Toon posts:

[6800 Ultra] Max Core / Mem tempraturen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben in het bezit van een 6800 Ultra van Leadtek, PCI-express..

Nou vroeg ik em af wat het normale / gemiddelde tempratuur van zo'n kaart kan en mag zijn..
De standaard koeler zit erop, behoorlijk blok koper met een ventilator deronder.

Dit zijn mijn temps:

* Core = 63 Graden idle / 75 Stressed
* Mem = 46 Graden idle / 56 Stressed

Ik vind die 75 nogal eng deruit zien, vandaar mijn vraag aan andere mensen met zulke ervaringen.

Alvast bedankt ! ;)

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 20:26:
Hoi,

Nou vroeg ik em af wat het normale / gemiddelde tempratuur van zo'n kaart kan en mag zijn..
De standaard koeler zit erop, behoorlijk blok koper met een ventilator deronder.

Dit zijn mijn temps:

Ik vind die 75 nogal eng deruit zien, vandaar mijn vraag aan andere mensen met zulke ervaringen.

Alvast bedankt ! ;)
hoe zie jij je mem temperatuur? bij mijn 6800GTO staan er alleen core en ambient (omgeving), overgens word mijne op meer dan ultra speeds op een warme dag na voluit benchen 90 grade... ook niet echt gezond maar 75 grade is voor een 3D kaart niet eens zo enorm hoog

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-07 19:28

TetsuoShima

low energy output

Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 20:26:
Hoi,

Dit zijn mijn temps:

Alvast bedankt ! ;)
75 voor een ultra is vrij goed!
63 idle is dan wel weer vrij hoog!

Is je kast goed geventilleerd?

@GoldenSample:

core/memory = core/environment (bij benadering dan)

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

TetsuoShima schreef op donderdag 01 september 2005 @ 20:54:
[...]

75 voor een ultra is vrij goed!
63 idle is dan wel weer vrij hoog!

Is je kast goed geventilleerd?

@GoldenSample:

core/memory = core/environment (bij benadering dan)
ik zie alleen GPU Core temperature XX graden
en Ambient Temperature XX graden, zit het bij een ultra toch wat anders dan bij een GT ;)

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Verwijderd

Dat zijn nette tempteraturen hoor, een 6800 serie mag meer dan 100 graden worden. Kijk maar eens in je control panel waar de threshold op staat.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat klopt wel, treshold staat op 135 graden, maar ik vind 75 en meer toch wel een beetje beangstigend..

Magoed, kan eventueel nog wat veranderen aan de airflow in m'n stacker.
iig bedankt voor de reacties :)

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-07 19:28

TetsuoShima

low energy output

Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 08:28:
Dat zijn nette tempteraturen hoor, een 6800 serie mag meer dan 100 graden worden. Kijk maar eens in je control panel waar de threshold op staat.
Nou eh, ik zou durven wedden met je dat als je 6800 op 100° draait gedurende lange tijd (zeg een uur of 4-5 tijdens intensief gamen) dat ie het dan niet erg lang trekt hoor... Als je dat iedere dag doet, dan is ie binnen een week/maand de pijp uit...

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Verwijderd

ik vind het wel belachelijk hoog met zo'n koeler erop, mijne is 50 graden idle en 60 graden stressed met VF700-cu @ 5V. Het kan nog veel lager, omdat het standaard groene spul er nog tussen zit. (had geen koelpasta thuis meer). Mijn 6800LE@16x1,6vp @ 380/800 was 35 idle en 40 stressed. (met de vf700 met koelpasta :Y) ) Dus ik vind die temperatuen helemaal niet netjes als je de omvang van die koeler bekijkt.
Pagina: 1