefox is ook een process. En die zie ik weldegelijk ;).
je snapt me wel :P

[ Voor 85% gewijzigd door lamko op 01-09-2005 22:13 ]

And this !! Is to go even further beyond!!!

• Tomatoman
  • Laatst online: 21:32

Tomatoman

Fulltime prutser

lamko schreef op donderdag 01 september 2005 @ 22:10:
Als alle processen op de achtergrond zouden draaien, zou je scherm leeg blijven. Ook applicaties op de voorgrond zijn processen. :)

offtopic:
Als iemand er wat van zegt dat "Windows rarie teid sytem balk" niet bepaald zorgvuldig getypt is, geef ik hem groot gelijk en vind ik hem zeker geen azijnpisser. Als het echt teveel moeite is om zoiets even te corrigeren, moet je jezelf afvragen of je überhaupt wel de moeite moet nemen om hier wat te posten.

[ Voor 35% gewijzigd door Tomatoman op 01-09-2005 22:28 ]

Een goede grap mag vrienden kosten.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 22:12:
offtopic:
Veel mensen vallen over je spelling denk ik. Kijk eens naar je topictitel, "Windows rarie teid sytem balk", is dat zuidafrikaans ofzo? Ik vertaal het naar 'rare tijd systeembalk', maar dan nog zie ik niet wat dat met je vraag te maken heeft.. je vraagt namelijk niets over de tijd?
offtopic:
En zo zie je dus dat correct Nederlands wel zo handig is hier want TS bedoelt rariteit ;)
Hint: Texteditor of Word Processor als Word of OOWriter met spellingscontrole gebruiken?
Op mijn 12e kreeg ik in ieder geval gewoon Nederlands op school, is dat tegenwoordig niet meer zo?

[ Voor 10% gewijzigd door alt-92 op 01-09-2005 22:25 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

69 processen vind ik niet normaal, zouw een wat meuk verwijderen

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-03 11:34

Cis

Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 22:29:
69 processen vind ik niet normaal, zouw een wat meuk verwijderen
offtopic:
Dat valt toch wel mee? Ik heb er hier 53 runnen. Het ligt er maar net aan welke programma's je standaard mee laat draaien. Ik heb standaard dyndns en apache + mysql + mailserver + ftpserver + heleboel andere zut draaien.
Ja, ok, mijn pc is iets trager, maar ik heb wel runnen wat ik WIL runnen :)

69 vind ik derhalve niet extreem veel :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

69 Processen op een server hoeft niet perse gruwelijk veel te zijn hoor ;) Al is alles langslopen om te zien of het nodig is en of het er thuis hoort nooit erg.

Maar iets meer info is inderdaad wel nodig: het is (ook) mij niet duidelijk welke proecessen je nu bedoelt. Geef dus gewoon even een lijstje van alles dat je verdacht vind cq. dat je mist. EN geef natuurlijk even de bijbehorende logboeken, bijv. uit je Windows event log. Anders is het zo gokken vor ons en daar heeft niemand wat an :)

offtopic:
Ik pas de topictitel alvast wat aan zodat het meer leesbaar is. Wanneer jij aangeeft over welk OS we het eigenlijk hebben maak ik 'm verder af: zie ook alle andere topictitels in Windows Operating Systems. En welkom :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:13
@TS: Bedoel je Apache nu specifiek omdat je die geselecteerd hebt staan?

Apache komt standaard niet in je taakbalk / systray. Het is een process wat op de achtergrond draait.

Wel kun je de Apache Monitor starten, dan heb je een icoontje in je systemtray. :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zet nog even [XP] in de titel per de Windows Operating Systems - Policy :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Noclafasm
Um nouw het zit zo ik heb ten eerste dyslectie maar ik heb standart apache monitor draaien en die laat zig niet zien in de sytem balk en nog veel meer programma's die er wel moeten staan

Dus dat wil ik graag oplossen
Nouw windows XP pro
Apche
Serv-U
Merak mail server(smtp pop control)
Cobien back up
pop-up maar die staat er wel
Nortont staat er ook
Zonealarm staat er ook
MSN staat er ook
Teamspeak
Atomic klock syngronice

Maar nu moet ik echt naar school greets kevin

Sorry voor alle fouten ik probeer wat meer er op te letten

Seize the day

• Noclafasm
BIJV

Min computer start automatich het programma op ' apache system monitor' Ik zie geen ico Rechts onder in Maar als ik naar tackmaneger ga dan zie ik wel apache monitor als ik hem dan afsluit en opnieuw opstart het programma dan komt het icoontje er wel

Ben ik zo wel duidelijk genoeg

Kevin

Seize the day

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dan mist er inderdaad wel wat ja. Ze staan niet verborgen als zijnde inactive icons via de eigenschappen van de startbalk? (Zo te zien niet maar ik vraag het voor de zekerheid toch even). Check in ieder geval het event log van Windows dus even op problemen. Die staat o.a. onder computer management.
En trouwens het log van bijv. ServU zelf: misschien staat er wat relevants,

offtopic:
Het is trouwens niet nodig om steeds te groeten: daar is je nickname al voor en groeten doe je ook niet in een "gewoon" gesprek steeds opnieuw als je aan het woord bent ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Obliterator
  • Laatst online: 06-03 16:07
Druk ook even op dat pijltje naast de system-tray, of zet de functionaliteit van het verbergen van niet gebruikte iconen uit.

Verwijderd

Ik denk dat er teveel processen tegelijkertijd willen starten en hun icoon toevoegen aan de systray. Je hebt dan wel eens (maar bij jou is dat wel wat extreem) dat dit laatste dan niet helemaal goed gaat en er een icoontje mist terwijl het proces wel gewoon gestart is. Schijnbaar ergens een bugje in windows met de add to systray api's.
Je kan een start delay programma proberen, daarmee kan je al je processen in een bepaalde volgorde en met enige vertraging achter elkaar starten.
Zie de volgende link:
http://www.r2.com.au/software.php?page=2&show=startdelay

Verwijderd

Colddot schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 07:48:
Um nouw het zit zo ik heb ten eerste dyslectie
[..]
Sorry voor alle fouten ik probeer wat meer er op te letten
Je moet dyslectie niet als excuus voor luiheid gebruiken. Ook een dyslect kan beter en met minder fouten schrijven dan dat jij hier doet.

Maar goed.. ik denk dat je explorer.exe is vastgelopen en opnieuw gestart. Als dat gebeurt, verdwijnen er vaak ook system tray icons.

• Noclafasm
Thanks maar hij doet ut nog steeds niet en wat willen jullie nouw weten uit mijn logs

Seize the day

Verwijderd

staat er iets in je system logs over het crashen van explorer.exe?

• Noclafasm
Nop nergens een explorer.exe te bekennen in mijn logs

Seize the day

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-02 11:51
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 10:27:
[...]

Je moet dyslectie niet als excuus voor luiheid gebruiken. Ook een dyslect kan beter en met minder fouten schrijven dan dat jij hier doet.

Maar goed.. ik denk dat je explorer.exe is vastgelopen en opnieuw gestart. Als dat gebeurt, verdwijnen er vaak ook system tray icons.
ik ben het met je eerste opmerking eens, heb zelf ook dyslectie en naja 's is nie altijd even makkelijk maar als je gewoon genoeg concentratie opbrengt als je iets typt komt het er bijna altijd goed uit .. heel soms wat rotfouten maar gewoon op letten wat je wil typen :) maar iig

ik zou me niet te druk maken over processen die niet in je taakbalk verschijnen anders zou je helemaal gek worden van de processen in je taakbalk :P naja suc6 drmee

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:27

SilencerNL

No remorse

Misschien dat Windows je iconen automatisch verbergt, en je thema dat niet ondersteunt? Kijk anders even bij je instellingen van de startbalk.

Don't dream your life, live your dreams!

Verwijderd

Een bekend probleem dat veroorzaakt wordt door de SSDP Discovery-service en/of de Universele Plug en Play-apparaathost, die beide standaard ingesteld staan als Handmatig opstarten.
Het meest eenvoudige is om beide services op Uitgeschakeld te zetten (via Start, Uitvoeren, services.msc), maar als je deze services absoluut nodig hebt zijn er ook enkele andere oplossingen: bijvoorbeeld de services instellen om ze Automatisch te laten starten, zodat het opstarten van Windows (en dus ook al je andere programma's :p) niet vertraagd wordt.
Maar wellicht is dit de beste oplossing als je de Universal Plug and Play service toch nodig hebt: ga naar Start, Deze Computer, klik in het takengedeelte links op Mijn netwerklocaties, en klik vervolgens in datzelfde takenvenster op Pictogrammen voor UPnP-apparaten in het netwerk verbergen.
Meer info: hier en vooral hier :)

• Noclafasm
Thanks al :D

Seize the day

Verwijderd

Wat was nu de oplossing dan? Wat SecondChoice aangeeft?

• Noclafasm
Die van secondchoise
Ik heb het gedaan en alles was weer zo als ik wou thanks all

Seize the day

Pagina: 1