Toon posts:

[XP] Belkin wireless onder gewone gebruiker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een poos geleden heb ik een Belkin draadloos netwerkkaartje aangekocht voor in mijn desktop, maar ik heb nog steeds een probleempje dat ik maar niet kan oplossen.

Ik heb de zoekfunctie gebruikt van diverse forums (waaronder GoT), maar ik raak er maar niet wijs uit? :o

Het probleem is dat de draadloze netwerkverbinding perfect werkt als in inlog als Administrator, maar er geen draadloos netwerk gevonden kan worden als ik inlog met een gewone gebruiker.
Als ik niet inlog (bvb. na het opstarten terwijl de computer op het loginscherm staat) werkt de draadloze netwerverbinding ook (bestands- en printerdeling werkt dan ook).

Dit heb ik geprobeerd met zowel het Belkin Utility in en uitgeschakeld, wat hetzelfde resultaat gaf.

Ter informatie: het computersysteem draait onder Windows XP Service Pack 2 en de netwerkaart is een 'Belkin 125Mbps Wireless Desktop Network Card'.

Wat ik uit andere berichten op het forum versta is dat de Belkin drivers blijkbaar wat problemen hebben met de connectie als er nog niet ingelogd geweest is als Administrator (vooral bij domein authenticatie).

Ik zou willen bekomen dat de draadloze netwerkverbinding steeds verbinding heeft. Niet enkel indien ingelogd met Administrator, maar ook met een 'gewone' gebruiker.

Iemand die me op het goede spoor kan zetten? Zou erg geapprecieerd worden! _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2005 19:56 . Reden: verduidelijking ]

• wallywally
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-04 11:09
Authenticeert dat wireless apparaat misschien zelf op gebruiker? Of hij staat geinstalleerd voor "This User Only" dus voor die admin only? Verder zou ik ook niet veel kunnen bedenken.

Verwijderd

Topicstarter
wallywally, voor zover ik weet heb je de keuze niet om die keuze te maken.

Zonet contact gezocht met de winkel, en ik mag het kaartje omruilen! _/-\o_

Mijn keuze is een SMC Networks SMC2802W 802.11g Wireless PCI Card. Iemand positieve / negatieve ervaringen met SMC (en meer specifiek deze kaart)?

Verwijderd

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem, met hetzelfde kaartje alleen bij mij in XP home:

- PC opstarten met gebruiker 1 geen probleem
- gebruiker 1 niet afmelden maar wisselen naar gebruiker 2: geen internet, wel verbinding met router

Idem in omgekeerde volgorde, alleen na IP vernieuwen (herstellen) werkt het wel weer, maar dit lijkt me nu niet iedere keer nodig.

Ik blijf het vreemde kaartjes vinden, weet iemand toevallig een oplossing hiervoor?

• .tommie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-01-2022
Wel, vandaag heb ik het Belkin kaartje omgeruild voor ééntje van SMC bij m'n leverancier. Na ongeveer twee minuten had ik de driver geïnstalleerd (zonder één of ander utility te moeten installeren) en had ik verbinding met het draadloos netwerk.

Connecties met het draadloos netwerk onder gewone gebruikers (niet administrator-rechten) ging verder ook probleemloos. Een oplossing voor het Belkin-probleem heb ik dus niet echt...

Ohja, nieuwe GoT account.

[ Voor 25% gewijzigd door .tommie op 20-09-2005 11:50 ]