Toon posts:

externa sata behuizing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
YO

ik heb me een maxtor S-ata schijf + ICY box besteld, maar die S-ata Icy boxen hebben geen usb aansluiting maar S-ata voor hem op de pc aan tesluiten en dan moet ik dus steeds het zijpaneel van de kast afhalen.. nu is mijn vraag of er apparaatjes zijn die je bijvoorbeeld in een 3,5bay zet zodat je een S-ata aansluiting aan de voorkant van de pc hebt of een kabel die S-ata naar USB omzet.

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

?
ik snap je niet.... Dat ding heeft toch gewoon een usb-aansluiting (extern) en evt. sata of FW

[ Voor 11% gewijzigd door Pinin op 01-09-2005 19:11 ]

www.casarodriguillo.com

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je een S-ATA behuizing hebt dan zitten hier geen USB poorten op.

Er zijn cardreaders te vinden die wel gewoon een S-ATA connector voorop hebben.

• Pinin

Pinin

oh ja idd ik zat bij de ide te kijken, vaag. Waarom is dat dan?

www.casarodriguillo.com

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

tomleeuw schreef op donderdag 01 september 2005 @ 19:25:
oh ja idd ik zat bij de ide te kijken, vaag. Waarom is dat dan?
Waarschijnlijk omdat het gewoon goedkoop is.
S-ATA op een S-ATA connector hangen is natuurlijk een stuk goedkoper dan S-ATA te moeten converteren naar een USB of Firewire iets.

• Pinin

Pinin

Maar Ik heb nog nooit aan een pc een externe s-ata aansluiting gezien, (net als dat ik nog nooit een ide-aansluiting aan de buitenkant zit). Maar het is wel een externe behuizing.

www.casarodriguillo.com

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-02 18:22
Ze zijn er wel degelijk. Ik heb een mobo gehad met losse SATA brackets zodat je extern een schijf kon aansluiten, en frontbrackets zijn er ook met SATA. Maar ik snap niet waarom je gewoon een externe behuizing met USB aangeschaft hebt.... ok de snelheid is bagger, maar dan kan je hem aan elke PC aansluiten, of ie nou wel of niet SATA heeft. Ze zijn wat lastig te vinden, maar SATA naar USB extern is wel degelijk te krijgen, er staat hier eentje op mn buro :)

Mn 3D printer blogje..

Verwijderd

FiXeL schreef op donderdag 01 september 2005 @ 21:23:
Ze zijn er wel degelijk. Ik heb een mobo gehad met losse SATA brackets zodat je extern een schijf kon aansluiten, en frontbrackets zijn er ook met SATA.
Ik heb vandaag ook een SATA bracket bij m'n moederbord gekregen. Kun je de datakabel ne de stroomkabel doorlussen. Lijkt me wel dat de betere computerzaak of betere electronica zaak ze wel heeft voor een paar euro?

Kun je die HDD behuizing gewoon via de kabels aan de achterkant aansluiten :)

Verwijderd

Topicstarter
FiXeL schreef op donderdag 01 september 2005 @ 21:23:
Ze zijn er wel degelijk. Ik heb een mobo gehad met losse SATA brackets zodat je extern een schijf kon aansluiten, en frontbrackets zijn er ook met SATA. Maar ik snap niet waarom je gewoon een externe behuizing met USB aangeschaft hebt.... ok de snelheid is bagger, maar dan kan je hem aan elke PC aansluiten, of ie nou wel of niet SATA heeft. Ze zijn wat lastig te vinden, maar SATA naar USB extern is wel degelijk te krijgen, er staat hier eentje op mn buro :)
dat was dus ook de bedoeling en ik had toen ik de order plaatse ook vermeld zovan: meld even als het geen usb isdan kan ik een andere pakken. dat hebben ze dus gedaan, maar de order ook verstuurt. ik stuur die behuizing denk ik gewoon terug want ik moet er 1 hebben die van Sata naar usb gaat, want anders moet mijn kast nog altijd open en had ik net zogoed geen externa behuizing kunnen pakken :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2005 22:18 ]

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

tomleeuw schreef op donderdag 01 september 2005 @ 19:43:
Maar Ik heb nog nooit aan een pc een externe s-ata aansluiting gezien, (net als dat ik nog nooit een ide-aansluiting aan de buitenkant zit). Maar het is wel een externe behuizing.
Op sommige moederboren (Asus heeft er een paar) zit zelfs een externe S-ATA aansluiting aan de achterkant :Y) :
Afbeeldingslocatie: http://www.gdm.or.jp/photo/2005/0420/01.jpg

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Mss een heel klein beetje wat niet écht on topic is, maar toch...

Is er eigenlijk een soort van standaard om een SATA schijf ook stroom te geven via een ander kabeltje? Zo ja, welk soort stekker is het.

Dat SATA hot pluggable is weet ik, maar waarom zijn er amper om niet te zeggen vrijwel geen dergelijke behuizingen te vinden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 18:44:
YO

ik heb me een maxtor S-ata schijf + ICY box besteld, maar die S-ata Icy boxen hebben geen usb aansluiting maar S-ata voor hem op de pc aan tesluiten en dan moet ik dus steeds het zijpaneel van de kast afhalen.. nu is mijn vraag of er apparaatjes zijn die je bijvoorbeeld in een 3,5bay zet zodat je een S-ata aansluiting aan de voorkant van de pc hebt of een kabel die S-ata naar USB omzet.
Omruilen voor een Procase 2316SU2? Ik heb hem al een tijdje en hij bevalt prima.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 22:35:
[...]
Omruilen voor een Procase 2316SU2? Ik heb hem al een tijdje en hij bevalt prima.
Nee:) ik stuur die box gewoon terug en dan ga ik kijken voor een revoltec ofzo

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-02 18:22
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 22:35:
[...]
Die heb ik nu ook, maar ik vindt dat de temperatuur van de HD wel erg heet wordt als je de enclosure dicht hebt zitten. Ik gebruik em nu zonder enclosure, en dan blijft de temp lekker koel. Werkt idd ideaal. :)

Mn 3D printer blogje..

• raoul4one
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-02 18:59
Afbeeldingslocatie: http://www.komplett.nl/mlf/produkt/bilder/cds/I354287.jpg
http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=311654&cks=PRL

Ziet er ook strak uit.
Biedt en sata en ide ...
Jammer dat er nog geen 5,25" versie uit is.

[ Voor 22% gewijzigd door raoul4one op 15-09-2005 19:52 ]

[img]http://raoul.nu/images/foot4.jpg[/img]

Pagina: 1