Toon posts:

[MySQL] Lokaal queries uitvoeren zonder phpMyAdmin

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai Mysql op Windows XP. Hoe kan ik queries uitvoeren zonder gebruik te maken van phpMyAdmin?

Ik heb een database-backup van ca. 20 MB en als ik deze via phpMyAdmin probeer uit te voeren dan krijg ik de melding dat de max. execution time overschreden wordt, ook al zet ik die op 2min ofzo. Het duurt gewoon veel te lang.
Het maken van de backup is zo gepiept, maar het terugzetten dus niet.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 10:30

TheBorg

Resistance is futile.

Als je alleen wil backuppen dan kun je ook mysqldump.exe gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door TheBorg op 01-09-2005 21:52 ]

• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-08 16:13
(jarig!)
Om de execution time hoger te zetten ga je naar je php.ini file, zoek daar op execution time en zet die zo hoog als je wilt. Standaard bij een host staat die tussen de 10 - 15 sec

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

mysqldump.exe idd, of via de mysql console (mysql.exe)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil van de ene server een backup maken, en die lokaal uitvoeren. De execution time heb ik lokaal al op 10 minuten staan, maar dat is nog niet genoeg.

Wat ik heb is dus een textbestand met 40000 queries erin. Hoe kan ik die op een efficiente manier in de database krijgen?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 22:28:
Ik wil van de ene server een backup maken, en die lokaal uitvoeren. De execution time heb ik lokaal al op 10 minuten staan, maar dat is nog niet genoeg.

Wat ik heb is dus een textbestand met 40000 queries erin. Hoe kan ik die op een efficiente manier in de database krijgen?
dumpen naar tekst, en dan dat tekstbestandje daarheen kopieren en via de mysql console er in plakken

edit:
als je een beetje sql kan, weet je ook wel waar je het bestand kan splitsen... dus dan splits je de opdrachten gewoon in blokken van 200 lines ofzo, en dat steeds met phpmyadmin er in plempen.

[ Voor 18% gewijzigd door McKaamos op 01-09-2005 22:34 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

PremiumSoft Navicat neerhalen. Is een soort van MySQL-Front maar dan 23x beter.

Verwijderd

Topicstarter
FireWurX schreef op donderdag 01 september 2005 @ 22:33:
[...]

dumpen naar tekst, en dan dat tekstbestandje daarheen kopieren en via de mysql console er in plakken

edit:
als je een beetje sql kan, weet je ook wel waar je het bestand kan splitsen... dus dan splits je de opdrachten gewoon in blokken van 200 lines ofzo, en dat steeds met phpmyadmin er in plempen.
Probleem is dat ik dit vrij regelmatig moet doen, dus zoek eigenlijk naar een handigere oplossing.

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

Je kan ook in de console intypen: jedatabasenaam < jefile.sql

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

TheBorg schreef op donderdag 01 september 2005 @ 22:40:
Je kan ook in de console intypen: jedatabasenaam < jefile.sql
ik geloof je niet ;)

zo wel:
code:
1
mysql -u username -p databasenaam < file.sql

Verwijderd

Topicstarter
TheBorg schreef op donderdag 01 september 2005 @ 22:33:
PremiumSoft Navicat neerhalen. Is een soort van MySQL-Front maar dan 23x beter.
Dit werkt ook vrij aardig. Niet echt overzichtelijk maar dat zal wel wennen. Dank voor de tip.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit is niet zo lastig. Je vraagstelling (refereren naar phpmyadmin als enige mogelijkheid om je database te benaderen) maakt duidelijk dat je je nog niet erg hard hebt verdiept in de mogelijkheden die er zijn :) Er zijn meer dan voldoende manieren en software om te realiseren wat je graag wilt :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.