Toon posts:

Nvidia Soundstorm: geen geluid uit alle boxen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een Asus a7nx8 e de luxe moederbord die beschikt over een Nvidia Soundstorm, hier op zit een Creative 5.1 set aangesloten. In Winamp krijg ik geen geluid uit sommige boxen als ik een mp3tje afspeel (wat voor heen wel was). In Windows Mediaplayer krijg ik geluid uit alle boxen. In Win DvD 7 krijg ik uit twee van de vijf speakers geen geluid.

De nieuwste audiodrivers + controlpanel van Nvidia heb ik geinstalleerd. Winamp opnieuw installeren maakte ook geen enkel verschil. Ik heb de instellingen van Winamp & Win Dvd bekeken, maar daar kun je ook niet echt veel aan veranderen. De set heeft vroeger als van ouds gewerkt, maar heb hem vandaag maar weer is aangesloten op de Nvidia Soundstorm. Dit was voor heen een Hercules Gran Fortissimo II (hier werkt het overigens wel prima mee) Naar mijn idee zit de set goed aangesloten.

Ik heb over de soundstorm al verschillende topics gelezen maar die konden mij niet verder helpen. Heb met een aantal klasgenoten overlegt maar ook die wisten geen raad. Misschien jullie?

edit: de testwizard gaat eigenlijk vlekkenloos, er komt overal ruis en geluid uit de speakers

(excuus voor de misleidende titel!)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2005 21:22 ]

• MARTIJN_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-01 20:09

MARTIJN_

<<---^|^--->>

Shift ingedrukt houden, en dan nvmixer openen.
Nu heb je een extra instellingen blad waar ook een optie op staat om over 4 speakers geluid te krijgen.

PGEQRZEM

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een beetje zitten rotzooien met de instellingen van dat extra tabblad maar dat maakt geen verschil. Ik hoor in Winamp nog steeds maar uit twee van de vijf speakers geluid.

aansluitingen:

groene stekkertje zit op groen.

oranje stekkertje zit op oranje

zwarte stekkertje zit op paars

(heb ook al zitten klooien met het omwisselen van stekkertjes maar ook geen verschil.)

Ik heb ook het een het ander geprobeerd met het programmatje nvswap van Nvidia, kan ik hiermee iets verkeerds gedaan hebben?

(Mediaplayer en Bsplayer is het geluid wel goed, Windvd is het geluid weer niet goed)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2005 19:05 ]