Optimale klokfrequenties werkt niet met XFX7800GT

Pagina: 1
Acties:

• mcdennem
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-07 07:45
Met mijn vorige kaart, een 6600GT, werkte dit proggie perfect met rivatuner in Nvidia settings onder windows.
Nu, met mijn nieuwe XFX 7800GT, werkt het proggie niet.
Als ik het proggie wil starten, knippert het beeld 1 keer en blijft hij op de standaard waarden staan.
De xfx is al standaard geklokt op 450/1050 mhz, maar moet toch nog wat meer aankunnen, als ik naar andere prestaties kijk.
Ik heb al een andere driver geinstalleerd (77.77 ipv 78.01), maar ook dat hielp niet.
Mijn systeem is niet overclocked.
Iemand een oplossinig?

Specs:
amd 64 3500+venice
asus a8n-e
2x1 gb corsair xms c2

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-07 19:28

TetsuoShima

low energy output

Nu, je moet weten dat de core voltage van de 7800gt lager is dan van de gtx, dus je zal geen gtx overclocks halen.

het hoogst wat ik gezien heb is ongeveer 479MHz. Dat automatisch detecteren vind ik persoonlijk toch maar niks, de frequenties die dat ding opgeeft kloppen regelmatig niet. De beste methode is nog altijd gewoon zelf zoeken. 450 is een mooie standaardsnelheid trouwens... Veel snelheidswinst zul je niet meer boeken door hem hoger te laten draaien, maar ik hoor dat 465 de optimale snelheid is. Je zou hem dus nog 15MHz hoger kunnen zetten. Je zal praktisch geen snelheidverschil meer zien als je hem op 475 laat draaien. Heeft te maken met de speciale manier waarop een 7800 kaart overclockt...

1100MHz geheugen zou ook absoluut geen probleem mogen zijn...

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.