Verwisselbare schijf werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik heb als vaste schijf in mijn pc een maxtor 120gb sata met daarop windows xp. Vandaag heb ik op school een verwisselbare schijf gekregen in een slede (80gb western digital ide). Daar staat een image op met xp en nog wat andere zut.

Wanneer ik de verwisselbare schijf in mijn thuis pc stop kan ik niet booten, voordat windows wordt geladen krijg ik meteen een stopfout. Haal ik de verwisselbare schijf eruit dan werkt het wel. De bios detecteerd de schijf wel.

Hoe kan ik dit werkend krijgen?

(ik heb al gezocht op Got en op google maar ik kan helaas niet veel vinden....

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Waarschijnlijk kan je niet booten van de schijf omdat je hardware verschilt van de pc waarop het OS geïnstalleerd is? Andere cpu, andere chipset, ...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Janssen
Borromini schreef op donderdag 01 september 2005 @ 21:18:
Waarschijnlijk kan je niet booten van de schijf omdat je hardware verschilt van de pc waarop het OS geïnstalleerd is? Andere cpu, andere chipset, ...
Ja, maar is er geen manier om het zo te doen dat ik de schijf thuis wel kan gebruiken. Op school is mij verteld dat ik die data thuis ook kon benaderen :?

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-03 13:03

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Borromini schreef op donderdag 01 september 2005 @ 21:18:
Jup, dat isset em :) Windows XP heeft niet voor niets een heel setupprogramma wat je hardware detecteert enzo :P Anders zou het setup niets anders zijn dan gewoon een kant-en-klare Windows-image naar je HD knallen :)
Janssen schreef op donderdag 01 september 2005 @ 21:19:
[...]

Ja, maar is er geen manier om het zo te doen dat ik de schijf thuis wel kan gebruiken. Op school is mij verteld dat ik die data thuis ook kon benaderen :?
De data kun je wel benaderen ja, gewoon vanuit je eigen Windows-installatie en niet door van die schijf op te starten in ieder geval ;)

[ Voor 30% gewijzigd door --MeAngry-- op 01-09-2005 21:21 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14:06
Ze bedoelen dat je in je BIOS je opstartvolgorde (boot) moet veranderen...

• Janssen
8)7 Ach ja, stom van me, het werkt al :)
Pagina: 1