Welk mobo zit er in een antieke Gateway?

Pagina: 1
Acties:

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 13:43
Weet iemand toevallig wat voor mobo's gateway destijds in hun systemen gebruikte?
Het gaat om een p3-500mhz.
Ik heb de kast opengetrokken maar d'r staat helemaal niks op behalve een Intel-chipset.
Ik wilde sisoft proberen maar die versie die ik had werkte niet op dat systeem.
Het moest allemaal ff vlug vlug dus meer tijd had ik niet om een andere versie sisoft er op los te laten bijvoorbeeld.
Ik vraag dit omdat degene van wie dat systeempje is draadloos inet wil en ik een lynksis setje voor hem op het oog had.
Alleen lynksis geeft aan dat dat pci-kaartje niet op oudere asus en abit bordjes werkt.

Dus als iemand zo'n ding heb gehad of misschien nog heeft, kan die mij het merk/type mobo dan melden?

Bvd

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 14:19
voor zover ik weet hebben asus en abit beide nooit oem bordjes gemaakt. Ik zou dus eerder denken aan een MSI/Intel/Foxconn/gigabyte/ECS bord. Iets meer info zou gewenst zijn.

Zoals
-het type gateway pc
-het opschrift van de chipset (440BX / VIA chip???)
-de kleur van het mobo (Asus heeft nog nooit een rood mobo geproduceert naar mijn weten) echter een p3 bord is meestal groen of bruin -> asus & abit hadden in die tijd meestal bruine borden dus met groen zit je weer redelijk safe

probeer ook eens Lavalys Everest Home Edition.

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Wij hebben een gateway performanche P3-933, en daar zit een Intel mobo in. Rond 2000 gekocht, maar ik denk dat Gateway sowieso lang intelmoederborden heeft gebruikt.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kun je verder wel iets van een typenummer vinden tussen de pci sloten, of op het onderste PCI slot? (wil het ook nog wel eens zitten op een stickertje.

Heb je verder het typenr al eens door google gehaald (van het systeem zelf, kun je ook veel op vinden).

enne p43000 Asus maakte wel degelijk OEM planken, met name voor HP systemen.

Verwijderd

Misschien heb je er wat aan, misschien niet:

Bij mij deed een Asus WL-138G PCI (54MBps) kaartje het niet op een Asus P2B moederbord, heeft een 440BX chipset. Hij werd helemaal niet herkend terwijl het slot niet kapot was.

Verwijderd

http://www.lavalys.hu/index.php

Shall bring u all your awnsers on a silver platter...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 22:22:
Misschien heb je er wat aan, misschien niet:

Bij mij deed een Asus WL-138G PCI (54MBps) kaartje het niet op een Asus P2B moederbord, heeft een 440BX chipset. Hij werd helemaal niet herkend terwijl het slot niet kapot was.
Dat kan kloppen, omdat je waarschijnlijk een PCI2.2 kaart hebt maar met een PCI2.1 slot zit. Daar kun je niets aan doen en is een USB dongle de beste manier om toch W-LAN te gebruiken.
Pagina: 1