Toon posts:

[Word 2002] Bij merge verkeerd datumformaat? *

Pagina: 1
Acties:
  • 285 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb in excel een ledenbestand met de geboortedatums van de mensen. Nu wil ik deze mensen een brief schrijven waar in de brief de geboortedatum komt te staan van deze mensen. Als ik dit doe via extra => brieven en verzendlijsten => wizard afdruk samenvoegen dan krijg ik de amerikaanse notitie van de datums en dat wil ik juist niet ik wil de NL vorm dus dag-maand-jaar. In het excel bestand is heeft de kolom van geboortedata wel de juiste celeigenschappen die van dag-maand-jaar

Hoe kan ik dit oplossen zodat ik in het word document de juiste notitie krijg

groeten
Paul Koenis

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-08 16:07
Een veel gemaakte fout is dat mensen denken dat de bron geformatteerd moet worden, helaas werkt dat niet. In dit geval moet het doel (het veld in Word) geformateerd worden. Dit is geen standaard-optie, maar moet als volgt:

Klik met de rechter muisknop op het "datum"-veld in Word en selecteer de optie "Toggle Field Codes" (ik weet niet hoe deze in het NL heet, maar hij laat in ieder geval dan de velddefinitie zien).

Tik na de veldnaam de volgende tekst in: \@”d-M-yyyy”. Hiermee worden de velddefinitie dus:

{MERGEFIELD "Veldnaam" \@"d-M-yyyy"}

Om de maand als naam in plaats van getal te presenteren, kun je ook gebruik maken van:
\@”d MMMM yyyy”

Je merge opnieuw genereren, et voila.

[ Voor 7% gewijzigd door mbaltus op 02-09-2005 11:26 ]

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt. Het werkt

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel nog even aan; verder mag je groeten in je post achterwege laten :) Let in het vervolg zelf ook even op je topictitel, en dat deze je probleem beschrijft :)

(Word 2002) merge > [Word 2002] Bij merge verkeerd datumformaat? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate