Ik ben op het moment vol op bezig met een dual voeding behuizing. De behuizing is ook al klaar, en morgen worden de gaten voor de 120mm fan's erin gefreest.
In deze dual voeding setup komen dus 2 voedigen:
- Coolermaster Real Power 550w
- Coolermaster Real Power 450w.
Ik hoor jullie nu al denken wat moet hij met dit vermogen... het is puur voor de lol. Het is toch leuk om 1000 watt aan vermogen beschikbaar te hebben. (al wordt het totaal niet allemaal gebruikt).
Dus ik was bezig met de draadjes solderen. Groen - groen; zwart -zwart, het wel bekende verhaal.
Maar in die voedingen van Coolermaster zitten dus vreemde dingen, waarvan ik niet weet wat het is.
En of ik die dingen nu wel of niet mee moet nemen in de dual setup.
Met foto's maak ik een hoop duidelijk denk ik:
Dit is dus de nieuwe behuizing, passen precies twee voedingen in (zonder orginele behuizing) + 2x 120mm fan's als koeling.
Het gaat mij dus om dit ding, waar dient dat witte kastje voor? En waarom zit die weerstand daar tussen de plus en min?
(De + en - heb ik er zelf opgezet, met een fine-liner)
Waarom lopen die blauwe (weerstanden???) naar de aarde draad toe?
Dit alles waar ik het over heb, zit dus rechtreeks op de pins van de intake stekker van de voeding gesoldeerd.
Mijn vraag is dus, waar die weerstand voor dient tussen de plus en min pool. Waarom die blauwe "dingen" er zitten. En vooral waar dat witte kastje voor dient?
En moet ik dit alles er weer tussen zetten, of kan ik rechtstreeks de plus en min doorschakelen naar de voedingen?
Pic's zijn beklikbaar
In deze dual voeding setup komen dus 2 voedigen:
- Coolermaster Real Power 550w
- Coolermaster Real Power 450w.
Ik hoor jullie nu al denken wat moet hij met dit vermogen... het is puur voor de lol. Het is toch leuk om 1000 watt aan vermogen beschikbaar te hebben. (al wordt het totaal niet allemaal gebruikt).
Dus ik was bezig met de draadjes solderen. Groen - groen; zwart -zwart, het wel bekende verhaal.
Maar in die voedingen van Coolermaster zitten dus vreemde dingen, waarvan ik niet weet wat het is.
En of ik die dingen nu wel of niet mee moet nemen in de dual setup.
Met foto's maak ik een hoop duidelijk denk ik:
Dit is dus de nieuwe behuizing, passen precies twee voedingen in (zonder orginele behuizing) + 2x 120mm fan's als koeling.
Het gaat mij dus om dit ding, waar dient dat witte kastje voor? En waarom zit die weerstand daar tussen de plus en min?(De + en - heb ik er zelf opgezet, met een fine-liner)
Waarom lopen die blauwe (weerstanden???) naar de aarde draad toe?
Dit alles waar ik het over heb, zit dus rechtreeks op de pins van de intake stekker van de voeding gesoldeerd.Mijn vraag is dus, waar die weerstand voor dient tussen de plus en min pool. Waarom die blauwe "dingen" er zitten. En vooral waar dat witte kastje voor dient?
En moet ik dit alles er weer tussen zetten, of kan ik rechtstreeks de plus en min doorschakelen naar de voedingen?
Pic's zijn beklikbaar

Bovenste pic's zijn beklikbaar
powerknopje zit ondertussen recht