Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Palm Lifedrive aansluiten op seriele poort. Hoe???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hej,

Probleem: Op m'n werk draaien volledig afgeschermde machines onder win NT (ja, erg oud, ik weet het 8)7, nog driekwart jaar en dan verbeterd het). Nu had ik een Palm M515 die met een cradletje prima draaide met de seriele poort en kon ik lekker syncen met outlook.
Je raad het al, toen ging mijn M515 kapot :( dus een lifedrive gekocht :9~ maar die heeft alleen maar een usb kabel en dat werkt dus niet.

Wie weet de oplossing???

Edit: geloof me, ik het echt al het nodige nagezocht!!!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2005 20:57 ]

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:04
als je al iets zou vinden weet ik nog niet of nt drivers heeft hoor...

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:23

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan je niet een PCI -> USB kaartje kopen :?
Maar ik weet niet als NT USB ondersteund :) :P
jawel dus, http://www.usbman.com/Win%20NT%20USB%20Guide.htm

[ Voor 32% gewijzigd door Outerspace op 02-09-2005 19:31 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 07:53
Outerspace schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 19:30:
Kan je niet een PCI -> USB kaartje kopen :?
Maar ik weet niet als NT USB ondersteund :) :P
jawel dus, http://www.usbman.com/Win%20NT%20USB%20Guide.htm
Dat gaat niet werken denk ik....
Als je usb al aan de praat krijgt in windows nt denk ik niet dat er drivers zijn voor die pda.
(mits natuurlijk die pda "usb mass storage" ondersteunt, ik geloof dat de livedrive dat wel kan maar weet niet zeker, maar dan kan je niet syncen alleen files copieeren)

Als je wel wil syncen is de oplossing eigenlijk wel simpel, koop een RS232 -> Infrarood dingetje. Ik neem aan dat die pda wel te synchroniseren valt per infrarood. Andere optie is om een wlan accesspoint te gebruiken en via het netwerk te syncen (wederom weet ik niet of palm dat kan, een windows pda kan het wel)