Toon posts:

Mpg + ondertitels in divx speler (standalone)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas de Aristona ADV-430 Divx/dvd speler aangeschaft, deze kan ik ondertiteling als .srt, .sub, .ssa etc afspelen.

Nu heb ik een filmbestand (met SVCD in de titel) in .mpg formaat. Het programma G-spot geeft aan dat het een MPEG-1 bestand is (wat eerder duid op VCD maar goed...) Ik heb het filmbestand gewoon op cd gebrand met nero, samen met het losse .srt bestand (wel zelfde naam als film). Ik heb dus GEEN svcd of vcd aangeklikt bij Nero. Op het cd'tje bevinden zich dan ook alleen het mpg en srt bestand.

Echter bij het afspelen krijg ik de ondertiteling niet te zien. Is het zo dat deze losse ondertiteling bestanden alleen met .avi (divx, xvid etc etc) werken? Of doe ik iets fout?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Dat zou goed kunnen :) Wat staat er in de handleiding / site FAQ / forums van je speler?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
ER staat dat hij voor avi bestanden srt, sub, smi, ssa etc ondersteund.... maar laat ik nu een mpg hebben... misschien dat iemand weet hoe ik er dan toch een ondertitel onder krijg?

Verwijderd

Mpg kan je niet zomaar op een cd zetten. je had in nero wel (s)vcd aan moeten klikken. hij zet dan een paar vaste bestanden en mappen ook op de cd. net als je met dvd .sub, .ifo, en .vob hebt in de VIDEO_TS map. wat wel kan is dat je een .avi gewoon brand samen met ondertitels, maar met mpg werkt dat niet. als je ondertitels wil bij je svcd dan zijn er genoeg zites over. www.doom9.com www.videohelp.com enz enz...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2005 22:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit is dus niet waar, ik kan mpg gewoon als data wegschrijven als data cd. Alleen het ondertitelingsbestand wil hij dan niet pakken, terwijl dit met avi (divx/xvid etc.) wel gebeurd.
Pagina: 1