Toon posts:

Panasonic TV zoemt

Pagina: 1
Acties:
  • 602 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal

IK heb een maand geleden een Panasonic breedbeeld gekocht,72cmTX-28DK20F ex rental (zit wel gewoon 1 jaar garantie op) in een zaakje.

Hij bevalt me goed alleen heeft hij een nadeel (defect?): als ik het geluid zacht zet of uit maakt hij een hoog zoement geluid.
Als ik het geluid wat harder zet heb je er geen last van maar hij staat op mijn slaapkamer en 's avonds en 's nachts zet ik het geluid meestal een stuk zachter en dan heb ik er dus wel last van

Ik had al op internet gezocht en meestal werd de voeding als oorzaak gegeven.
Nu had ik 'm dus teruggebracht naar de winkel voor reparatie maar die vertelde mij vandaag dat dat zoemen normaal is.
Hier heb ik nu dus mijn twijfels bij en hoop dat iemand hier me er meer over kan vertellen.

alvast bedankt

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2005 18:28 ]

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-02 10:42
Doet een tv altijd, weet alleen niet meer waarom, volgens mij komt het door de elektronenkanon. Moet je ff aan je ouders vragen (of iemand anders die op leeftijd is) of ze het ook horen, waarschijnlijk niet, is namelijk een hele hoge toon (16Khz volgens mij)

Verwijderd

klopt, dat heeft echt bijna iedere tv, dus hij is niet stuk ofzo
ik kan me er ook wel aan ergeren

• Eugene_85
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-12-2024
Yups helemaal gelijk. Zelfs mijn JVC televisie zoemt als de volume heel zacht staat. Gewoon dat gezoem uit je hoofd zetten hoor je het vanzelf niet meer :Y)

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10-2025

Collaborator

You! Cake or Death?

Ik hoor het alleen op onze 4:3 Panasonic (model dat ook bij gamecube demopods word gebruikt) en dan irriteerd het me mateloos. Op mijn 100 HZ sony 16:9 hoor ik nauwelijks iets.

Mijn moeder heeft het nog nooit gehoord, zelfs als ik haar op wijs.

This space is occupied

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

T.S> Ik hoor het bijna nooit, kan natuurlijk aan mijn oren liggen. Maar als jij alleen bij jouw tv een vrij luide piep hoort en bij andere toestellen niet, dan is dat niet echt normaal. Ik denk niet dat er iets defect is of dat hij minder lang mee zal gaan, maar het is wel irritant. Dus....Hoor JIJ bij andere toestellen ook een piep?

www.casarodriguillo.com

Verwijderd

bij ons ook hoor bij elke tv, dat is normaal. Een soort zoem..
Plasma/ crt tv heeft dat niet dacht ik zo.Als die dingen nog wat zakken in prijs dan neem ik er ook eentje denk ik zo .

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 16:07:
bij ons ook hoor bij elke tv, dat is normaal. Een soort zoem..
Plasma/ crt tv heeft dat niet dacht ik zo.Als die dingen nog wat zakken in prijs dan neem ik er ook eentje denk ik zo .
Plasma niet zoemen....? :X :? Die zoemen nog wel het meeste van alle tv's...lcd's die hebben een hoger geluid, een beetje hetzelfde als van een crt. Bij sommige schijnt het redelijk erg te zijn (zoals bij de hitachi 7200), bij de jvc lcd die ik heb hoor je het op 20-30 cm afstand niet meer gelukkig. Mijn crt boven heeft wel een hoorbare piep, maar gelukkig ééntje die je snel niet meer hoort en niet al te vervelend is. Raar genoeg kan de ene piep/zoem of brom een stuk irritanter zijn dan een andere... zucht!
Pagina: 1