Toon posts:

Epox 9NDA3+ of Athlon 64 of Dual channel( geheugen) probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds januari 2005 een epox 9NDA3+, Athlon 64 3200+( s.939) en GEIL 2 x 256mb DDR400 dual channel kit.
Dit alles heeft altijd perfect gedraait tot vorige week!
Ik ben sinds kort erg verslaafd aan BF2 en met alleen 512mb loopt het voor geen meter!
Dus ik dacht ik schaf wat meer geheugen aan ( nog een dual channel kit van GEIL).
Na het inpluggen van het nieuwe geheugen wilde mijn pc niet meer opstarten ( moederbord gaf als fout code aan C1), wat inhoud dat er wat mis is met het geheugen.
Vervolgens heb ik het oude geheugen er uit gehaald en de nieuwe modules in bank 1 en 2 gedaan en getest met memtest wat resulteerden in een freeze in memtest.
Ik :( en dacht dat mijn nieuwe geheugen kapot was.
Vervolgens heb ik het nieuwe geheugen er weer uit gehaald en het oude geheugen er weer in gedaan een mail gestuurt naar de reseller en dacht daarna ff een potje BF2 te spelen.
Na nog geen 5 min. gespeeld te hebben kreeg ik een auto. reboot en bleef mijn moederbord hangen op fout code C1.
Tijdje later mijn pc weer aangezet en meteen getest met memtest en wederom een freeze in memtest.
Daarna ben ik alle modules een voor een gaan testen met memtest ( single channel) en tot mijn verbazing geen een fout!
Nu draai ik met 1 module in bank 1 en 1 module in bank 3 zonder problemen!( getest met memtest, prime en BF2)

Ik denk de conclusie te kunnen trekken dat er niks mis is met mijn geheugen maar met de geheugen controller!
Nu is het zo dat alles wat in de eerste regel staat gekocht is bij jemalin computers wat nu dus uitgeschreven is bij de KVK.
Dus ik de volgende dag bellen naar Epox in NL of ik de garantie via hun kon regelen.
Nou vertelde die meneer mij dat als ik denk dat de geheugen controller kapot is dus in feite me cpu kapot zou zijn omdat volgens hem de geheugen controller bij de athlon 64 er in gebakken zit.

Ik kom er zelf niet meer uit en daarom een topic..
Hebben jullie een idee van wat er aan de hand is en wat ik eventueel kan doen of niet kan doen?

P.s. Ik heb verschillende reviews gelezen en bijna bij alle staat bij de conclusie dat dit moederbord niet overweg kan met 4 geheugen modules en dat ze dachten dat het in de toekomst met een bios update gefixt zou kunnen worden ( revieuws zijn allemaal van een half jaar geleden).
Ik heb dan ook alle bios update's geprobeerd maar het heeft niets geholpen.
Dat heb ik diegene die ik aan de telefoon had verteld en vond het dikke bullsh*t want bij hun deed het bord het wel met 4 modules.