Tips voor 'cartooneske' games voor met twee

Pagina: 1
Acties:

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

Topicstarter
(overleden)
Nu ik net een PS 2 aangeschaft heb, inclusief een paar spellen, ben ik ook op zoek gegaan naar wat leuke games om de tijd te doden samen met m'n vriendin.
dit is niet de HK, laat die inkoppers maar achterwege

Twee titels die ik ken en wel leuk vind daarvoor zijn:

Toy Story Racer
Een soort Mario Kart of Whacky Wheels. Race met leuke karts en Toy Story-personages op en parcours of in een arena. Met behulp van biljartballen, ufo's, elektrische schokken en allerlei ander speelgoed kun je elkaar van de baan duwen en op allerlei manieren hinderen.

Gamespot-review
Allerlei screenshots

Road Rash Jailbreak
Race erop los met verschillende motoren. Je kunt gewoon racen om als eerste de finish te bereiken, maar veel leuker is je tegenstanders van de motor te meppen met de blote vuist, baseballknuppels en kettingen. Je kunt tegen elkaar racen, of samenwerken waarbij de ene de motor bestuurt en de ander in de sidecar zit.

Gamespot-review
Allerlei screenshots

Weet iemand nog dergelijke games die leuk zijn om samen de tijd te doden? Geen standaard Gran Turismo 4 of Kingdom Hearts of zo dus. Dat zijn leuke games maar hebben niet dat grappige, ietwat cartooneske wat het zo leuk maakt om samen lol te beleven :P Het hoeven overigens niet persé racegames te zijn, of in de cartoon-tekenstijl. Het gaat me meer om de gameplay en het spel zelf.
matiasjansen schreef op donderdag 01 september 2005 @ 19:27:
Tip: Als je jouw vriendin de besturing van een first person shooter/racegame/strategie geduldig leert en ze hier wat behendiger in wordt vind ze het waarschijnlijk vanzelf leuk. Het is meer de onwetendheid en het jongensachtige imago waardoor vrouwen games minder tof als jongens vinden.
Ik vind wel een groot verschil tussen een potje Toy Story Racer of een potje Splinter Cell. Of dat nu alleen is of met twee. Iets als Toy Story Racer is gewoon spelen voor de fun. Knopje drukken en raggen maar. Een spel als Splinter Cell of zo speel je op een heel andere manier. Da's niet ff voor de gein wat gek doen met een spelletje. 'k Hoop dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel. Inderdaad zoals Smoonshine zegt de GameCube-game-stijl, maar dan op PS2.

[ Voor 25% gewijzigd door Yoeri op 01-09-2005 19:32 ]

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:23
Cell Damage Overdrive
Deze heb ik 1,5 jaar geleden voor zo'n 12,50 bij de Bart Smit gehaald.
Best wel grappig spel. Helemaal in cartoon stijl, waar het spel ook verder gebruik van maakt.
Echter het is wel weer een 'race-game'.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

Crash Team Racing - een racing spin off van Crash Bandicoot
erg vermakelijk en nog goed ook :)

This space is occupied

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Tip: Als je jouw vriendin de besturing van een first person shooter/racegame/strategie geduldig leert en ze hier wat behendiger in wordt vind ze het waarschijnlijk vanzelf leuk. Het is meer de onwetendheid en het jongensachtige imago waardoor vrouwen games minder tof als jongens vinden.

Althans in mijn ervaring...

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-10 19:23

Smoonshine

Feyenoord!!

Had je dan niet beter een gamecube aan kunnen schaffen, daar heb je genoeg keus in dat genre.

Misschien is Sonic Heroes wat. Volgens mij kun je dat met zijn 2en doen en dan moet je een parcours afleggen in zo kort mogelijke tijd.

uhm...

• RMB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-10 13:12

RMB

Nee, geen right mouse button!

eye toy :P
Ik vind het tof... Maar ik speel met mijn vriendin gewoon "jongens games", ga ze spelen en ze willen vanzelf meedoen ;)
Mijn vriendin is verzot op SSX! (snowboarden waar onderhand al deel 3 van is)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
TheEvilCuber schreef op donderdag 01 september 2005 @ 19:23:
Crash Team Racing - een racing spin off van Crash Bandicoot
erg vermakelijk en nog goed ook :)
Hey, die wou ik zeggen :P

Chocobo Racing ligt ook in die stijl. Gebaseerd op de karakters van FF VII en VIII en natuurlijk mét Chocobo's :*)

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:53

Polycom

Poes van goud

* :Z *

nee ff serieus, Tekken is leuk om te doen met zn 2e. Je heb het snel onder de knie en de kans zit er dik in dat je vriendin van je kan winnen. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2005 11:07 ]

Verwijderd

-Bomberman Hardball als het om multiplayer fungames gaat mag bomberman zeker niet ontbreken, deze versie heeft allerlei gamepjes maar de oeroude orginele bomberman modus is da bomb......

-Ratchet & Clank 3 heeft een coopmodus waarmee je samen in splitscreen de levels door loopt.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-10 11:00
Afbeeldingslocatie: http://recollectionbooks.com/bleed/images/humor/spyvspy.jpg
Spy vs. Spy :)
Gamespot
IGN
Metacritic

Ratchet & Clank 3 is eventueel ook nog een aanrader.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:06

heuveltje

KoelkastFilosoof

crazi taxi
Simpsons : roadrage

Speltype zijn hetzelfde, pick passagier op en zet die af.
met zijn 2 en zeer leuk omdat je elkaars pasagier af moet pikken

Persoonlijk vind ik de simpsons leuker :)

ow en worms, weet alleen niet zeker of die e rvoor de ps2 is.

[ Voor 15% gewijzigd door heuveltje op 01-09-2005 23:11 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

Topicstarter
(overleden)
Bomberman & Spy vs Spy zijn goeie ideeën ja. Spy vs Spy ken ik nog uit de tijd van mijn NES :D

Worms... hmz, ff checken of die er is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-10 20:48

Aight!

'A toy robot...'

Worms zou ik niet doen, zoek dan Hogs Of War, is met varkens en in 3d, zeer leuk.

Afbeeldingslocatie: http://images.amazon.com/images/P/B00005LDIW.02._SCLZZZZZZZ_.jpg
Afbeeldingslocatie: http://kerdel32.perso.cegetel.net/Psx/Hogs_of_War_PAL_FRONT1.jpg

[ Voor 50% gewijzigd door Aight! op 02-09-2005 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

Topicstarter
(overleden)
EyeToy & Crazy Taxi natuurlijk _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Worms ?.... geen idee of die er voor de PS2 is

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:47
Smoonshine schreef op donderdag 01 september 2005 @ 19:29:
Had je dan niet beter een gamecube aan kunnen schaffen, daar heb je genoeg keus in dat genre.

Misschien is Sonic Heroes wat. Volgens mij kun je dat met zijn 2en doen en dan moet je een parcours afleggen in zo kort mogelijke tijd.
I Totally Agree.

Vooral mariokart is ongeëvenaard natuurlijk. Hoewel een oude Snes met Mariokart natuurlijk ook al aardig zou voldoen.

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:06

heuveltje

KoelkastFilosoof

GOed punt

snes emulator met MarioKart (mits hij omgebouwd is)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Pagina: 1