{3dsmax] Mental ray + infaden van een object

Pagina: 1
Acties:

• videodok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-04 18:43
Ik probeer een object in te faden in 3dsmax met mental ray als renderer. Ik heb geprobeerd gebruik te maken van de visibilty track, maar die rendert alleen maar zichtbaar en onzichtbaar en niet sem-transparant, terwijl de preview het goed lijkt te doen. Ook heb ik geprobeerd de texture map's opacity in te stellen zowel voor de gehele map als dmv een opacity map. Geen resultaat. Hoe moet ik nu een object laten in faden zodat mental ray het ook goed rendert?

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-04 16:07
Wat bedoel je met infaden? Links doorzichtig en rechts een solid object ofzo? Snap je verhaaltje niet helemaal :) Lukt het in de default scanline renderer wel?

[ Voor 17% gewijzigd door Neejoh op 01-09-2005 20:58 ]

• videodok
Infaden is toch niet zo moeilijk als term?ehhh overvloeien heet het in het Nederlands, maar dat maakt het alleen maar onduidelijker. Gewoon van doorzichtig ondoorzichtig worden. Wat de visibilty track doet voor de default scanline renderer, maar dan met Mental Ray gerenderd. Alsof het object dus langzaam zichtbaar wordt.

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:09
Je kan toch gewoon je materials animeren.... Dus je gooit ergens een material op en die laat je faden doormiddel van de opacity waarde te veranderen met de auto key knop aan.

• videodok
Had ik al geprobeerd, maar blijkbaar moest ik ook de diffuse color wijzigen wilde de opacity met mijn reflecterende texture veranderen. Het is me dus wel gelukt, maar alleen opacity wijzigen werkte dus niet. Is het op een andere manier mogelijk om de visibilty track te gebruiken met mental ray, of is het gewoon uitgesloten dat je die kunt gebruiken?