[IPCop] Traffic Shaping voor of achter de port forwarder?

Pagina: 1
Acties:

• TrafeX
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

TrafeX

Tuned for life!

Topicstarter
Het is een hele korte vraag maar ik kon het antwoord niet vinden en het is wel belangerijk.
Zit de Traffic Shaping module van IPCop voor of achter de port forwarder? Ik heb namenlijk service's die binnenkomen vanaf internet op poort 100 en vervolgens doorgestuurd worden naar poort 200 me server.
Welke poort moet ik dan invullen bij Traffic Shaping?

Graag ook even de bron erbij.

TrafeX.nl - Clipboard.ninja

Verwijderd

Wat zijn de resultaten van jouw uitprobeersels? Werkt het als je poort 100 shaped? Of werkt het mischien als poort 200 openstaat?

Verwijderd

Misschien helpt dit?
http://www.docum.org/docum.org/kptd/

Ik ken IPCop niet specifiek, maar als het een Linux distro met netfilter is, dan valt 't onder deze beschrijving...

• TrafeX

TrafeX

Tuned for life!

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 12:17:
Wat zijn de resultaten van jouw uitprobeersels? Werkt het als je poort 100 shaped? Of werkt het mischien als poort 200 openstaat?
Nou het is bijna niet te testen eigenlijk.
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 15:47:
Misschien helpt dit?
http://www.docum.org/docum.org/kptd/

Ik ken IPCop niet specifiek, maar als het een Linux distro met netfilter is, dan valt 't onder deze beschrijving...
Ik wordt daar eerlijk gezegd niet echt wijs uit. Het gaat van netwerk naar netwerk, aan welke kant zou dan het internet zitten?

Verwijderd

Internet zit aan beide kanten :)

Het is een generiek overzicht. Het hangt er dus vanaf welke kant je op wilt shapen en/of forwarden.

Verwijderd

Testen zou overigens niet te moeilijk moeten zijn. Kijk bijvoorbeeld eens naar Iperf

• TrafeX

TrafeX

Tuned for life!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 14:04:
Internet zit aan beide kanten :)

Het is een generiek overzicht. Het hangt er dus vanaf welke kant je op wilt shapen en/of forwarden.
Ik kan helaas niet kiezen want het is gewoon een module in IPCop. En ik wil dus nou juist weten aan welke kant die module zit.

Dat testen ga ik vandaag even proberen, maar ik vind het wel raar dat het niet gewoon in de handleiding staat ofzo.

Pagina: 1