Toon posts:

oud mamabord, toch sneller

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een KT4V (jaja ik weet het, erg oud) moederbord en een Athlon 2600+.
Tot ik genoeg geld heb om een nieuwe mamabord en rekenmachine te kopen, wil ik mijn klokje sneller laten tikken. Mijn mamabord ondersteund een geheugensnelheid van 333 Mhz, dus dat betekend dat mijn fsb maximaal op 166 kan. Mijn multiplier staat op 12.5/13x. Als ik hem op 14 zet, werkt dat dus niet. een een of andere bug ofzo, en ik heb de laatste bios update. Ik kan hem wel lager zetten dan 12.5/13 maar dus niet hoger. Wie weet wat ik hier aan kan doen?
Grtz

Verwijderd

Heb je hier niet gewoon een te maken met een gelockte chip, oftewel, kun je de MP wel veranderen?

/Edit Overigens kan het zo zijn dat je je fsb wel kunt veranderen, mits je je mem divider kunt instellen...., maar of dat kan bij dit bord, moet je ff zelf opzoeken. /edit

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2005 21:20 ]

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

1) met ^^

2) misschien zit je cpu aan zijn max? Meer Vcore, en nog es checken. 166 Mhz erbij is niet niks in een keer.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Vraagje: hij boot wel bij een MP van 14?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, hij boot wel... als ik mijn MP op 14 zet en mijn fsb op 166 dan zegt ie dat me pc 850 Mhz is. Dit was ook al bij mijn vorige athlon (2000+) Dus dat ligt denk ik aan het mobo. Ik kan hem ook op MP 15 zetten, hetzelfde verhaal, maar dan 900 nog wat Mhz

Verwijderd

En je proc heeft een MP die unlocked is? Want klinkt mij nu als simpelweg gelockte versie in de oren (neem aan dat de proc een Barton @ 166MHz fsb is?)

Verwijderd

Topicstarter
De processor ( AMD Athlon 2600+) is niet gelocked, ik kan de multplier lager zetten als 12.5/13, en dat klopt gewoon. (100 fsb x 10 MP = 1ghz, net getest)

Verwijderd

Jaja, lager zetten kan altijd, ook bij gelockte MP's. Lees de faq van DOC hier even door, dat helpt je vast stukken verder

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-01 11:51
Volgens mij zijn de cpu's na week 40 of 42 van 2003 gelockt. En ik denk dat die van jouw ook gelockt is. Je kan ook overclocken mbv van de fsb. Doe steeds 1 a 2mhz bij de fsb en kijk tot welke hij stabiel is. Maar kan je geheugen het ook aan? Lees vooral de doc faq

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Move PMG -> DOC

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:13
Lager zetten kan dus NIET altijd. Onze P4 beneden geeft niet eens aan welke MP hij gebruikt, staat alleen maar LOCKED en er is dus niets in te stellen. Mijn AMD thunderbird 1100mhz wou ook niet starten toen hij nog op de manual settings van een 900 stond (mp van 9), pas als ik hem op auto zette, wilde hij booten.

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-01 11:33
Dat lager zetten geld alleen bij de Atlhon64.

Maar het ligt aan je moederboord, sommige VIA en nForce2 moederboorden kunnen geen hogere multiplier aan dan 12,5. Je processor is dus geunlocked, maar je moederboord ondersteund geen hogere multiplier dan 12,5, daar heb je een nForce2 moederboord voor nodig.

[Updated spec's]

Pagina: 1